Jak se hraje Metal Gear Solid 4?
zdroj: tisková zpráva

Jak se hraje Metal Gear Solid 4?

21. 9. 2007 16:16 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Nové nápady a herní prvky by ze čtvrtého MGS měly udělat důstojné završení téhle akčně špionážní série. VELKÉ PREVIEW!

Špionážní akce Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots pro PS3 na právě probíhající výstavě Tokyo Game Show 2007 ukazuje, jak se vlastně bude poslední dobrodružství Solid Snakea hrát. Ponejprv se připravte na skutečnost, že se změní model vyhlášení a trvání poplachu, který oproti minulosti bude mít jenom dvě fáze. Obvyklý režim je ten, kdy o vás nepřátelé vůbec nevědí, rutinně patrolují, baví se mezi sebou a snaží se nějak ukrátit čas. Pakliže vás ale zahlédnou či nějak vzbudíte jejich podezření, stanou se rázem ostražitějšími, neváhají přivolat na scénu posily a následně začne prohledávání lokace za účelem zjistit, co se děje. Pokud se nic mimořádného nezjistí, vrací se vše zpátky do normálu.

Pro hlavního hrdinu se zvýšená aktivita nepřátel zohledňuje skrze speciální prstenec okolo Snakea, který má informativní funkci. Poukazuje na postavení nepřátel, jejich počet, eventuálně na směr příchozí střelby. Třebaže grafické zpracování nevyhlíží tak impresivně jako před dvěma roky na TGS, stále se jedná o mimořádně poutavou vizuální prezentaci se spoustou podařených efektů a vesměs příjemným rozpohybováním všech zúčastněných.

Ovládání má být jednodušší, než tomu bylo dříve v tom smyslu, že vás povětšinou nečekají žádná složitá tlačítková komba. Vstřícnost je dobře patrná i na komunikaci skrze Codec, kde lze absolvované rozhovory rychle přetáčet dozadu či dopředu pro okamžité nalezení vámi hledané informace, mezi nimiž budou i momentky a flashbacky z předchozích MGS dobrodružství. Asi nemusím připomínat, že tímhle dílem se má celá historie MGS ságy uzavřít!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Do vínku pohybových, jakož i útočných schopností Snakea přibude něco nových aktivit, pro což se využije také tlačítko s trojúhelníkem pro vykonání určité kontextové akce. Jako je přelezení či přeskočení nějaké překážky, ukrytí se, výběr požadovaného předmětu z inventáře, apod. Pomocí tlačítka X se Snake přikrčí a následně se může pohybovat tiše a obezřetně vpřed, při přidržení tohoto tlačítka se ústřední protagonista přitiskne zády ke stěně. Pro konfrontaci se střelnou zbraní v ruce může posloužit L1 pro "locknutí" nejbližšího oponenta (R1 je určeno pro střelbu) a nebo manuální zaměřování skrze first-person perspektivu.

Ovšem nejčastěji budete své soupeře překvapovat ze zálohy, kde stojí za zmínku, že vyjma jejich likvidace má být možné celou hru opět projít bez prolití krve - s častým, trpělivým a vhodně načasovaným obcházením pozic stráží. Kde bude důležitou funkcí využití vaší pokrokové OctoCam kamufláže, přičemž stupeň vašeho utajení vám má být procentuálně znám. Od čehož se odvíjí vaše další snaha. Jestliže se z nějakého důvodu nezadaří a vstoupíte do boje, bude tu k vidění něco důležitých ukazatelů monitorujících jeho průběh. Standardní hodnota života reflektující, kolik toho ještě snesete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pak je tu parametr vaší duševní pohody, který má vycházet ze Staminy z minulého dílu - čím hůře je na tom Snake psychicky, tím větší problémy bude mít s korektním vykonáním určitých bojových akcí, dostaví se potíže s precizním zaměřováním, apod. A nakonec tu má být ukazatel stresu zohledňující, nakolik hektická situace v obraze je, přičemž v ideálním případě se Snake dostane do zvláštního rozpoložení, kdy příliš nevnímá bolest a dokáže po čertech přesně střílet! Pro nabuzení kupř. takové psychiky jsou přitom připraveny různé pánské časopisy, které si lze někde v klidu prohlížet:)

Nově budete moci provádět ultimátní výpady pažbou držené zbraně, kterých tu má přitom být slušné množství a všechny půjdou dle vašich preferencí modifikovat - na automat si přiděláte optiku, nebo doplněk ve formě vrhače granátů či brokovnici pro střelbu v sekundárním palebném módu. Nabídka se může výrazně rozrůst tehdy, když se rozhodnete ve zdejším konfliktu pomoci místní frakci, pro což se hodí dálkové ovládání malého robůtka s implementací Solid Eye systému, třech různých pohledových režimů na dění, skrze něž získáte povědomí o postavení nepřátel, stejně jako o na zemi se nacházejících zbraních a předmětech, pro které si lze vzápětí dojít. Za připomenutí ještě stojí, že došlo k naplnění dřívějšího Kojimova přání, neboli že MGS4 bude podporovat vibrační funkce nového PS3 padu DualShock 3. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že součástí herního balení, které se má objevit na trhu ve stejnou dobu ve všech herních regionech, bude i lehce očesaná online válka v Metal Gear Online!

Související články: TGS trailer
zdroj: IGN, Eurogamer

mart

Nejnovější články