Hellgate: London - preview
zdroj: tisková zpráva

Hellgate: London - preview

28. 3. 2005 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Od tvůrců slavného Diabla pochází zbrusu nové akční RPG zasazené do prostředí postapokalyptického Londýna a viděné v pohledu z vlastních očí. Jak chtějí bývalí zaměstnanci Blizzardu udělat díru do světa?

Autor: Kate
Publikováno: 28.března 2005


Obrázek zdroj: tisková zpráva Z obálky květnového čísla amerického časopisu PC Gameru shlíží futuristicky vypadající voják. Všude kolem něj šlehají plameny a obrovský nápis přes celou stránku prostě nelze přehlédnout. Hellgate: London. Hra, o které jsme ještě před týdnem neslyšeli ani slovo, ale jeden z nejprestižnějších herních magazínů si s ní neváhá vyzdobit titulku. Zvědavost nám samozřejmě nedala, a tak jsme pro vás vyšťourali všechny dostupné informace do tohoto preview.

 Odpadlíci z Blizzardu vystrkují růžky
Možná si vzpomínáte na naše zprávy z roku 2003, ve kterých jsme informovali o odchodu několika klíčových vývojářů ze slavného studia Blizzard North stojícího za Diablem nebo Warcraftem. Tito lidé v čele s Billem Roperem a Davidem Brevikem také téměř ihned po své nucené rezignaci oznámili založení vlastního studia Flagship, ale potom jakoby se po nich slehla zem. Až nyní se konečně dozvídáme, co minulý rok a půl vlastně dělali.

Jejich první a rozhodně velice nadějně vyhlížející projekt se jmenuje Hellgate: London a kolegové z PC Gameru jej po zhlédnutí popisují jako „Diablo zasazené do moderního 3D světa a hratelné v pohledu z vlastních očí“. To už samo o sobě zní docela lákavě, nemyslíte?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Kromě first-person výhledu ale v hře najdete i něco, čemu Flagship pracovně říkají „vanity mod“. Jde v podstatě o volitelný third-person nadhled, ve kterém kamera automaticky krouží kolem vaší postavy a vy tak můžete obdivovat její vzhled nebo nové zbraně, které jste získali. Praktický third-person výhled s ovladatelnou kamerou bude ve hře téměř jistě také implementován, ačkoliv zatím není zcela jasné, zda bude volně přepínatelný (pravděpodobnější varianta) nebo se do něj automaticky dostanete jen při některých situacích jako jsou boje na blízko.

 RPG s kvalitou Diabla a grafikou DOOM III / Painkillera
Zvětšit zdroj: tisková zpráva V době, ve které se odehrává děj Hellgate, je svět pod nadvládou temných sil a zbytky lidské rasy v něm jen pokoutně přežívají. Od klíčové bitvy démonů s lidmi uběhlo už pět let a jen letmý pohled na obrázky kolem vám plně postačí k tomu, abyste zjistili, kdo vyhrál. Zlo snažící se přizpůsobit si Zemi si za své sídlo vybralo Londýn, zřejmě proto, že obsahuje řadu přirozených dungeonů, kde na vás dýchne temná atmosféra. Kde jinde by si totiž mohli temnachtiví démoni libovat více než ve spleti nekonečných podzemních tunelů metra, sklepích středověkých domů, starých akvaduktech a katakombách nebo třeba protibombových krytech z druhé světové války?

Polovinu hry tedy strávíte především v podzemí, v té druhé se pak podíváte i o něco výš a zavítáte do skutečných, i když ve hře už značně poznamenaných, budov jako je třeba katedrála sv. Pavla nebo sídlo někdejší královské rodiny, Buckinghamský palác.

 Nelineární pojetí
Hellgate: London sice bude lineární v tom smyslu, že příběh bude pevně daný a hra bude moci skončit jen jedním jediným způsobem, ovšem stejně jako v Diablu, i tady se můžete těšit na náhodně generované prostředí (tzn. mapu města, umístění nepřátel, naleziště předmětů atd.), díky kterému se od sebe různé průchody hrou budou dost výrazně odlišovat, což zvětšuje znovuhratelnost. Všechny (opět víceméně náhodně generované) questy budou mít navíc vždy nějaký vztah k příběhu, který se díky nim bude posouvat dál, takže úkoly typu „najdi tuhle věc a dones mi ji“ hráči v Hellgate prakticky nepotkají. Redaktorům PC Gameru byl předváděn konkrétní úkol s pomocí doktorovi v jeho provizorní ordinaci pod zemí, kam blokuje dodávky léků boss démonů jménem Borat (je na 1.obrázku).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Herní třídy a vývoj postav
Žádné pořádné RPG se neobejde bez několika herních tříd a samozřejmě ani Hellgate: London nebude výjimkou. V současné době je však známa pouze jedna z nich, a to bojovní rytíři Templáři. Popravdě řečeno, Templáři byli jedinou skupinou, která se v dobách největších vřav dokázala démonům postavit, ačkoliv ani jejich snaha nakonec nebyla dost účinná. Tak či tak, Templáři jsou v Hellgate rozhodnuti bránit naši nebohou matičku Zemi do posledního dechu.

