Fotorealistický Colin McRae: DIRT
zdroj: Archiv

Fotorealistický Colin McRae: DIRT

16. 3. 2007 16:16 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pokračovatel nesmírně populární závodní série s názvem Colin McRae: DIRT pílí s příchodem na konzolový trh (PS3, Xbox 360), jakož i do PC segmentu, jak ostatně potvrzuje nedávná tisková zpráva tuzemského distributora - CD Projektu:

    Společnost CD Projekt chystá na červen premiéru novinky z celosvětově oblíbené série simulací automobilových závodů Colin McRae Rally.

Colin McRae: Dirt vás na rozdíl od klasické rally zavede na tratě off-road závodů ze všech koutů světa. Vybrat si budete moci mezi velkým množstvím různých lokací, nebudou chybět legendární tratě Pike’s Peak International skrz Skalisté hory ani mód věnovaný každému z evropských, mezinárodních a celosvětových rally šampionátů s vozy s pohonem na 2 i 4 kola, klasickými a speciálními RWD rally auty. Grafika postavená na novém enginu (NEON) dovolila designérům mnohem realističtější vizualizaci, kdy při kolizích nejsou ovlivněna jen závodní auta, ale i prostředí, které je obklopuje. Vše se chová tak jako ve skutečnosti. Kovová karosérie se mačká, plasty praskají a rostliny se ohýbají.

Ve hře se představí více než 40 typů licencovaných aut ve 12 kategoriích, včetně posledních modelů aut na rally Suzuki Swift a Citroenu C4, ale setkáte se i se silně modifikovanými auty na rally-cross a těžkotonážními vozítky o síle 850 koní. Největší novinkou série je závodění proti několika soupeřům. To sice bylo částečně umožněno už v předchozích verzích, ale vzhledem k samostatným startům při skutečných závodech neodpovídalo realitě. Nyní si společné starty a s nimi spojené třenice užijte do sytosti. zdroj: Archiv Jak bylo výše naznačeno, vyjma standardních rallye vozítek se tady nově potkáte s dalšími typy aut, jako jsou trucky či buginy, pro kterýžto účel budou tratě výrazně rozšířeny, neboť v současné chvíli tvůrci mají sice realistickou, ale příliš úzkou stopu pro projetí. A s tím související extrémně vysokou obtížnost, jak aspoň deklarují kolegové z CVG, kteří si preview verzi téhle hry vyzkoušeli a měli zásadní problémy se na těch několika vymezených metrech pro ideální projetí vůbec udržet. Navzdory tomu, že řízení, resp. model ovládání byl zvládnutý poměrně dobře. Tohle celé má ale jeden velikánský háček. V Codemasters přiznávají, že hra je v raném stádiu vývoje a že ji v příštích několika měsících ještě pořádně vyladí. Takže se nabízí otázka, jestli výše uvedený termín, červen, je pro vydání téhle hry vůbec reálný!

Na druhou stranu už v tuto chvíli titíž lidé z CVG avizují, že nový Colin má zcela neskutečnou, téměř fotorealistickou grafiku, v níž se auta plynule hýbou (ovšem za 30fps), a která je výrazně dále než konkurence (jako dílčí srovnání zde bylo uváděno Gran Turismo HD a Project Gotham Racing 3). Dále disponuje pokrokovým modelem poškození a tady též skvělou interakcí s okolním prostředím, kde se skrze vaši srážku může pro vůz za vámi vytvořit nějaká nečekaná překážka, počítaje v to i zbytky vašeho stroje! Zkrátka vypadá to tady na pořádné závodní orgie, u nichž je jediná, ale zcela zásadní otázka - kdy se to nakonec objeví na trhu? A bude v předstihu venku demo? To je sice už druhá otázka, ale vzato kolem a kolem není až tak zásadní, jakkoliv se úzce týká všech cílových platforem. Předobjednat hru si můžete už dnes na Tiscali Gameshopu.

zdroj: CVG, PR

mart

Nejnovější články