Autor: Korgull Publikováno: 14.května 2003 |
![]() ![]() ![]() Příběh o záchraně Země Příběh Halo je zasazen do roku 2552 a vypráví o jednom ze super-vojáků, kterému říkají SPARTAN-117 a.k.a. Master Chief. Ten byl už od dětství veden k boji a nyní je jednou z nejefektivnějších zbraní Země v dlouhotrvajícím boji proti skupině vetřelců, jež známe pod pojmem Covenanti. Ti už dlouhá léta ničí lidské kolonie napříč galaxií, a tak se stalo posláním číslo jedna je zničit dříve, než se jim podaří objevit Zemi. I za cenu sebeobětování. Když se Covenantům podaří zničit poslední lidskou základnu na planetě Reach, je tu ještě vesmírná loď pojmenovaná "Pillar of Autumn", která se jim pokusí skokem přes celou galaxii uniknout a zabránit tak svému zajetí. Cestou ale naráží na jinou planetu, obehnanou podivným prstencem na její oběžné dráze, uměle vykonstruovaným a skrývajícím ve svých útrobách celý jeden svět. Master Chief se spolu s vestavěnou umělou inteligencí jménem Cortana pokusí rozplést tajemství tohoto prstence (Halo) dříve, než bude pozdě. Technická stránka věci ![]() Všech 10 misí původního Halo si budou moci tedy užít i PCéčkáři. Dokonce i s několika technickými zdokonaleními, jako je např. svižnější nahrávání. To by mělo být tak rychlé, že nebude třeba žádná nahrávací obrazovka. Počáteční nahrávání by mělo trvat sotva jednu nebo dvě vteřiny, přičemž loadování během hry a rychlé ukládání bude probíhat automaticky v pravidelných úsecích při dosažení určitého kontrolního bodu. V xboxové verzi systém ukládání pozic navíc fungoval tak, že pokud jste se chtěli vrátit o nějakou pozici dříve, museli jste si prostě projít celou misi znova, což v případě tak velkých map jako jsou v této hře, mohlo zabrat dokonce i hodinu. Zda bude ten systém také ve verzi pro PC pojat úplně stejně, je zatím předmětem debaty. ![]() ![]() ![]() Grafika ve vyšším rozlišení Samozřejmě, že oproti xboxové verzi bude ta pro PC podporovat mnohem větší rozlišení než je původních 640x480. Při rozlišení 1024x768 vypadá grafika čistě, ale obzvlášť nároční hráči si budou moci zahrát i při rozlišení 1600x1200. Některé speciální efekty (např. efekt průhlednosti) byly přepracovány a jiné (např. počasí) jsou podobné originálu. Jednou z nejlepších vlastností Halo byla určitě fyzika. Vzhledem ke skutečnosti, že se hra odehrává na cizí planetě, nejsou fyzikální vlastnosti stejné, jako na Zemi, avšak i na jiných planetách fungují určitá fyzikální pravidla a tak je hráč alespoň nucen trochu experimentovat. ![]() Ovládání a míření Kdo z vás má při pomyšlení, že by měla být Halo hratelná pouze za použití nějakého gamepadu, může se uklidnit. Halo pro PC bude plně v moci vaší schopnosti ovládat myš a určité speciální příkazy budete moci zadávat také pomocí klávesnice. Buďte si jisti, že tato "nepatrná" změna bude mít na celkový zážitek velký vliv. Už nebudete muset v zápalu boje svírat dvě analogové páčky, ani vytáčet citlivost ovládání na nejvyšší stupeň a doufat, že to bude na nepřátele řítící se ze všech stran stačit. I když jste to vy, co jste měli možnost hrát Halo na Xboxu, možná nepoznali, tato verze hry byla obdařena automatickým zaměřováním. Verze pro PC toto obsahovat nebude, protože to již prý neplnilo svou funkci. Zrušení této vlastnosti navíc vedlo podle slov autorů k lepšímu vybalancování hry. Pokud někoho tíží v mysli ještě má předchozí slova o používání gamepadu, Gearbox jeho podporu pochopitelně také chystá. To pro případ, že by snad někdo usoudil, že nad tento způsob ovládání není. ![]() ![]() ![]() S tímto novým způsobem ovládání připravil Gearbox ještě jednu