James Bond: 007 Nightfire - preview
zdroj: tisková zpráva

James Bond: 007 Nightfire - preview

1. 9. 2002 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Letos je tomu 40 let, co se na stříbrném plátně poprvé objevil neohrožený agent James Bond. Jako dárek k tomuto výročí a k filmu Die Another Day dostaneme nadějnou first-person akci Nightfire.

Autor: Kate
Publikováno: 1.září 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Letos je tomu právě 40 let, co se na stříbrném plátně poprvé objevil - tehdy ještě v kůži Seana Conneryho - neohrožený agent jejího veličenstva James Bond. Jako dárek k tomuto výročí vydají Electronic Arts konečně po řadě videoher první titul s touto tématikou také pro PC. Co od něj můžeme čekat, si povíme na následujících řádcích.

 Bond, James Bond
Patrně se mezi námi nenajde člověk, který by neviděl alespoň jeden z neuvěřitelného počtu těchto filmů, povětšinou inspirovaných knihami Iana Fleminga. Tím posledním v zatím nekončící řadě byl Jeden svět nestačí (The World is not Enough) z roku 1999 v titulní roli s Piercem Brosnanem, ovšem už předtím se jako agent 007 prezentovali i další čtyři herci (pro pořádek to byli Sean Connery, George Lazenby, Roger Moore a Timothy Dalton). Letos se má do kin dostat i nová bondovka Die Another Day a právě v paralele s ní hodlají Electronic Arts vydat svou first-person střílečku Nightfire.

Bylo by asi více než podivné, kdyby se teprve po čtyřiceti letech slávy filmoví producenti probudili a začali chystat i herní obdobu fenoménu Jamese Bonda. Majitelům PlayStation 2 (či Xboxů a GameCube) jistě nemusím připomínat loňský Agent Under Fire a pokud se podíváme ještě hlouběji do herní historie narazíme i na čistě závodní bondovku pro PS One - 007 Racing (2000) či další PSkový titul Tomorrow Never Dies (1999) na motivy stejnojmenného filmu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zkrátka nepřišli ani majitelé Nintenda64, kteří na svou platformu „dostali“ poměrně zdařilou akci GoldenEye (1999). Již před několika lety a v souvislosti s chystaným uvedením filmu Jeden svět nestačí si v EA řekli, že by nebylo špatné dopravit virtuálního Bonda také na PC, ovšem zůstalo jen u tiskových zpráv a možná někde rozdělané alfa verze. Vyloženým hitem se tak nestala žádná z výše uvedených her (ani z těch, které zde chybí), o to však pravděpodobnější úspěch čeká právě na „áčkově“ vyhlížející Nightfire.

 Příběh aneb to nejlepší z celé série
Čekáte, že se hra nechala inspirovat právě chystaným Die Another Day? Bylo by to patrně logické, ovšem pravda je jinde. Nightfire má mít zcela originální příběh, během Zvětšit zdroj: tisková zpráva kterého se vypravíme do nejznámějších lokací ze všech dosud natočených filmů. Celkem si pro nás autoři připravili (v patnácti misích) desítku různých exotických prostředí a když píši různých, mám na mysli jak zasněžené vrcholky rakouských Alp (Přísně tajné, 1981) či tokijské mrakodrapy (Žiješ jenom dvakrát, 1967), tak meziorbitální stanici s nulovou gravitací (Moonraker, 1979) a stejně dobře i podmořský komplex na dně Tichého oceánu. Vše samozřejmě v detailně vymodelovaném 3D provedení.

Naše cestování nebude jen tak samoúčelné a jako ve filmech, i ve hře, budeme mít spadeno na úhlavního padoucha, v tomto případě na mafiánského bosse Rafaela Drakea, který si díky svému nukleárnímu arzenálu dělá zálusk na ovládnutí celé planety. Než se probojujete přímo k němu, musíte obratně zatočit s příslušníky Jakuzy, hbitým gangem ninjů, nabušenými germánskými bodyguardy a dalšími, ne zrovna přátelsky vyhlížejícími postavami.

Zajímavostí, kterou již možná bystřejší z vás dávno odtušili ze starých PS2ových screenshotů, bude podoba herního Bonda se současným filmovým představitelem Piercem Brosnanem (obrázek). Zda ve tváři některé z Bond girls, které samozřejmě nemůžou ve hře chybět, rozpoznáme například takovou Denise Richards, Michelle Yeoh nebo Izabellou Scorupco, zjistíme patrně až přímo z hraní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Stylová likvidace v nelineární hře
Ačkoliv filmy Jamese Bonda jsou především o akci, jistá dávka šarmu a vynalézavosti se hlavnímu hrdinovi rozhodně nedá upřít. Aby se ve hře tento prvek neztratil, nezbylo vývojářům nic jiného, než ji pojmout nelineárně. Co to tedy pro nás znamená? Především fakt, že bude vždy existovat hned několik správných cest k úspěšnému splnění úkolu. Příkladem může být hned úvodní mise v Rakousku. Bond zde má vyřídit jisté záležitosti v bezpečně situovaném hradu uprostřed hor. V úvodním intru sledujete, jak k němu seskakuje na padáku, ovšem další postup je čistě na vás. Můžete na to jít od podlahy - zlikvidovat stráže u brány a vejít tudy - pokud se ale podíváte pozorněji, dojde vám, že stejně dobře se dovnitř dostanete i po střeše opodál stojícího kamionu a jestliže nebudete líní proplížit se kolem celého objektu, otevřou se vám záhy i zadní vrátka - a to doslova.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kromě radosti z netypického postupu vám vždy po objevení něčeho takového zahraje krátká hudba z filmu a přičtou se vám speciální body („Bond points“) za inovativnost. Zmínit se samozřejmě musím i o dynamickém přepínání do pohledu třetí osoby. Primárně půjde samozřejmě o FPSku, ale v klíčových momentech, které budou zpracovány jako animace, se kamera automaticky oddálí a vy si budete moci celou scénku vychutnat jako nezúčastněný divák. To sice není nic nového (velmi vkusně se takové přepínání projevilo například u Maxe Payne), ale jistá dávka interaktivity se tím hráči přeci jen zprostředkuje.

