Díky nedávnému rozhovoru s tvůrci Final Fantasy XIV Online se na světlo dostala spousta nových informací, které napovídají více o charakteru hry:
- Zasazena bude do herního světa Eorzea, konkrétně do jeho části zvané Haiderin, která má být rozlohou trochu menší než Vana'diel z FFXI.
- Svět čtrnáctky bude pomyslným "vysokým slohem fantasy", zvlášť v přímém kontrastu s tím středověkým z FFXI - vznášedla, letadla, sci-fi technologie atd.
- Importovat postavy z FFXI nepůjde, pouze seznam přátel.
- Hrát budete moci nejen s přáteli, ale také sami, protože autoři chystají jak střety skupinové, tak sólové proti jedinému nepříteli.
- Namísto sbírání zkušeností a levelupování se bude růst vaší postavy odvíjet od toho, jaké si vyberete questy a jak si s nimi poradíte.
- Některé rasy, na něž v herním světě narazíte, budou vzdáleně připomínat ty z FFXI, ale doznají menších změn a nebudou se tak jmenovat (např. tu budou bytosti podobné rase Galka z jedenáctky, ale jinak nazvané).
- Podobně jako ve FFXI tu budou zaměstnání, ale jinak fungující a nevyžadující od vás tolik námahy (zřejmě stylem "jedna schopnost za jediný den" v duchu Ultima Online).
- Čtrnáctka se má nést v duchu zbraní, jak se to autoři pokusili naznačit už v logu, a právě od vašeho zbraňového arzenálu se má odvíjet to, jak budete hrát, zlepšovat se a bojovat.
- Jedním z cílů vývojářů je přiblížit hru publiku, které se světěm Final Fantasy a onlinovkami obecně zatím nemá zkušenosti.
- Po vzoru singleplayerových dílů série (např. nadcházející XIII) obsáhne hra množství filmečků a silný příběh.
- Veškerou hudbu ke hře opět složí dvorní skladatel série, Nobuo Uematsu.
zdroj: Famitsu & diskusní fóra