změnu, která se týká ovládacího interface. I když stále navozuje pocit a napodobuje vzhled xboxové verze hry, byl systém menu trochu upraven pro speciifka PC. Jsou zde navíc přidané standardní možnosti - budete si moci nejen přeštelovat grafiku, ale také si přemapovat svou klávesnici nebo nastavit speciální tlačítka pro různé akce (např. přehazování zbraní). Halooo, kdo tam? Další silnou stránkou Halo bude umělá inteligence nepřátel. Nepřátelé prý pracují v týmech, aktivně se uhýbají za štíty a používají objekty v okolí jako úkryt, házejí granáty a víceméně jednají jako živá, dýchající a myslící stvoření. ![]() Nemusíte se bát ani toho, že by Gearbox udělali něco takového, jako se jim "povedlo" v PC verzi 007: Nightfire - že ze hry vypustili vozidla. V PC verzi Halo nebude chybět žádné z těch, která jsou ve verzi xboxové. Jejich ovládání bude také podobné. Hra se přepne do perspektivy třetí osoby a vy budete řídít džíp manévrováním kamery. Těšit se tedy můžete na již zmíněné Warthog a Banshee, na tank typu Scorpion i vznášedlo Ghost. Při porovnání s těmi xboxovými byste navíc jen stěží hledali nějaké rozdíly. ![]() ![]() ![]() Možná si nyní říkáte, že by také neškodila nějaká ta bonusová mise v single-playeru. Pan Pitchford připustil, že i o této možnosti již byla mezi vývojáři řeč, nicméně vyvstal problém s tím, nač by se tyto nové mise měly zaměřit, takže si to asi schovají až na později. Novinky v multiplayeru Novinkou, a to velmi zásadní, však bude multiplayer. Halo pro PC bude totiž obsahovat plnohodnotnou síťovou hru přes LAN či Internet, a to jak se všemi nabídkami, které byly k dispozici u Xboxu, tak také s několika možnostmi novými. Gearbox vytvořil i šest nových multiplayerových map, z nichž většina je založena na již existujících mapách ze single-playeru. Ve všech také můžete očekávat podporu vozidel, například tzv. Banshee, což je speciální stíhačka. Kromě toho bude možné použít i zbraně metající plazmové koule, se kterou v původním Halo a ještě navíc jen v single-playerové kampani mohli zacházet pouze Covenanti. Objeví se rovněž trochu modifikované džípy Warthog, vybavené odpalovacím zařízením řízených střel, namísto původní M41. ![]() Bez kooperativní hry Dále budete moci experimentovat ještě s dalšími nastaveními, jako týmová hra, různými variantami Last Man Standing, s časy respawnu atd. V PC verzi ale můžete zajít ještě dále, když si navolíte, která vozidla jaký tým bude moci používat ve hře typu CTF; nebo třeba i týmu červených poskytnout celou sadu Warthogů, které se budou obnovovat okamžitě, zatímco týmu modrých dáte jen jednoho Scorpiona s tím, že se navíc objeví znovu vždy až po minutě. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Celkem reálně bohužel hrozí, že PC verze Halo nebude obsahovat kooperativní mód. Aby to totiž fungovalo stejně dobře také přes Internet, museli by Gearbox úplně přepracovat celou síťovou architekturu hry. Přidání kooperativního módu by také byl zhruba rok práce navíc pro tři lidi, které studio nyní nemá. Nemluvě o potenciální možnosti, že by to mohlo rozhasit ostatní části hry. Gearbox v současné době tedy hledá nějaké jiné východisko z této situace - prostě něco, co by bylo jednodušší na realizaci a ne tolik riskantní. Prodloužení letních prázdnin ![]() Zdroje: GameSpy,homepage a další Stáhněte si k xboxové verzi Halo: nVidia promo video, E3 2000 trailer, Video z GameStaru, Video z GameStocku, E3 2001 video, Trailer, Intro video, Související články: Novinky, Preview Xbox verze (5/2000), Screenshoty a trailer z Halo 2 |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |