Autor: Kate Publikováno: 7.června 2003 |
![]() ![]() ![]() Aby problémů nebylo málo, rozhodli se Illusion Softworks na podzim 2001 ukončit spolupráci s hlavním designérem H&D2 Tomášem Pluhaříkem, který nenaplňoval jejich představy o směrování hry a který poté přešel do Mindware Studios, kde pracuje na špionážní akci Cold War. Spolu s ním tehdy odešlo ještě několik dalších lidí, což mělo za následek změnu celého konceptu hry. Jak tedy vidíte, důvodů k zdržení bylo bohužel více než dost, ale to v herním průmyslu není nic výjimečného. Zpátky do války ![]() Každá mise má také obsahovat jiný klíčový úkol jako například špionáž, únos, sabotáž atd., přičemž k cíli může vést více správných cest. Kampaň budete moci projít buď klasicky s týmem nebo úplně sami (styl Lone Wolf). Pro drsnější povahy bude nachystán další singleplayerový mód, a to Carnage, ve kterém vlastně jen jdete a arkádově zabíjíte všechny nepřátele, kteří se vám dostanou do zorného pole. Příběh a postavy Celou hru má protkávat silný příběh, jeho podrobnosti ale stále zůstávají opředeny rouškou tajemství. Podle dřívějších informací by byl hlavní postavou devětadvacetiletý důstojník Gary Bristol, kterého málem zabili při ústupu v Dunkirku, ale přesto se později rozhodl vstoupit k britským jednotkám. Jestli tento koncept přetrval, nevíme, ale určitě se to pokusíme brzy zjistit. ![]() ![]() ![]() Své spojence si vyberete z nabídky asi 30-40ti individuálních postav, z nichž každá je dána vlastními statistikami a schopnostmi. Důležitými faktory jsou především to, kolik postava unese, jak přesně dokáže zacházet s různými zbraněmi nebo kolik zásahů vydrží. Charaktery vašeho týmu si také budou moci na základě předchozích odehraných misích zvyšovat různé schopnosti, a proto se vyplatí dávat na ně při akcích skutečně pozor. Z džungle na Šumavu ![]() Jedna z misí přítomná v E3 2003 demu zavedla hráče do Alp, kde se Spojenci musí vypořádat s německou pěchotou. Ještě před samotnou akcí si vyberete své kolegy a přidělíte jim také příslušné zbraně. Pokud vás tato část nudí, počítač vše automaticky provede za vás. Při hře můžete ovládat jakoukoli postavu z vaší jednotky. Jejich umělá inteligence je údajně na vysoké úrovni, alespoň to tvrdí většina dojmů z E3 předváděčky. Vaši parťáci sami vědí, kdy a jak útočit a kdy se krýt. Kromě pouhého zabíjení nepřátel můžete i prohledávat mrtvá těla německých kamarádů, případně jim jako v jedničce opět sebrat uniformu a ve vhodné chvíli ji použít (tato možnost bude též v multiplayeru). ![]() ![]() ![]() Zbraně a vybavení Ve hře najdeme více než 40 kousků různých zbraní a místo dlouhého povídání si je rovnou vyjmenujeme. Půjde o pistole (Parabellum P08, Colt 1911, Taisho 14, Enfield 38, Tokarev), ostřelovací pušky (Meiji 38 - M97, Enfield Mk. 1, K98 K, Springfield), samopaly (M1 Thompson, MP 40, PPS 1943, Spagin, Sten gun Mk 2, Sten gun Mk 2 s tlumičem), lehké kulomety (BAR, Bren Gun, Degtyarev DP 1928), pušky a karabiny (Arisaka Meiji 38, Enfield Mk. 4, Karabiner 98K, De Lisle Commando Carabine, M1 Garand, M1A1 Carbine, Mosin-Nagant), raketomety (M1 Bazooka, Panzerfaust 60), útočné pušky a brokovnice (MP 44/43, Side-by-side brokovnice), plamenomety (Flamethrower portable No.2, Flammenwerfer 35), miny a granáty (protitanková i protipěchotní mina a celá řada dalších) a nože. Více se o jednotlivých kouscích dozvíte přímo ze stránek hry, odkud také pochází toto rozdělení. ![]() Vozidla, ovládání a taktická mapa Autoři slibují, že ve hře budete moci opět řídit vozidla a dokonce se mluví též o letadlech a helikoptérách. Mezi