Flagship chtějí hru udělat bez zbytečně pomalého rozjezdu, tedy tak, aby vás hraní chytlo už od úvodní animace, kterou mimochodem připravuje studio Blur (nominace na Oskara). U své postavy si budete samozřejmě moci vybrat pohlaví a vzhled, ale podrobnosti se dozvíme až časem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Systém vývoje bude naprosto klasický – za získané body budete moci vylepšovat své dovednosti (skilly), které budou rozděleny do tří základních kategorií: útočné (vengeance), pasivní (auras) a combo moves (kombo pohyby). Celý vývojový strom je ale zatím ještě ve fázi návrhu, ale není těžké uhádnout, že se zřejmě bude podobat Diablu. Flagship také počítají, že v prodejní verzi Hellgate budete moci svoji postavu vytáhnout až na 50. úroveň.

 Zbraně všech druhů i dob
V Hellgate bude k dispozici středověké nářadí ze 13. století (meče atd.), ale převažovat budou futuristické kousky jako třeba nejrůznější plamenomety. Věcička nazvaná Vulcan Bolter kolem sebe bude metat firebally a puška Zeus zase uštědří vaším protivníkům elektrické rány, přičemž náboj bude samozřejmě klidně moci přeskakovat z jednoho na druhého.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Užitečnou zbraní se jistě stane i Harp, která na chvíli nepřítele ochromí. To se může hodit hlavně při spolupráci s NPC, kdy jeden potvoru paralyzuje zatímco ostatní na ní začnou útočit běžnějšími zbraněmi (NPC vám mimochodem budou čas od času pomáhat i jinak). Kousek, cynicky nazvaný jako Peace Maker, zase díky schopnosti střel odrážet se tak dlouho, dokud nenajdou živý cíl, spolehlivě vyčistí každou menší oblast. Ať žije mír.

 Soubojový systém
Účinek vašich bojových akcí (zásahy, míra poškození atd.) bude vycházet pouze ze statistik vaší postavy - zapomeňte tedy na úkroky nebo skákání jako v Counter-Strike, to vám zde nepomůže, i když hra vypadá podobně jako Painkiller. Svou roli v Hellgate bude hrát i řada zatím blíže nespecifikovaných kouzel. Každá zbraň ve hře bude mít navíc i svoje vlastní statistiky (přesnost, dostřel, účinnost atd.), takže dvě identicky nazvané zbraně nebudou muset v boji nutně sloužit stejně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Aby toho vylaďování nebylo málo, mají mít některé zbraně ještě k dispozici sloty, do kterých půjdou zasunovat různé předměty na zvýšení účinnosti (například toxický odpad přidávající poison damage) podobně jako v Diablu. Samozřejmostí se stane možnost sbírat předměty po padlých démonech, přičemž i u nich se zachovají jejich aktuální statistiky.

 Grafika par excellance
Atmosféra zkázy z obrázků doslova sálá a je opravdu těžké uvěřit, že tahle hra nebude jen další dobře vypadající first-person střílečkou. 3D engine, na kterém Hellgate poběží, si vytvořili Flagship sami, především prý proto, že žádná jiná současná technologie by nezvládala takový stupeň randomizace, jaký chtějí ve hře mít. Více asi zatím není třeba ke grafice dodávat, koneckonců na všechny obrázky se můžete mrknout do naší galerie.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Hellgate: London má být sice primárně singleplayerovou záležitostí, nicméně podle vývojářů bude obsahovat údajně i velice robustní multiplayer, dovolující hru až 16 (možná dokonce 32) hráčů. Hlavní důraz má být kladen na kooperativní způsob hry, ačkoliv vyloučeny nejsou ani některé kompetitivněji laděné mody. Jestli se ale těšíte, že si zahrajete za ty pěkné kreaturky z obrázků, musím vás zklamat – za démony hrát zkrátka nepůjde. Celý multiplayer bude pak zřejmě provozován přes službu ve stylu Battle.net od Blizzardu, na kterou Bill Roper osobně nedá dopustit.

 Schovejte si dovolenou na rok 2006
Hellgate: London je ambiciózním projektem pro PC a Mac, na kterém se údajně opravdu nešetří. Koneckonců pro vydavatele Namco, který mimochodem slaví neuvěřitelných padesát let existence, je to konečně první hra, se kterou může prorazit i na PC trhu. Samozřejmě pouze v případě, že Flagship odvedou svoji práci na jedničku - zkušenosti i elán na to však rozhodně mají.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ačkoliv vydání Hellgate: London se nedočkáme dříve než příští rok, už nyní Flagship spekulují o případných možných pokračováních, která by si vzala na mušku další známá města jako třeba Las Vegas nebo Řím. To už je ale opravdu hodně vzdálená budoucnost...

Zdroj: PC Gamer

Související články: Novinky, Vše o Diablo II a datadisku

Kate
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak


 
 
Kate

Nejnovější články