I přesto, že bude v multiplayerových zápasech Killzone: Shadow Fall až 48 “entit” (24 hráčů + jejich droni), hra poběží v 1080p a v téměř stabilních 60 snímcích za sekundu. Naprosto za každých okolností pevně daných 60fps tvůrci zaručit nemohou, ale slibují, že framerate spadne pod 60 jen v opravdu extrémních situacích. Rozhodně nemá jít o variabilní framerate, který by se pořád měnil. Většinu zápasu se na té šedesátce bude hry zuby nehty držet.
Další technická otázka mířila na tělo. Síťová struktura hry. Guerrilla Games naštěstí nic neponechávají náhodě a nová Killzone bude mít dedikované servery. Ty navíc budou rozprostřené v různých regionech a budou sloužit jako jakýsi rozcestník mezi klienty, kdy budou moct přelévat traffic od jednoho hráče k druhému. Výsledkem by měl být plynulejší a vůbec lepší zážitek i pro hráče, kteří nemají tak rychlé připojení nebo sedí za nějakým striktně nastaveným firewallem.
Nemohlo nedojít ani na balanc a jednotlivé třídy. Některým hráčům zřejmě chybí pestřejší možnosti, které nabízela Killzone 3. Strachovat se nemáme - některé prvky, které měl například Tactician, Engineer nebo Medic, teď budou mít stávající třídy (Assault, Support, Scout) ve formě sekundárních schopností. Nejvíc by z toho měl těžit údajně Support, který má být hodně flexibilní a bude se mu věnovat jeden z nadcházejících článků na PS blogu.
Balanc je důležitý v každém multiplayeru, a proto padly dotazy i na Nano štíty, které bude mít k dispozici třída Assault. Ty mohou blokovat nepřátelské útoky, zatímco vy skrze ně můžete v klidu střílet? Zní to přehnaně? Balanc má spočívat v tom, že aktivace štítu není okamžitá a chviličku vám bude trvat, než se štít rozjede. A než se tak stane, nemůžete střílet.
Podobně na tom budou i Spawn Beacons, které může Support třída dát skoro kamkoliv na mapu. Díky nim se tak můžete zrodit prakticky kdekoliv, podobně jako Spawn Grenades z Killzone 2. Stejně jako u Nano štítů to ale chvilku potrvá než je aktivujete. A kdokoliv vám je může poměrně jednoduše zničit. Raketomety, které byly v Killzone 3 pro některé třídy sekundární zbraní, už v Shadow Fall sekundární nebudou.
Půjde se na ně od lesa. Raketomety a granátomety si totiž budete moci přidělat coby přídavek pro primární zbraně těžší třídy. Nebudete tak muset na bojišti přepínat mezi zbraněmi, ale klidně nepřátelům přes zeď sázet granáty a být pořád připraveni střílet klasické projektily. Další detaily ohledně některých multiplayerových prvků najdete jak na PlayStation Blogu, tak na videu z přednášky tvůrců na Eurogamer Expo, které najdete tamtéž.