E3 dojmy: Warhammer 40k Eternal Crusade se inspiruje PlanetSide 2, ale nechce ji kopírovat
zdroj: tisková zpráva

E3 dojmy: Warhammer 40k Eternal Crusade se inspiruje PlanetSide 2, ale nechce ji kopírovat

24. 6. 2014 13:17 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Warhammer 40,000: Eternal Crusade se chce stát jediným pravým, rozmáchlým a Warhammer světu věrným MMO. Alespoň tak nám projekt Eternal Crusade představila skupinka vývojářů z Behaviour Interactive, kteří jsou nacpáni v absurdně malé místnosti se stejně početnou skupinkou novinářů. Naštěstí z vývojářů nevychází ubíjející PR bláboly. Z neutuchajícího proudu slov a maniakálně entuziastických výrazů ve tváři vidíte, že všechno co říkají, myslí smrtelně vážně.

Celé to má samozřejmě jeden velký háček. Jsou to zatím jen krásně znějící sliby, protože hru jsme ani na letošní E3 neviděli. Několik kreseb a ukázka uživatelského rozhraní nevypadají špatně, naopak. Obrázek o hře si ale můžeme stále tvořit jen na základě několik měsíců staré ukázky z pre-alfa verze, kterou Miguel Caron označil za prototyp, co vznikl za pár týdnů vývoje a měl načrtnout vágní představu tvůrců o hře. Záběry na videu vlastně vůbec neodpovídají zamýšlenému výsledku a hra by měla vypadat úplně jinak.

Caron je vůbec zvláštní chlapík. Na jednu stranu vás uchvátí nadšením a kadencí slov, která připomíná verbální dakka, na druhou máte chuť poukázat, že všechny sliby zní sice krásně, ale konečně byste rádi něco konkrétního ze hry viděli. Navíc je obtížné Caronovi vysvětlit, kde leží Česká republika. Zpětně mu to ale nezazlívám, s ohledem na způsob prezentace a jeho myšlení už byl pravděpodobně o dva rozhovory dál.

Pokud se každopádně bojíte, že Eternal Crusade bude jen kopírovat multiplayer Space Marine, můžete zůstat v klidu. První dojem klame, protože v Eternal Crusade se budou všichni rubat na jednom serveru, navíc bez otravných arén. Cílem hry je logicky pouze boj, protože universum WH40K není stavěné na pobíhání lokacemi, sbírání materiálů a třeba vaření piva.

Budete jen drtit, sekat, střílet, spalovat, řezat, mrzačit, zabíjet, umírat. Nic víc. Vlastně ještě musíte vylepšovat svou postavu, ale opět zas jen proto, abyste mohli lépe drtit, sekat, střílet, spal... Asi už je vám všechno jasné...

Zatím si ale všechno uvedené musím jen představovat, což na druhou stranu není příliš obtížné. Představte si, jak táhnete s dalšími Adeptus Astartes (vývojáři přirozeně přeskakovali mezi výrazy Adeptus Astartes i Space Marine, takže to nepůsobilo jako naučené fráze nováčků v universu) na orčí základnu. Je vás několik set až tisíc, kolem pochodují bojovníci v power armorech, vepředu kráčí terminátoři a kolem se valí oddíl transportérů Rhino. Obrovská síla v pohybu!

Na obzoru se pak objeví jeden ork, zařve a skoro ho litujete. A pak se za ním objeví další a další, deset, sto, tisíc... Zelená horda dorazila a najednou jste v menšině. Waaagh!

zdroj: Archiv

Orkové mají být jedinou dostupnou rasou v rámci free-to-play (oni vlastně říkají free-to-waaagh) verze hry, což podle autorů vyjadřuje představu o orcích jako obrovské hordě. Tvůrci počítají s tím, že za orky bude hrát nejvíc hráčů, protože jsou zdarma a zbytek ras se odemkne zakoupením jedné z placených verzí hry.

