Infamous - preview
zdroj: tisková zpráva

Infamous - preview

3. 7. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Městská akce s hrdinou obdařeným nadpřirozenými schopnostmi slibuje elektricky interaktivní prostředí, metropoli pod karanténou i méně arkádovitosti než konkurenční Prototype.

Autor: Levis
Publikováno: 3. července 2008


Obrázek zdroj: tisková zpráva Městská akce s hrdinou obdařeným nadpřirozenými schopnostmi slibuje elektricky interaktivní prostředí, metropoli pod karanténou i méně arkádovitosti než konkurenční Prototype.

Na loňském veletrhu E3 došlo k prvnímu odhalení městské akce Infamous, viděli jsme lákavý trailer, byla slíbena další dávka informací.. a pak se rok nic nedělo. Ovšem, máte-li pocit, že o chlapíkovi s nadpřirozenými schopnostmi uprostřed města plného zmatku jste poslední dobou četli až příliš často, nelze než vám dát za pravdu.

Jak se občas přihodí, vývojáři ze Sly Cooper zkrátka se svým Infamous vyšli na světlo zrovna v době, kdy se rozjížděla reklamní kampaň okolo velice podobně koncipovaného Prototype od Radical, což ostatně může být i důvod, proč se o Infamous podruhé dozvídáme až po roce mlčení.

 Stiskněte start
Tak tedy postupně: samotná hra začne panoramatickým pohledem na město Empire a nápisem jako z automatovek, "stiskněte start". Stisknete start a rázem se všude objeví plameny, městem otřese obrovský výbuch, exploze roztrhá šest bloků, spustí se alarmy atd. Když se uprostřed toho chaosu poprvé seznámíte s mladíkem Dylanem, nebudete toho vědět o nic méně, než on sám. Dylan sice neztratí paměť (jako jeho kolega Alex z Prototype), ale podobně během výbuchu nabude nadpřirozených schopností, o jejichž původu nebude mít až do konce hry ani potuchy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Když zjistíte, že vám z konečků prstů najednou šlehají blesky jako z Hvězdných válek a že napřažením dlaně dovedete vrhat chrchle elektrických koulí, asi budete prvně dost v šoku. Podobně i Dylan, když zvedá svůj mobil a odpovídá příteli Zekemu, nemůže tomu všemu pořádně uvěřit. Rozběhne se za kamarádem, chvíli utíká ulicemi, zatímco všude kolem padají domy, prolézá skrz prázdná vozidla z automobilových bouraček, skáče přes střechy.. a pak je toho najednou už moc, Dylanovi se zatočí hlava a skácí se na zem.

 Po probuzení
Uplyne patnáct dní a hlavní hrdina se probouzí z kómatu. V rukou stále cítí tutéž sílu, o ni tedy nepřišel, rozhodně však není v obraze, co se kolem něj mezitím dělo. Než se tedy znovu dostanete ke hře, převypráví se vám děj uplynulých dvou týdnů, a to sice pomocí stylových (až komiksově laděných) filmečků, vzdáleně se podobajících těm z Maxe Paynea.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ve městě se rozšíříla neznámá epidemie, došlo k masové nákaze, načež vláda uvalila na celou oblast karanténu a nikoho nepouští ven. Instituce přestaly fungovat a namísto policie si všechny tři ostrovy metropole Empire mezi sebou rozdělily gangy kriminálníků. Na Dylana je to pořád moc, nikdy sice nedodržoval předpisy, ale jeho anarchie spočívala spíš v drobných přestupcích a tichém nesouhlasu. Proto se ještě jednou pokusí z města utéct, ale jak sám zjistí, přes armádní transportéry a hlídky se nemá šanci dostat.

 Smíření
Obrázek zdroj: tisková zpráva Když už bude nad slunce jasné, že Dylanovi nezbývá než na okolnosti přistoupit, nastane čas pořádně prozkoumat své schopnosti. Pokud je něco již teď vytýkáno konkurenčnímu Prototype, pak rozhodně nesmrtelnost jeho hrdiny a příliš supermanovská nálada. Nic podobného tu nehrozí. Dylan bude nadále obyčejný smrtelník a ačkoliv dovede slézat zdi a také lépe ustát pády z výšek, stále ho skolí salva z kulometu nebo pořádná nakládačka od někoho z místních hrdlořezů.

Během hry budou Dylanovy schopnosti postupně růst, aby však nešlo jen o monotónní opakování tří až čtyř "kouzel" (či chvatů nebo komb), dojde často na interakci s prostředím. Když se Dylan se Zekem pustí do přesily nepřátel na mostě, budete mít na výběr: buďto protivníky zpracovat ručně a jednoho po druhém je shodit do vody, nebo za pomoci blesků přepnout nedaleký generátor elektřiny a způsobit obrovský výbuch. Jinou formou interakce s prostředím pak bude, když Dylan před nepřáteli uteče na strom, aby získal výškovou převahu, nebo se vyhne střelbě z automatické věže skákáním nad ní, aby ji později odpálil z výšky.

