Half-Life 2 jenom na nVidii?
zdroj: tisková zpráva

Half-Life 2 jenom na nVidii?

4. 4. 2003 21:21 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Společnost ATi v minulých letech nechvalně proslula zejména katastrofální softwarovou podporou, kterou věnovala svým produktům a která se projevila například na tak zásadní věci, jakou jsou softwarové ovladače.

Bohužel se zdá, že v nastoleném trendu úspěšně pokračuje. I když ovladače doznaly zásadních změn a firma uvádí, že podporu znatelně vylepšuje, nelze si nevšimnout nedávné stížnosti, kterou na adresu ATi směřovali vývojáři z GSC GameWorld, stojící za hrou STALKER: Oblivion Lost.

Podle čerstvých spekulací ze serveru SPOnG, které pocházejí od zasvěcených lidí blízkých nVidii nebo přímo od jejich zaměstnanců, se chystaná akce Half-Life 2 od Valve prý stane vůbec první hrou, která bude vyvinuta exkluzivně pro karty nVidia. Jinými slovy, majitelé grafických čipů od ATi nebo jiného výrobce si tuto hru údajně nezahrají. Nebo si jí sice zahrají, ale se sníženými detaily a bez nejrůznějších grafických efektů, což by rozhodně byla vzhledem k lákavým přednostem Half-Life 2 velká škoda.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Je zřejmé, že se jedná o pokus zavést stejný scénář, který jako první v roce 1996 použila společnost 3Dfx a které exkluzivní obsah zajistil fenomenální postavení mezi ostatními výrobci grafických čipů a katapultoval ji na vrchol (viz naše ohlédnutí - 1.díl a 2.díl). Pokud se plánovaný záměr povede uskutečnit, můžeme se v budoucnu dočkat například toho, že na trhu zůstane pouze jeden výrobce 3D akcelerátorů a to ten, kterému se podaří exkluzivně zajistit lepší hry. Tedy v případě, že by nějaká očekávaná pecka jako například DOOM III běžela pouze na nVidii, karty ATi by nikdo z hráčů nekupoval a kdyby hra běžela jenom na ATi, nikdo by nekupoval zase nVidii. A stejně tak by to platilo o Quake IV a o dalších titulech na tomto enginu.

Naštěstí je zatím vše jen v rovině hypotéz a Half-Life 2 neoficiálně plánované na konec roku ještě může být úplně běžnou hrou, která je více či méně designována na obě nejvíce rozšířené platformy, tedy GeForce a Radeony. Ale může to být také nebezpečný precedens (a to nelze vyloučit), který nastartuje monopolizaci odvětví s grafickými 3D čipy. A jistě si nikdo nepřeje, aby to dopadlo jako v případě konzolí, kde o zajištění podpory těch nejlepších vývojářských týmů bojuje Sony (PS2) proti Microsoftu (Xbox). Pravdu se asi dozvíme na letošní výstavě E3 v polovině května.

zdroj: Spong

cappy

Nejnovější články