| Autor: Kate Publikováno: 1.září 2002  | 	
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Příběh aneb to nejlepší z celé série Čekáte, že se hra nechala inspirovat právě chystaným Die Another Day? Bylo by to patrně logické, ovšem pravda je jinde. Nightfire má mít zcela originální příběh, během  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      kterého             se vypravíme do nejznámějších lokací ze všech dosud natočených filmů.             Celkem si pro nás autoři připravili (v patnácti misích) desítku různých             exotických prostředí a když píši různých, mám na mysli jak zasněžené             vrcholky rakouských Alp (Přísně tajné, 1981) či tokijské mrakodrapy             (Žiješ jenom dvakrát, 1967), tak meziorbitální stanici s nulovou gravitací             (Moonraker, 1979) a stejně dobře i podmořský komplex na dně Tichého             oceánu. Vše samozřejmě v detailně vymodelovaném 3D provedení.Naše cestování nebude jen tak samoúčelné a jako ve filmech, i ve hře, budeme mít spadeno na úhlavního padoucha, v tomto případě na mafiánského bosse Rafaela Drakea, který si díky svému nukleárnímu arzenálu dělá zálusk na ovládnutí celé planety. Než se probojujete přímo k němu, musíte obratně zatočit s příslušníky Jakuzy, hbitým gangem ninjů, nabušenými germánskými bodyguardy a dalšími, ne zrovna přátelsky vyhlížejícími postavami. Zajímavostí, kterou již možná bystřejší z vás dávno odtušili ze starých PS2ových screenshotů, bude podoba herního Bonda se současným filmovým představitelem Piercem Brosnanem (obrázek). Zda ve tváři některé z Bond girls, které samozřejmě nemůžou ve hře chybět, rozpoznáme například takovou Denise Richards, Michelle Yeoh nebo Izabellou Scorupco, zjistíme patrně až přímo z hraní.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Stylová likvidace v nelineární hře Ačkoliv filmy Jamese Bonda jsou především o akci, jistá dávka šarmu a vynalézavosti se hlavnímu hrdinovi rozhodně nedá upřít. Aby se ve hře tento prvek neztratil, nezbylo vývojářům nic jiného, než ji pojmout nelineárně. Co to tedy pro nás znamená? Především fakt, že bude vždy existovat hned několik správných cest k úspěšnému splnění úkolu. Příkladem může být hned úvodní mise v Rakousku. Bond zde má vyřídit jisté záležitosti v bezpečně situovaném hradu uprostřed hor. V úvodním intru sledujete, jak k němu seskakuje na padáku, ovšem další postup je čistě na vás. Můžete na to jít od podlahy - zlikvidovat stráže u brány a vejít tudy - pokud se ale podíváte pozorněji, dojde vám, že stejně dobře se dovnitř dostanete i po střeše opodál stojícího kamionu a jestliže nebudete líní proplížit se kolem celého objektu, otevřou se vám záhy i zadní vrátka - a to doslova.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Kromě radosti             z netypického postupu vám vždy po objevení něčeho takového zahraje             krátká hudba z filmu a přičtou se vám speciální body („Bond points“)             za inovativnost. Zmínit se samozřejmě musím i o dynamickém přepínání             do pohledu třetí osoby. Primárně půjde samozřejmě o FPSku, ale v klíčových             momentech, které budou zpracovány jako animace, se kamera automaticky             oddálí a vy si budete moci celou scénku vychutnat jako nezúčastněný             divák. To sice není nic nového (velmi vkusně se takové přepínání projevilo             například u Maxe Payne), ale jistá dávka interaktivity se tím hráči             přeci jen zprostředkuje. Zbraně a další šikovné věcičky Také vás vždy u Jamese Bonda fascinovala ta „udělátka“ a nenápadné zbraně, které nezřídka zvrátily celý děj, když už měl hlavní hrdina namále? I zde nás bude doprovázet duch majora Geoffrey Boothroyda (alias Q) a především pak vynálezy z jeho laboratoře. Z elegantního PDA se rázem může stát výkonný odemykač zakódovaných dveří, plnící pero se zase změní v zákeřnou šipku a z byznys aktovky se jediným spadnutím na zem vyklube střelná zbraň. Kreditní karta á la Visa v sobě ve skutečnosti nese počítačový virus, zapalovač v náprsní kapse zase stejně dobře poslouží jako malá skrytá kamera. Podobně neobvyklé budou i speciální rádoby sluneční brýle, které nabídnou hned dři druhy pohledů - klasické noční vidění, ultrafialové (kvůli nacházení skrytých objektů) a X-ray, tedy rentgen.