dopravními prostředky budou vedle typických džípů i plně ovladatelné tanky nebo plavidla typu malých ponorek. Celkově půjde asi o dvacet kousků. Jsme zvědavi, čím nás Illusioni překvapí, stránka o vozidlech zatím na homepage zeje prázdnotou. Z dřívějška pocházejí informace o přítomnosti motocyklů, nákladních automobilů nebo člunů, ale jejich existence není z poslední doby ničím potvrzena a je možné, že došlo k nějaké změně. ![]() ![]() ![]() Hru budete moci vidět ze tří pohledů: přepínatelných first-person a third-person při akci jako v H&D1 a také ze speciálního 3D nadhledu na způsob real-time strategií, určeného pro navigování členů týmu a udílení rozkazů. Díky příkazovému menu podobnému Flashpointu nebo SWAT 3 můžete svým svěřencům dávat úkoly typu zaútoč na nepřítele, jdi vpřed a hlídej a mnohé další. V taktickém modu můžete také plánovat akce a určovat wayponty na často rozlehlých, mnohakilometrových mapách, takže zbytek mise už nebudete mít se svou jednotkou tolik práce. Celkově prý bude ovládání jednodušší, ale taktická mapa bohatší, s více funkcemi a příkazy. Engine a technické zpracování ![]() Pro hru byly vylepšeny modely nepřátel i vlastních vojáků a nafocen byl také materiál pro nové textury. Vše však zůstane na přibližně stejné úrovni, kolem 1500 polygonů/model. Pro animaci se v Illusion Softworks využívá technologie Motion Capture, běžící na magnetickém principu. Jak se v praxi snímání pohybů provádí a co všechno obnáší, si určitě přečtěte v zajímavém pojednání na stránkách hry. Po nasbírání jsou data upravována a implementována přímo do engine, v současnosti je pro hru připraveno více než 650 jednotlivých animací. Samostatnou kapitolu by mohl tvořit hudební doprovod. Pro zachování hudební kontinuity mezi H&D 1 a H&D 2 nahraje muziku ke hře živý orchestr. Celkově se tak na soundtracku k titulu má podílet více než stovka lidí. Podrobnosti se dočtete v pěkně připravené sekci Hudba a zvuk na české homepage hry. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Multiplayer Jednou z možností týmové hry by měl být i kooperativní multiplayer pro všechny kampaně, o kterém se mluví snad od samotného ohlášení hry. Přesto se nyní vyskytly spekulace, že nakonec v H&D2 tato volba nebude. Ať tak či onak, jistě zde najdeme klasické mody jako Deathmatch nebo Capture the Flag (s vozidly) a minout by nás neměl ani Occupation (něco na způsob Domination z UT). V multiplayeru si zahraje až 32 hráčů přes LAN nebo internet a připraveno bude též množství různých nastavení a specifikací. Možná trochu zklamáním je pro fanoušky hry zpráva, že H&D2 nebude na rozdíl od svého předchůdce vůbec modifikovatelný. I tak ale existuje několik důvodů, proč se na dvojku zatraceně těšit. Ačkoliv originál byl bezesporu velkým hitem, rozhodně se nemůžeme tvářit, že neobsahoval chyby, případně, že byl po technické stránce naprosto dokonalý. ![]() Dvojka však nabízí mnohem víc, už minimálně proto, že lidé z Illusion Softworks za tu dobu nasbírali hodně cenných zkušeností během vývoje jiných titulů. Jak nakonec očekávaný projekt Hidden & Dangerous 2 zaboduje, zjistíme snad už na podzim letošního roku. Spekuluje se o tom, že hra vyjde v české verzi, ale nic zatím nebylo oficiálně oznámeno (střípky na toto téma na konkurenčních webech nebyly nikdy potvrzeny Petrem Vochozkou). Zdroje: Homepage, WarGamer, HomeLan Fed, GameSpot, EuroGamer, IGN a další Stáhněte si: E3 2003 trailer, E3 2001 trailer Související články: Novinky, Hidden & Dangerous Deluxe recenze (6/2002) a návod |
Kate | |
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora) |