| Autor: Petr Prošek Publikováno: 1.července 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Nyní se vám pod ruku dostane zkušený žoldák s poměrně slušným výběrem specializací. Samozřejmě se nedočkáte tak podrobného systému jako například v Baldur’s Gate, ale na akční RPG se autoři poměrně vytáhli. Proti komu budete bojovat? Není to nikdo jiný než obávaný nájezdník Valdis, který se snaží sjednotit celou Arannu, a to poměrně brutálním způsobem – se svou „mordpartou“ touží po moci a naprosté nadvládě. V zemi zuří občanská válka a již dávno není lehké rozlišit, kdo stojí na straně dobra a kdo kope za neřády. Přestože jde o akční RPG, mají autoři plné ruce práce, aby hráče vtáhli co nejvíce do děje hlavními i spoustou vedlejších úkolů. Ani postavy se po luzích a hájích Aranny nepotloukají nadarmo, mají své vlastní zájmy, a pokud se k vám nebudou chtít přidat hned po prvním potřesení pravicí, budete muset nejdříve získat jejich důvěru a něco milého pro ně udělat. A když je nakonec nalákáte, rozhodně se nestanou pouhými loutkami ve vašich službách. Často spolu budou diskutovat a někdy se i pohádají, což nebude mít sice žádný vliv na další dění, ale rozhodně to zpestří neustálé akční běsnění.
Vzhůru do boje
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Chybami se vývojáři učí Snaha autorů o co možná největší zapojení hráčů do děje se projeví i v rozhovorech. Dungeon Siege II má mít téměř 300 plně namluvených NPC, s nimiž si díky vylepšenému dialogovému systému pokecáte mnohem více než v prvním dílu. V rozhovorech bude na výběr z několika možností, a tak vám vaše dobrodružství nepřijde tak zatraceně lineární. Pokud prozkoumáte všechny oblasti a splníte vedlejší questy, strávíte s hrou více než třicet hodin čistého herního času, jestliže však půjdete rovnou za nosem, smrskne se herní doba na dvacet hodin. Dungeon Siege II se díky nově přidané teleportaci nebude odehrávat pouze v království Ehb, ale zavítáte rovněž do dalších koutů Aranny – údajně se tak dočkáte mnohem rozmanitějšího prostředí. Různá vylepšení se dotknou i ovládání a zpříjemní vám samotné hraní. Dočkáte se více slotů pro kouzla, přístupnějších formací ve skupině a vylepšeného deníku, v němž najdete všechny mapy, bestiář, popisy postav a hlavních i vedlejších questů. Autoři zdvojnásobili počet vzácných i unikátních předmětů, a tak vám přijde vhod nové automatické porovnávání, určující, jaké brnění či zbraň jsou lepší.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Ještě hezčí a ve více lidech Změnami pochopitelně projde i audiovizuální stránka hry, která se přizpůsobí dnešnímu vysokému standardu. Samozřejmostí je podpora pixel shaderů verze 2.0, díky nimž se můžete těšit na skvělou vodu nebo propracované efekty počasí. Kouzla vypadají již teď perfektně a nový grafický kabátek se projeví i na samotných zbraních, které se třpytí různými odlesky a jsou vymodelovány do nejmenších detailů.
zdroj:
tisková zpráva
Hudební doprovod má na starosti mistr Jeremy Soule a ke štěstí chybí už jen povedený multiplayer. Dungeon Siege II nepřinese samostatnou multiplayerovou mapu, jako tomu bylo v prvním dílu. S ostatními hráči se pustíte do boje v rámci singleplayerové kampaně a neovládnete pouze jednu postavu, ale rovnou celou partu. Obtížnost nepřátel se automaticky přizpůsobí celkovému počtu vašich hrdinů a hra tak zůstane lákavá i v bojích početných armád. Nezbývá tedy než doufat, že všechny prvky, jež vývojáři z Gas Powered Games slibují, se ve hře skutečně objeví.Tento článek původně vyšel v časopisu GameStar. Hra Dungeon Siege II u nás vyjde ve verzi s českými titulky pravděpodobně v říjnu. Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky, Dungeon Siege recenze, Dungeon Siege: Legends of Aranna recenze |
| Petr Prošek | |
| autor GameStaru |