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ačkoliv jsme začali tím méně obvyklým vybavením, ani v oblasti klasických zbraní nebude hra o nic ošizena. Základem je samozřejmě Bondova oblíbená zbraň Walther PPK, dále zde nalezneme pistoli podobnou Glock 18 a v této kategorii ještě Desert Eagle. Ze samopalů tu hráči Counter-Strike jistě poznají P90ku, ačkoliv v trochu futurističtějším pojetí, než jak ji znají právě z této týmovky a dále samopal podobný Uzi či Mac10. Mimo jiné se tu objeví například (polo)automatická útočná puška M4/M16 či oblíbená sniper puška, dále pak granátomet či raketomet. Nabízet se bude i možnost házení kouřových a flashbang granátů. V této souvislosti by bylo jistě dobré zmínit se alespoň okrajově o AI protivníků, která je zhruba taková, že pokud již zmiňovaný granát hodíte k hloučku nepřátel, může se dost dobře stát, že vám jej ještě před explozí s klidem kopnou zpátky. Myslím, že pokud se AI hry ponese v tomto duchu, pak není potřeba dalších slov na toto téma.  Odlišnosti PC vs. konzole  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ačkoliv             se o Nightfire bavíme především jako o PCčkové hře, jisté je, že stejně             tak vyjde i pro PlayStation2, Xbox a GameCube. Na verzích pro konzole             pracuje Eurocom, zatímco obdoby pro osobní počítače se ujal Gearbox             - studio, které kromě toho, že nyní chystá CS: Condition Zero, spáchalo             i datadisky Opposing Forces či Blue Shift pro Half-Life. A právě na             značně modifikovaném engine Half-Life poběží také Nightfire.Majitelé výše uvedených konzolí se ve svém titulu kromě klasických misí dočkají i speciálních závodních tratí s typicky bondovskými vozidly (tato část bývá hodně často přirovnávána k Agent Under Fire), na kterých pracují stejní lidé, kteří stvořili i kult Need for Speed. Mezi autíčky nalezneme třeba plně vybavený i vyzbrojený Aston Martin Vanquish. A protože PCčkáři ve své verzi Nightfire nic takového bohužel mít nebudou, vytvoří jim Gearbox alespoň ještě další, speciální mise, které pro změnu nenajdou konzolisté.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů  Multiplayer Multiplayer pro PC bude podporovat počet hráčů až do výše dvaatřiceti. Na speciálních mapách, kopírujících lokace známé z filmů (například Fort Knox z Goldfinger), si budeme moci zahrát mody jako Deathmatch, Team deathmatch či Capture the flag, chystají se ovšem ještě další. Kromě role samotného Bonda se v nich budou moci hráči vžít i do virtuálních postav jeho spojenců či nepřátel. Na rozdíl od konzolí, kde půjde pouze o splitscreen (pro dva až čtyři), si samozřejmě majitelé osobních počítačů mohou zahrát nejen přes lokální síť, ale také přes internet. Ty, které hra již nyní zaujala, jistě potěší plány EA vydat ještě v září veřejný MP betatest.  Závěrem  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      James Bond             007: Nightfire jsme si dnes představili, jediné, co zbývá dodat, je             termín vydání. Jak už bylo naznačeno výše, na trh by se měly všechny             verze dostat zhruba souběžně s uvedením jubilejní dvacáté bondovky             Die Another Day, tedy koncem letošního roku. Do té doby si můžeme             čas ukrátit čtením Tiscali, popřípadě stylovým popíjením vodky s Martini             (protřepat, nemíchat!) a doufat, že atmosféra oblíbené série se na             PC neztratí. „James Bond will return“.Stáhněte si: ECTS trailer (4 MB) Související články: Novinky  | 
| Kate připravil: jd  |