Autor: Kate Publikováno: 25.dubna 2003 |
![]() ![]() ![]() Hra nabídne celkem dvanáct různých kapitol, rozdělených na menší části jako v jedničce, mezi kterými mají probíhat jen skutečně krátké nahrávací doby (doufejme, že to nedopadne jako u Postal 2). Každá z těchto kapitol by měla průměrně zdatnému hráči zabrat okolo čtyř hodin. Celkově tedy máte nejméně 36 hodin herního času, což na dnešní, občas ubohé poměry skutečně není vůbec málo a především - Half-Life 2 tak bude delší než její předchůdce. Příběh se má odehrávat jak v interiérech a ulicích města, o kterém bude řeč níže, tak i v rozlehlých venkovních prostranstvích. Staří známí i nově příchozí Ve hře se opět setkáte s několika postavami z původní hry jako třeba s některými vědci, hlídačem Barneym nebo bossem G-Manem, který však tentokrát bude vaším zaměstnavatelem. Ten mimochodem získá nový, mnohem sofistikovanější vzhled (viz srovnávací obrázky níže) a i když vizuálně zestárne, namluví jeho hlas stejný člověk jako v jedničce. ![]() ![]() ![]() Čerstvým přírůstkem do herní rodinky se stane půvabná dcera vědce Alyx Vance, jejíž matka byla zabita v původním příběhu, ale ve dvojce by se snad měla znovu objevit. Ani ti, kteří Half-Life v životě neviděli (a upřímně nevěřím, že někdo takový na světě je) se nemusí obávat - dvojka bude podána tak, aby ji rozuměli i nově příchozí a prvním dílem nezasažení hráči. Střípky z příběhu Příběh Half-Life 2 začíná o něco později než končí jednička, přímo na něj tedy nenavazuje. Gordon si tentokrát může alespoň v počátcích oddychnout, jeho služby pro Black Mesa, potažmo vládu skončily a místo toho se dal do kupy s již zmiňovanou Alyx, za kterou ale nebude možné hrát. Osud je společně se zbytkem původního vědátorského týmu zavede do metropole pojmenované jako City 17 a postupně budete odhalovat i to, co jste celé ty roky mezi příběhy obou her dělali. Fiktivní City 17 má být stylizováno do role velkého města východní Evropy, ale s přítomností vlastní vlády. Ačkoliv vše vypadá ze začátku přímo idylicky, město je brzy napadeno ještě odpornějšími a zákeřnějšími mimozemšťany, než po kterých jste šli v jedničce. Více se v současnosti o příběhu nedozvíme. Snad nám může být zárukou, že dějovou linii měl na starosti spisovatel Mark Laidlaw, tedy stejný člověk, který vymyslel dobrodružství v úvodním Half-Life. ![]() ![]() ![]() Source engine Hra poběží na vlastním zbrusu novém 3D engine „Source“ přímo od Valve, který jim zabral nejvíce času z celého vývoje a jeho základ byl prý dokončen v září 2002. Dojmy většiny redaktorů prestižních zahraničních plátku, kteří měli možnost otestovat hru na vlastní kůži, se v jednom shodují - Half-Life 2 vypadá báječně. Nejde jen o to, že celý herní svět je zničitelný, živý a plný detailů, ale dokonce i obyčejné střely zanechávají na všem různé stopy stejně jako v reálu. Fyzikální model hry zaručí realistické chování látek, jinými slovy v Half-Life 2 vás dřevěná budka proti granátům skutečně neuchrání. Navíc vše, co je v reálném světě vznětlivé, má opravdu hořet i ve hře (například dřevo). Každý objekt bude mít také díky Havok technologii (použitá např. i v Deus Ex 2 a Thief 3) svou jasně definovanou hmotnost, takže budete moci nosit a zvedat věci podobně jako ve skutečnosti. Vzít a hodit po někom židli nebo se pokusit krýt před palbou z pistole pomocí stolku by nemělo být žádným problémem a ve hře se tím otevřou úplně nové možnosti. ![]() Alyx jako živá Každá postava se má ve hře skládat průměrně z 5000 polygonů a během jejích pohybů uvidíte i pohyb svalstva pod oblečením, stejně jako ji můžete spatřit u lépe vyvinutých jedinců ve skutečnosti. Aby byla dokonalá i mimika postav (důležitá především u Alyx), neváhali Valve najmout