E3 - Xbox Live a konverze Counter-Strike
zdroj: tisková zpráva

E3 - Xbox Live a konverze Counter-Strike

21. 5. 2002 10:40 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Velkou událostí nejen pro svět konzolí, nýbrž pro celý herní průmysl byla včerejší tisková konference Microsoftu v Los Angeles, kde byla oficiálně představena služba Xbox Live pro hraní online.

Půjde o plně centralizovaný systém v rukou Microsoftu, který se bude starat o servery, organizování zápasů nebo účtování a hráči mu za to budou platit částku 50 dolarů ročně nebo 10 dolarů měsíčně. Za to dostanou mimojiné závodní hru Re-Volt s podporou multiplayeru a kartu pro hlasovou komunikaci, která se jednoduše zasune do Xboxového paměťového slotu. Výhodou takového řešení je kromě globální ochrany proti cheatování například to, že hráči budou mít jeden login a heslo pro každou hru a vývojáři se zase budou moci soustředit pouze na vývoj, neboť jejich provoz obstará kompletně Microsoft.
Obrázek zdroj: tisková zpráva Betatestování služby začne s deseti tísici účastníky už příští týden, ale ostrý start Xbox Live byl naplánován současně na celém světě (USA, Evropa, Japonsko) na podzim letošního roku, kdy by už měly být k dispozici online tituly jako nástupce Halo, Project Gotham Racing, Unreal Championship, Midtown Madness 3, Phantasy Star Online, Amped a mnoho dalších. Z pohledu českých hráčů bude jediným zádrhelem to, že Xbox Live vyžaduje k provozu rychlejší druh broadbandového připojení (např. kabelový modem, ASDL), které v domácích podmínkách zatím není přiliš rozšířené. Chystané online služby u konkurenčních Sony a Nintenda budou oproti tomu podporovat i hráče připojené přes klasický dial-up modem. Více o Xbox Live v reportážích na Xbox.IGN, GameSpotu nebo HomeLanu.

Součástí včerejší tiskovky bylo i pro někoho trochu překvapivé oznámení Counter-Strike ve verzi pro Xbox, která vzniká už delší dobu v úzké kooperaci mezi Microsoftem, Gearboxem a Valve. Poslední dvě jmenované firmy toho dosud o této hře moc v interview pro HomeLan neprozradili, prozatím je pouze jisté, že nepůjde o přímou konverzi z PC. Počítá se ovšem s tím, že ovládání nebo grafická stránka dozná jistých změn, aby naplno využila potenciálu konzole a toho, že každý hráč má narozdíl od PC stejné hardwarové vybavení. Xboxová verze Counter-Strike přinese nějaké novinky i po obsahové stránce a základem má vycházet z Condition Zero (tzn. nadcházející CS v1.5), což samozřejmě znamená i podporu singleplayeru proti botům.

jd

Nejnovější články