Populace jednotlivých ras budou nevyrovnané, což je záměr. Případnému nevybalancování chtějí zabránit aplikací určitých bonusů pro početně nejslabší rasy, ale rozhodně nechtějí zavádět populační limity. O zamýšleném free-to-waaagh systému několikrát tvrdili, že rozhodně neumožní za peníze kupovat úspěch ve hře. Zároveň však něm tvůrci nebyli příliš konkrétní, protože chtějí hráčům nejdříve představit/nabídnout Founders program.

Boj v Eternal Crusade bude mnohem náročnější než ve Space Marine. Půjde o kombinaci střelby, boje na blízko a pošťuchování vozidel. Na střelbě toho moc nevymyslíte, ale boj na blízko bude mít blíže k Mount and Blade než k mlácení stylu Space Marine. Podle typu zbraně se postava může krýt, dělat finty a samozřejmě i kopat. Vyhrát by měl lepší šermíř a taktik, protože nebude rozhodovat rychlejší klikání tlačítka myši.

et zdroj: tisková zpráva

Navíc soupeře nesejmete na jednu ránu, větší množství životů má nahrávat střetům delším než dvě vteřiny. Boj má být o šikovnosti, ne o náhodě a nahrává tomu i zapnutý friendly fire. „Ve formaci budete nejspíš chtít, aby vepředu šli terminátoři s nejsilnější zbrojí. Dávejte si proto pozor, kam střílíte, protože zabít si tuhle hradbu palbou z vlastních řad by bylo fatální,“ vysvětluje Caron.

Střety dvou větších skupin by měly být velmi taktické. Planeta Arkhona obsahuje řadu různých typů krajiny, bude tedy obrovský rozdíl v tom, jak přistoupíte k boji na rozlehlé ledové planině, v členité městské zástavbě či ve skalním labyrintu. Caron se v popisu taktických možností přímo vyžívá, protože absolvoval vojenskou vysokou školu se zaměřením na pěchotní taktiku i strategii a zjevně svůj tým v tomto ohledu hodně cepuje. Snad tedy hráči dokáží naplnit jeho představy o koordinovaném bojovém postupu.

Nejspíše vás podle dosavadního popisu hry napadne, že koncept připomíná PlanetSide 2. Tvůrci přikyvují a onlineovku od SOE označují za jeden z hlavních zdrojů inspirace. Vzápětí ale dodávají, že dělají hru ze světa Warhammer 40,000, který má svá specifika. Kopírky PlanetSide 2 se skinem WH40K se prý nikdo bát nemusí.

zdroj: Archiv

Fanoušci Wahrammer 40,000 se mohou naopak na Eternal Crusade těšit. Střety tisíců bojovníků, všemožné třídy „povolání“, rasově specifické vlastnosti a formování do několika stupňů jednotek s konkrétním velitelem mají obrovský potenciál. Kupříkladu Warboss u orků třískne spolubojovníka po hlavě, ubere mu nějaké životy (ale nezabije ho, to by moc zábavné nebylo) a kolem Warbosse naskočí orkům buff. 

Behaviour Interactive mají hru a její vývoj krásně načrtnutý. Bojím se jediného – aby dokázali naplnit své cíle, protože jsou odvážné. Na druhou stranu ale nejde o studio plné nadšených nováčků. Na herním poli jsou už nějaký pátek, a přestože se doposud věnovali hlavně vývoji portů nebo skromných adaptací filmů, podíleli se a stále se podílí i na vývoji součástí řady velkých her, třeba Star Citizen. Warhammer 40,000: Eternal Crusade bude pro studio prvním vlastním titulek, ale fakt, že po technické stránce jde o otřískané řemeslníky, působí nadějně.

nidi zdroj: tisková zpráva
Jestli se řadíte k fanouškům Warhammer 40,000, nenechte si ujít i náš rozhovor s Caronem (vyjde brzy), kde se dozvíte, proč zatím není ve hře Imperiální garda, jakou novou rasu si přejí fanoušci a za koho budou hrát Rusové nebo Američané.

Nejnovější články