dokonce psychologa! Doktor Paul Ekman má být tím pravým odborníkem, který tvůrcům pomůže s umístěným vhodných výrazů do obličeje. Těch základních bude dvacet, přesně dle příslušné studie ze sedmdesátých let (ano, tehdy ještě neznali Jima Carreyho ;) Vždy tedy budete vědět, na co právě vaši hrdinové asi myslí, případně, co „cítí“. Aby celkový dojem nekazila špatná, ale ve hrách bohužel dost obvyklá nesouhra pohybů úst a vlastní řeči, vymysleli Valve speciální jednotící systém, který budou moci mimochodem jednoduše využít i tvůrci modů. Perlička: dialogy, které spolu vaši přátelé povedou, se mají odvíjet dynamicky dle aktuálního stavu hry. ![]() ![]() ![]() Nepřátelé a zbraně Rovněž umělá inteligence se údajně ve hře bude dynamicky měnit vzhledem k situaci. Hlídači ve vězení se mají krýt proti mimozemským potvorám, vaši nepřátelé zase nebudou váhat mrštit po vás nejbližší sud a podobně. Chytřejší budou ale i vaši spojenci a to pozoruhodně včetně Barneyho, který se už nebude tak bezhlavě a sebevražedně vrhat do každé akce. Jedním z drobečků na odstřel, na které v City 17 natrefíte, bude i třínohá obluda Strider, jejíž výhodou má být přizpůsobivost terénu (může stát a běžet prakticky po všem). Dalším miláčkem se určitě stane insekticidní Ant Lion nebo nedefinovatelná Hydra. Zmutovaní zombie mají být naopak poněkud tupí a pomalí, většinou se zmůžou jen na to, aby po vás něco hodili nebo kopli. ![]() HW nároky a multiplayer Hra prý solidně poběží i na podprůměrném počítači (tedy procesor kolem 700Mhz) s DX6 kompatibilní kartou typu Riva TNT. Nejlepší pochopitelně bude, pořídíte-li si pro Half-Life 2 stroj s alespoň Pentiem 4 2GHz a nějakou GeForce4. Co se týče multiplayeru, nevíme v tuto chvíli absolutně nic, pouze jediná věc je jasná - multiplayer bude. To bychom si sice dali dohromady i bez svatého slova Valve, nicméně firma zatím odmítla hovořit o jakýchkoliv podrobnostech. Ráj pro tvůrce modů? Důležitou informací je opětovný záměr Valve vydat i balíček editačních nástrojů, tzv. Source toolkit. Tímto krokem se znova otevřou dveře tvůrcům různých modů, takže je dost možné, že i slavné děti původní Half-Life jako Counter-Strike nebo Day of Defeat vezmou pomalu za své (pokud vás toto téma zajímá, mrkněte se na 10 Half-Life modů, které neznáte). Gabe Newell slibuje, že prostředí pro tvůrce bude mnohem přívětivější a že celá tvorba bude jednodušší. Tvůrci nejrůznějších modifikací se budou moci více zaměřit na práci s hotovými částmi než na řádky zdrojového kódu. Obzvlášť manipulace s texturami prý bude hodně pohodlná. ![]() ![]() ![]() Jediné, co mě v této souvislosti skutečně zajímá, je fakt, jak skončí prachem zavátá multiplayerová týmová akce Team Fortress 2. Osobě tipuju, že nic takového už nikdy neuvidíme, minimálně ne v podobě, jakou Valve začali v roce 2000 slibovat. Newell se však dušuje, že jakmile bude oficiálně představeno Half-Life 2, dočkáme se pohybu i ve věci TF2. Rezervace dovolené na konec září Hra se dočká své velké premiéry 14. května na letošní výstavě E3 v Los Angeles, kde ji budou Valve Software prezentovat ve speciálním kině u stánku výrobce grafických karet ATI. Dřívější fámy ze Spong.com o exkluzivitě pro nVidii tedy zřejmě vzaly díkybohu za své. Plné verze hry bychom se měli všichni dočkat 30. září tohoto roku. Valve a Sierra ji plánují prodávat jak běžným způsobem v obchodech, tak i přes vlastní, zatím nepříliš spolehlivou internetovou službu Steam. ![]() P.S. Chcete vidět, jak měl původně vypadat model Gordona Freemana? Mrkněte se sem. Související články: První obrázky a informace o Half-Life 2!, Half-Life 2 klepe na dveře, Zahrajeme si Half-Life 2 už letos o Vánocích, Vše o prvním dílu Half-Life |
Kate připravil: jd |