 Ježdění na blescích
Souboje jistě ovlivní i to, že Dylan kvůli svému elektrizujícímu náboji nebude moci používat zbraně. Ano, za celou hru nebudete moci do ruky vzít jedinou pistoli nebo kulomet, protože hrdina by hned vyzkratoval veškeré náboje. I proto se přímo nabízí otázka, jakým směrem se budou Dylanovy schopnosti ubírat a jak autoři vyřeší otázku přesunu na velké vzdálenosti, vzhledem k tomu, že ve městě nebude fungovat žádná doprava. Možná se mi to zdálo, ale mám pocit, že jsem zaslechl šuškání o elektrických skocích a ježdění na blescích..

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Hlas přežití...
Obrázek zdroj: tisková zpráva Veškerá média přestala fungovat ihned s výbuchem a jediné, co se tak z televize či rádia dozvíte, je staré známé "všechno máme pod kontrolou", v tomto případě nahrané oznámení ve smyčce. Jednomu z přeživších to dokonce půjde tolik na nervy, že se vloupá do vysílače a rozjede svůj vlastní program nazvaný "Hlas přežití". Tenhle kluk se bude jmenovat Dallas, z počátku sympatický podáváním informací o shozených balíčcích s jídlem a vůbec užitečný svými přehledy o aktuálním dění ve městě.

 ... hlas lidu
I proto se Dallase lidé naučí poslouchat a budou mu věřit i ve chvíli, kdy odvysílá šokující nahrávku, na níž Dylan šteluje jakousi krabičku a cosi zapaluje těšně před tím, než městem otřese výbuch. Nebo to tak skutečně bylo? Dylan už si nepamatuje..

Ale protože média hýbou lidmi, ocitnete se rázem v úzkých. Dokonce vám přestane věřit i vaše bývalá přítelkyně Trish, studentka medicíny, která do této chvíle získávala sympatie kolemjdoucích obvazováním jejich ran a podáváním uklidňujících injekcí. Jediný, kdo vám z přátel tedy zůstane věrný, bude věčný paranoik Zeke, krátící si čas rozjížděním spikleneckých teorií a občas také žárlící na vaše schopnosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Příznivá karma
Už jen abyste se mohli volně pohybovat ve městě, bude třeba si získat přízeň lidí nazpět. Když třeba jeden z letadlem shozených balíčků s jídlem uvízne na vrcholku sochy, budete moci využít svých dovedností, vyšplhat až na vršek a k jásotu lidí jídlo shodit.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Jindy budete zrovna spěchat, abyste odzbrojili tikající bombu, když uvidíte na ulici krvácející ženu. Bude to rozhodnutí pár vteřin, pomůžete jí s vědomím, že kvůli tomu možná zemře mnohem více lidí? A pokud ne, nebudete mít výčitky? A co když vás někdo uvidí? To vše se podepíše na tom, jak vás budou ostatní vnímat. Celý systém autoři nazývají hrdinovou karmou a dost možná bude nakonec podstatně komplikovanější, než jak je dosud prezentován.

 Červené kápě
Bude-li však mít Dylan nějaké dlouhodobější cíle, bude to především boj s ozbrojenými gangy. Ten první, s nímž přijdete do styku, se sám nazve Reapers a poznáte ho podle červených kápí jeho členů. Tihle pašeráci a feťáci se krátce po výbuchu zmocnili celé "neonové" čtvrti města (barů, hospod, klubů atd), kterým tvrdě diktují své podmínky. Většinou půjde o obyčejné smrtelníky, vyzbrojené noži a pistolemi - s několika výjimkami.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jenže jak Dylan brzy zjistí, není jediným, kdo během výbuchu nabyl zvláštních schopností. Jedním z elitních členů klanu Reapers totiž bude jakýsi miniboss, schopný vrhat menší dávky elektřiny podobně jako Dylan. To nejhorší však teprve přijde.

Když se za pomoci již znovunabyté přítelkyně Dylan bude snažit vyčistit jedovatou studnici vody v parku, uslyší najednou uvnitř své hlavy čísi hlas a dostane se do halucinogenního transu, během nějž poprvé dojde na komunikaci s vrchním představeným červených kápí. Tedy podle všeho jedním z trojice hlavních bossů, kteří vládnou ostrovům ve městě.

 Na pulty obchodů
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Chtěli byste vědět víc? To nejste sami, ale vývojáři ze Sucker Punch hodlají další informace pozdržet minimálně do podzimu, kdy by se podle všeho měla rozjet i plnohodnotná reklamní kampaň ke hře, nedojde-li k dalšímu odkladu a Infamous skutečně vyjde pro PS3 začátkem příštího roku.

Ale nic není jisté, a pokud by se ve stejné době na pulty obchodů měl dostat již několikrát odložený konkurenční Prototype, skoro bych si vsadil, že se dobrodružství superhrdiny Dylana u vývojářů ještě zdrží pár měsíců navíc.

zdroj: Archiv


Infamous - E3 2007 trailer

Zdroje: Game Informer, Gaming Age, Sony PlayStation blog & diskusní fóra

Související články: Novinky

Levis
autorovi je 20 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars

 
 
Levis
Smarty.cz

Nejnovější články