 Zbraně a další šikovné věcičky
Také vás vždy u Jamese Bonda fascinovala ta „udělátka“ a nenápadné zbraně, které nezřídka zvrátily celý děj, když už měl hlavní hrdina namále? I zde nás bude doprovázet duch majora Geoffrey Boothroyda (alias Q) a především pak vynálezy z jeho laboratoře.

Z elegantního PDA se rázem může stát výkonný odemykač zakódovaných dveří, plnící pero se zase změní v zákeřnou šipku a z byznys aktovky se jediným spadnutím na zem vyklube střelná zbraň. Kreditní karta á la Visa v sobě ve skutečnosti nese počítačový virus, zapalovač v náprsní kapse zase stejně dobře poslouží jako malá skrytá kamera. Podobně neobvyklé budou i speciální rádoby sluneční brýle, které nabídnou hned dři druhy pohledů - klasické noční vidění, ultrafialové (kvůli nacházení skrytých objektů) a X-ray, tedy rentgen.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ačkoliv jsme začali tím méně obvyklým vybavením, ani v oblasti klasických zbraní nebude hra o nic ošizena. Základem je samozřejmě Bondova oblíbená zbraň Walther PPK, dále zde nalezneme pistoli podobnou Glock 18 a v této kategorii ještě Desert Eagle. Ze samopalů tu hráči Counter-Strike jistě poznají P90ku, ačkoliv v trochu futurističtějším pojetí, než jak ji znají právě z této týmovky a dále samopal podobný Uzi či Mac10. Mimo jiné se tu objeví například (polo)automatická útočná puška M4/M16 či oblíbená sniper puška, dále pak granátomet či raketomet. Nabízet se bude i možnost házení kouřových a flashbang granátů.

V této souvislosti by bylo jistě dobré zmínit se alespoň okrajově o AI protivníků, která je zhruba taková, že pokud již zmiňovaný granát hodíte k hloučku nepřátel, může se dost dobře stát, že vám jej ještě před explozí s klidem kopnou zpátky. Myslím, že pokud se AI hry ponese v tomto duchu, pak není potřeba dalších slov na toto téma.

 Odlišnosti PC vs. konzole
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ačkoliv se o Nightfire bavíme především jako o PCčkové hře, jisté je, že stejně tak vyjde i pro PlayStation2, Xbox a GameCube. Na verzích pro konzole pracuje Eurocom, zatímco obdoby pro osobní počítače se ujal Gearbox - studio, které kromě toho, že nyní chystá CS: Condition Zero, spáchalo i datadisky Opposing Forces či Blue Shift pro Half-Life. A právě na značně modifikovaném engine Half-Life poběží také Nightfire.

Majitelé výše uvedených konzolí se ve svém titulu kromě klasických misí dočkají i speciálních závodních tratí s typicky bondovskými vozidly (tato část bývá hodně často přirovnávána k Agent Under Fire), na kterých pracují stejní lidé, kteří stvořili i kult Need for Speed. Mezi autíčky nalezneme třeba plně vybavený i vyzbrojený Aston Martin Vanquish. A protože PCčkáři ve své verzi Nightfire nic takového bohužel mít nebudou, vytvoří jim Gearbox alespoň ještě další, speciální mise, které pro změnu nenajdou konzolisté.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů

 Multiplayer
Multiplayer pro PC bude podporovat počet hráčů až do výše dvaatřiceti. Na speciálních mapách, kopírujících lokace známé z filmů (například Fort Knox z Goldfinger), si budeme moci zahrát mody jako Deathmatch, Team deathmatch či Capture the flag, chystají se ovšem ještě další. Kromě role samotného Bonda se v nich budou moci hráči vžít i do virtuálních postav jeho spojenců či nepřátel.

Na rozdíl od konzolí, kde půjde pouze o splitscreen (pro dva až čtyři), si samozřejmě majitelé osobních počítačů mohou zahrát nejen přes lokální síť, ale také přes internet. Ty, které hra již nyní zaujala, jistě potěší plány EA vydat ještě v září veřejný MP betatest.

 Závěrem
Zvětšit zdroj: tisková zpráva James Bond 007: Nightfire jsme si dnes představili, jediné, co zbývá dodat, je termín vydání. Jak už bylo naznačeno výše, na trh by se měly všechny verze dostat zhruba souběžně s uvedením jubilejní dvacáté bondovky Die Another Day, tedy koncem letošního roku. Do té doby si můžeme čas ukrátit čtením Tiscali, popřípadě stylovým popíjením vodky s Martini (protřepat, nemíchat!) a doufat, že atmosféra oblíbené série se na PC neztratí. „James Bond will return“.

Stáhněte si: ECTS trailer (4 MB)
Související články: Novinky

 
Kate
připravil: jd


 
 

Nejnovější články