Autor: Kate Publikováno: 28.března 2005 |
![]() ![]() ![]() Kromě first-person výhledu ale v hře najdete i něco, čemu Flagship pracovně říkají „vanity mod“. Jde v podstatě o volitelný third-person nadhled, ve kterém kamera automaticky krouží kolem vaší postavy a vy tak můžete obdivovat její vzhled nebo nové zbraně, které jste získali. Praktický third-person výhled s ovladatelnou kamerou bude ve hře téměř jistě také implementován, ačkoliv zatím není zcela jasné, zda bude volně přepínatelný (pravděpodobnější varianta) nebo se do něj automaticky dostanete jen při některých situacích jako jsou boje na blízko. RPG s kvalitou Diabla a grafikou DOOM III / Painkillera ![]() Polovinu hry tedy strávíte především v podzemí, v té druhé se pak podíváte i o něco výš a zavítáte do skutečných, i když ve hře už značně poznamenaných, budov jako je třeba katedrála sv. Pavla nebo sídlo někdejší královské rodiny, Buckinghamský palác. Nelineární pojetí Hellgate: London sice bude lineární v tom smyslu, že příběh bude pevně daný a hra bude moci skončit jen jedním jediným způsobem, ovšem stejně jako v Diablu, i tady se můžete těšit na náhodně generované prostředí (tzn. mapu města, umístění nepřátel, naleziště předmětů atd.), díky kterému se od sebe různé průchody hrou budou dost výrazně odlišovat, což zvětšuje znovuhratelnost. Všechny (opět víceméně náhodně generované) questy budou mít navíc vždy nějaký vztah k příběhu, který se díky nim bude posouvat dál, takže úkoly typu „najdi tuhle věc a dones mi ji“ hráči v Hellgate prakticky nepotkají. Redaktorům PC Gameru byl předváděn konkrétní úkol s pomocí doktorovi v jeho provizorní ordinaci pod zemí, kam blokuje dodávky léků boss démonů jménem Borat (je na 1.obrázku).
Herní třídy a vývoj postav ![]() ![]() ![]() Užitečnou zbraní se jistě stane i Harp, která na chvíli nepřítele ochromí. To se může hodit hlavně při spolupráci s NPC, kdy jeden potvoru paralyzuje zatímco ostatní na ní začnou útočit běžnějšími zbraněmi (NPC vám mimochodem budou čas od času pomáhat i jinak). Kousek, cynicky nazvaný jako Peace Maker, zase díky schopnosti střel odrážet se tak dlouho, dokud nenajdou živý cíl, spolehlivě vyčistí každou menší oblast. Ať žije mír. Soubojový systém Účinek vašich bojových akcí (zásahy, míra poškození atd.) bude vycházet pouze ze statistik vaší postavy - zapomeňte tedy na úkroky nebo skákání jako v Counter-Strike, to vám zde nepomůže, i když hra vypadá podobně jako Painkiller. Svou roli v Hellgate bude hrát i řada zatím blíže nespecifikovaných kouzel. Každá zbraň ve hře bude mít navíc i svoje vlastní statistiky (přesnost, dostřel, účinnost atd.), takže dvě identicky nazvané zbraně nebudou muset v boji nutně sloužit stejně. ![]() Grafika par excellance Atmosféra zkázy z obrázků doslova sálá a je opravdu těžké uvěřit, že tahle hra nebude jen další dobře vypadající first-person střílečkou. 3D engine, na kterém Hellgate poběží, si vytvořili Flagship sami, především prý proto, že žádná jiná současná technologie by nezvládala takový stupeň randomizace, jaký chtějí ve hře mít. Více asi zatím není třeba ke grafice dodávat, koneckonců na všechny obrázky se můžete mrknout do naší galerie. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Hellgate: London má být sice primárně singleplayerovou záležitostí, nicméně podle vývojářů bude obsahovat údajně i velice robustní multiplayer, dovolující hru až 16 (možná dokonce 32) hráčů. Hlavní důraz má být kladen na kooperativní způsob hry, ačkoliv vyloučeny nejsou ani některé kompetitivněji laděné mody. Jestli se ale těšíte, že si zahrajete za ty pěkné kreaturky z obrázků, musím vás zklamat – za démony hrát zkrátka nepůjde. Celý multiplayer bude pak zřejmě provozován přes službu ve stylu Battle.net od Blizzardu, na kterou Bill Roper osobně nedá dopustit. Schovejte si dovolenou na rok 2006 Hellgate: London je ambiciózním projektem pro PC a Mac, na kterém se údajně opravdu nešetří. Koneckonců pro vydavatele Namco, který mimochodem slaví neuvěřitelných padesát let existence, je to konečně první hra, se kterou může prorazit i na PC trhu. Samozřejmě pouze v případě, že Flagship odvedou svoji práci na jedničku - zkušenosti i elán na to však rozhodně mají. ![]() Zdroj: PC Gamer Související články: Novinky, Vše o Diablo II a datadisku |
Kate | |
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak |