| Autor: Ještěr Publikováno: 17.června 2007 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Někdy během předškolního věku vám otec věnuje dětskou skládací knížečku, lišácky pojmenovanou „You´re Special!“, kde si k obrazu svému naťukáte sedm primárních atributů. V deseti potom nafasujete BB gun (nejspíš něco takového, čím disponoval malý Jonny z Modocu) a Pip-Boy 3000, minikompjútr na zápěstí s podobnými funkcemi (jako ve Falloutu 1 a 2). Bude také umět zachytit rádiový signál včetně přeživších rádio-stanic, z jejichž vysílání se občas dozvíte nějaký úkol. V šestnácti se vám dostane do rukou GOAT (aka Generalized Occupational Aptitude Test), který vám na základě specializovaných otázek a odpovědí určí charakterové rysy a počáteční hodnoty dovedností (snad to takhle nebude povinné). Konečně v devatenácti, na úzkém prahu mezi bezpečím bunkru (Vaultu) a zuřivou pustinou, vám hra umožní závěrečnou editaci všech těchto dat.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
V rámci zachování Falloutí tradice, boje se tváří býti převelice brutální. Autoři dokonce plánují některé zvláště nechutné momenty, bohaté na cákající krev a vyhřezlá mutantí střívka, dramaticky zpomalit. Už screeny všude kolem článku dávají jasně najevo, že Fallouty nebyly a nejspíš ani nikdy nebudou pohádkou na dobrou noc mrňatům ani hrou ideálně vhodnou pro německý trh.Jeden z hlavních vývojářů, Gavin Carter, k tomuhle bodu dodává: „Kvůli střelným zbraním jsme překopali celičký systém umělé inteligence (AI) z Oblivionu a hodně upravili hledání cesty NPC postav (pathfinding). Budou se šikovně krýt, manévrovat jako o život a obecně reagovat mnohem realističtěji na své prostředí.“ Doufejme, že si pánové z Marylandu uvědomují, že krvavé bitky nebyly přímo to, co dělalo Fallouty tak parádně černočernou záležitostí… Každý charakter po takovém boji samozřejmě snese menší (jídlo, limonáda) i větší (stimpack) léčení, včetně tradičních „boost drugs“ (psycho) před započetím boje. Pitné vody bude ve hře opravdu pomálu, na druhou stranu ji budete nacházet i na celkem netypických místech, jakým například toaletní mísa na bohem opuštěné zastávce podzemky bezesporu je. Voda může zároveň zvyšovat HP i ozářit, což může eventuélně vést až k neslavnému konci. Nepochybně dobrou zprávou je pravděpodobná absence level-scalingu (=protivníci levelovali s hráčem), který pořádně shodil Oblivion. Takové "svinstvo" do Falloutů dle mého názoru nepatří, takže když strčíte nos někam, kam nemáte, s největší pravděpodobností o něj také rychle přijdete. Velké řeči nebo návrat ke klasice? Fallout 3 nemíní svým bratránkům dělat ostudu ani co se týče variability řešení úkolů, což je příznivá zpráva jak pro čiště bojového, tak pro zlodějsko-plíživého a lstivě ukecaného hrdinu. Vrací se i stará dobrá karma a tolik proslulá morální dilemata (např. spor Vault City vs. Gecko ve Falloutu 2), některá zlá rozhodnutí nakonec přinesou hromadu dobrého a naopak.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Stejně jako Oblivion i Fallout 3 nabídne nemalou svobodu jednání a řešení určitých questů, které posunou hru dál. Oproti Oblivionu se ale nepůjde zavděčit všem najednou, čili žádný bojový mág nepsaným hrdinou Cyrodiilu a zároveň sadistickým lídrem Temného Bratrstva – zdá se, že se konečně vrací doba komplikovaných rozhodnutí. Fallout 3 půjde podle předpokladů hrát jak za nudného hrdinu, tak za zparchantělého otrokáře a NPC na tohle všechno budou samozřejmě reagovat: „Dokonce ani samotné questy by neměly být čistě černé nebo bílé, protože velká část Falloutů je v oblíbených šedých barvách“. Autoři se budou muset nějak poprat s faktem, že Fallout 2 byl jednoduše ukecanější než všechny díly The Elder Scrolls dohromady. Stejně tak 9-12 různých konců, které velkodušně slíbili, bude něco, s čím ještě neměli tu čest. Co se týče grafického nádechu, začali výtvarníci s pátráním po atmosféře u prvního z Falloutů, s níž souvisí intro hudba 30.-40. let licencovaná (in memoriam) od klasického R&B uskupení The Ink Spots. Narozdíl od předešlých dílů by měl být Fallout 3 rozumně hratelný jak v pohledu z vlastních očí, tak v pohledu třetí osoby, přičemž tento mód s majestátným pohledem na vašeho hýčkaného avatara. má být oproti Oblivionu přepracován. Hra jinak poběží na modifikovaném Oblivioním enginu s mnohem větším zaměřením na detail čehokoliv. Každá zbraň, konzole, přepínač či skoba v herním světě má mít svůj účel. Todd Howard jedním dechem dodává, že F3 rozhodně nebude „slátán“ z útržků starší TES grafiky, tak uvidíme. Fallout 3 teaser trailer - stažitelná verze (138 MB, 1280x720) Stěhování na východ
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry v budoucnu v galerii Je to pořád jenom hra? Nebuďme děti
| ||
| Ještěr | |
| autor je administrátorem fanstránky Vault šílené brahminy |