Autor: Levis Publikováno: 3. července 2008 |
![]() ![]() ![]() Když zjistíte, že vám z konečků prstů najednou šlehají blesky jako z Hvězdných válek a že napřažením dlaně dovedete vrhat chrchle elektrických koulí, asi budete prvně dost v šoku. Podobně i Dylan, když zvedá svůj mobil a odpovídá příteli Zekemu, nemůže tomu všemu pořádně uvěřit. Rozběhne se za kamarádem, chvíli utíká ulicemi, zatímco všude kolem padají domy, prolézá skrz prázdná vozidla z automobilových bouraček, skáče přes střechy.. a pak je toho najednou už moc, Dylanovi se zatočí hlava a skácí se na zem. Po probuzení Uplyne patnáct dní a hlavní hrdina se probouzí z kómatu. V rukou stále cítí tutéž sílu, o ni tedy nepřišel, rozhodně však není v obraze, co se kolem něj mezitím dělo. Než se tedy znovu dostanete ke hře, převypráví se vám děj uplynulých dvou týdnů, a to sice pomocí stylových (až komiksově laděných) filmečků, vzdáleně se podobajících těm z Maxe Paynea. ![]() ![]() ![]() Ve městě se rozšíříla neznámá epidemie, došlo k masové nákaze, načež vláda uvalila na celou oblast karanténu a nikoho nepouští ven. Instituce přestaly fungovat a namísto policie si všechny tři ostrovy metropole Empire mezi sebou rozdělily gangy kriminálníků. Na Dylana je to pořád moc, nikdy sice nedodržoval předpisy, ale jeho anarchie spočívala spíš v drobných přestupcích a tichém nesouhlasu. Proto se ještě jednou pokusí z města utéct, ale jak sám zjistí, přes armádní transportéry a hlídky se nemá šanci dostat. Smíření ![]() Během hry budou Dylanovy schopnosti postupně růst, aby však nešlo jen o monotónní opakování tří až čtyř "kouzel" (či chvatů nebo komb), dojde často na interakci s prostředím. Když se Dylan se Zekem pustí do přesily nepřátel na mostě, budete mít na výběr: buďto protivníky zpracovat ručně a jednoho po druhém je shodit do vody, nebo za pomoci blesků přepnout nedaleký generátor elektřiny a způsobit obrovský výbuch. Jinou formou interakce s prostředím pak bude, když Dylan před nepřáteli uteče na strom, aby získal výškovou převahu, nebo se vyhne střelbě z automatické věže skákáním nad ní, aby ji později odpálil z výšky. Ježdění na blescích Souboje jistě ovlivní i to, že Dylan kvůli svému elektrizujícímu náboji nebude moci používat zbraně. Ano, za celou hru nebudete moci do ruky vzít jedinou pistoli nebo kulomet, protože hrdina by hned vyzkratoval veškeré náboje. I proto se přímo nabízí otázka, jakým směrem se budou Dylanovy schopnosti ubírat a jak autoři vyřeší otázku přesunu na velké vzdálenosti, vzhledem k tomu, že ve městě nebude fungovat žádná doprava. Možná se mi to zdálo, ale mám pocit, že jsem zaslechl šuškání o elektrických skocích a ježdění na blescích.. ![]() ![]() ![]() Hlas přežití... ![]() ... hlas lidu I proto se Dallase lidé naučí poslouchat a budou mu věřit i ve chvíli, kdy odvysílá šokující nahrávku, na níž Dylan šteluje jakousi krabičku a cosi zapaluje těšně před tím, než městem otřese výbuch. Nebo to tak skutečně bylo? Dylan už si nepamatuje.. Ale protože média hýbou lidmi, ocitnete se rázem v úzkých. Dokonce vám přestane věřit i vaše bývalá přítelkyně Trish, studentka medicíny, která do této chvíle získávala sympatie kolemjdoucích obvazováním jejich ran a podáváním uklidňujících injekcí. Jediný, kdo vám z přátel tedy zůstane věrný, bude věčný paranoik Zeke, krátící si čas rozjížděním spikleneckých teorií a občas také žárlící na vaše schopnosti. ![]() ![]() ![]() Příznivá karma Už jen abyste se mohli volně pohybovat ve městě, bude třeba si získat přízeň lidí nazpět. Když třeba jeden z letadlem shozených balíčků s jídlem uvízne na vrcholku sochy, budete moci využít svých dovedností, vyšplhat až na vršek a k jásotu lidí jídlo shodit. ![]() Jindy budete zrovna spěchat, abyste odzbrojili tikající bombu, když uvidíte na ulici krvácející ženu. Bude to rozhodnutí pár vteřin, pomůžete jí s vědomím, že kvůli tomu možná zemře mnohem více lidí? A pokud ne, nebudete mít výčitky? A co když vás někdo uvidí? To vše se podepíše na tom, jak vás budou ostatní vnímat. Celý systém autoři nazývají hrdinovou karmou a dost možná bude nakonec podstatně komplikovanější, než jak je dosud prezentován. Červené kápě Bude-li však mít Dylan nějaké dlouhodobější cíle, bude to především boj s ozbrojenými gangy. Ten první, s nímž přijdete do styku, se sám nazve Reapers a poznáte ho podle červených kápí jeho členů. Tihle pašeráci a feťáci se krátce po výbuchu zmocnili celé "neonové" čtvrti města (barů, hospod, klubů atd), kterým tvrdě diktují své podmínky. Většinou půjde o obyčejné smrtelníky, vyzbrojené noži a pistolemi - s několika výjimkami. ![]() Když se za pomoci již znovunabyté přítelkyně Dylan bude snažit vyčistit jedovatou studnici vody v parku, uslyší najednou uvnitř své hlavy čísi hlas a dostane se do halucinogenního transu, během nějž poprvé dojde na komunikaci s vrchním představeným červených kápí. Tedy podle všeho jedním z trojice hlavních bossů, kteří vládnou ostrovům ve městě. Na pulty obchodů ![]() Ale nic není jisté, a pokud by se ve stejné době na pulty obchodů měl dostat již několikrát odložený konkurenční Prototype, skoro bych si vsadil, že se dobrodružství superhrdiny Dylana u vývojářů ještě zdrží pár měsíců navíc. zdroj: Archiv Infamous - E3 2007 trailer Zdroje: Game Informer, Gaming Age, Sony PlayStation blog & diskusní fóra |
Levis | |
autorovi je 20 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |