Deus Ex 2: Invisible War - preview
zdroj: tisková zpráva

Deus Ex 2: Invisible War - preview

30. 6. 2002 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Futuristické RPG Deus Ex 2: Invisible War, nástupce nejlepší hry roku 2000, se pomalu ale jistě blíží a v tomto preview jsme shrnuli všechny dostupné informace o příběhu či vylepšeních oproti jedničce.

Autor: des
Publikováno: 30.června 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jsou tomu téměř 2 roky, co se hernímu světu představila hra s na první podhled podivným názvem Deus Ex. Jen malá hrstka hráčů v té době asi tušila, o čem tahle gamesa může asi být. Za krátkou dobu se však vyšplhala na nejvyšší příčky nejen prodejnosti, ale i oblíbenosti. Deus Ex slavilo nevídaný úspěch po celém světě, což dokazuje to i fakt, že hra dostal mnoho ocenění nejen od herních magazínů, ale i od samotných hráčů, kteří hře k vítězství pomáhali svými malými křížky v různých dotaznících a anketách.

Komu by se také nezalíbila hra s originálním, nápaditým a zábavným příběhem, nádhernou grafikou, perfektním herním systémem, avšak s trošku ostřejší obtížností. Hráč se nemusel bát hru hrát jen jednou, neboť v další hře ho totiž čekalo zase trošku něco jiného než poprvé. Příběh se neopakoval doslovně znovu a během hraní si každý mohl vybrat různé cestičky, které ho provázely celým příběhem.

Pak není divu, že se brzy poté objevily první informace o vývoji pokračování, což potěšilo celé zástupy hráčů. Zvláštní je ale to, že práce na Deus Ex 2: Invisible War byly oficiálně potvrzeny více než půl roku poté. Když se však do tohoto problému ponoříme trochu hlouběji, dojdeme k závěru, že to zase takovou zvláštností není. Hru totiž tvoří ION Storm za vydavatelské podpory Eidos Interactive a tyto firmy patří k těm, které mají dokonale utěsněné dveře i okna a pekelně silné zdi propustí jen velmi málo informaci o chystaných projektech. Tak se tedy pojďme podívat, co nám druhý díl této perfektní hry přinese.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Utajený příběh
Celý příběh hry je zahalen rouškou tajemství. Dle informací má příběh navazovat na události z dílu prvního a to zhruba 20 let poté. Ocitneme se v Seattlu a postupem času zavítáme do Německa, Hong-Kongu, Káhiry, Londýna či na Antarktidu. Celou hru budou opět doprovázet politické i náboženské konflikty a vojenské střety. Chybět nebudou ani intriky, léčky a spiklenecké spolky. Vezmeme-li však v úvahu fakt, že jsme měli možnost hru dohrát ve třech různých zakončeních, není zcela zřejmé, kterým směrem se pokračování hry bude ubírat. To asi zůstane jako překvapení až do vypuštění hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Opět se převtělíme do hrdiny zvaného J.C. Denton - tajného agenta UNATCO (United Nation Anti-Teroristic Coalition). Jenže to má jeden docela velký háček. Hru budeme hrát pouze za jednoho z klonů hrdiny z prvního dílu. To autorům umožní poskytnout hráčům volnou ruku při výběru vzhledu postavy a zároveň se vyhnou problémům s postavou hrdiny, kterého měl každý hráč vyvinutého podle svých představ. V Deus Ex 2 se setkáme i s jinými známými a jedním z nich bude například Paul - bratr J. C. Dentora. Objeví se tam i přesto, že v jedné verzi příběhu zemřel (nebo spíše mohl zemřít).

 Ať žijí nano-implantáty
Asi první, na co si každý hráč vzpomene v souvislosti s prvním Deus Ex, jsou nano-implantáty. I zde jich bude celá řada a nebyl by to plnohodnotný druhý díl, kdyby se zde neobjevily nějaké nové. Mezi novinky tedy patří například ovládání elektronických přístrojů, jako třeba kamer či elektronických zámků a zabezpečovacích systémů. Za zmínku určitě stojí i novinky jako velký skok, neviditelnost či rentgen, který nám umožní částečnou průhlednost zdí. Takovýchto vylepšení však bude ve hře mnohem a mnohem více.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Velkou změnou prý projde doplňování životů a energie. Život si budete moci doplnit pouze za pomoci robotů, kteří drahocenný život vycucnou z již mrtvých osob. Zní to značně podivně, ale také ohromě zajímavě :) Pozorovat, jak nějaký robot rozebírá kdesi ležící mrtvolu a odebírá jí nemrtvé buňky a tkáně, které pak tajemnou chemickou reakcí převádí na pohádkovou „živou vodu“ - to se jen tak nevidí.

 Volnost pohybu a umělá inteligence
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Novinek se samozřejmě dočká i samotný herní systém. Velkou a věřím, že i příjemnou změnou bude větší volnost nejen v pohybu, ale i v rozhodování. Setkáme se s menším množstvím rozhodnutí, které se budou odvíjet dle naprogramovaného děje (nebo osudu?). Příběh tak dostane větší pestrost - co bylo dříve povinností, nyní už povinností být nemusí. Více bude záležet na vašich vlastních rozhodnutích a v tom by vám měly pomáhat i všechny NPC postavy, které budou mít vylepšenou umělou inteligenci.

Lepších mozkových závitů se však dočkají i nepřátele - takoví ti, se kterými moc mluvit nemusíte. Autoři přislíbili nepřátele, kteří budou nejen rychle reagovat na vaše chování, na světlo, hluk apod. Budou se prý i snažit odhadovat, co zrovna chcete udělat. Nepřátelé budou také všímaví a podezíraví - mají vnímat změnu prostředí jako například rozbitou vázu či rozsekanou židli. Když bude někdo vypadat nápadně, například bude-li hlavní hrdina jen tak z ničeho nic utíkat, plazit se po zemi anebo ukrývat se za rohem, hlídač ho zastaví a začne se vyptávat, co tam dělá apod.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Dalším krůčkem k větší reálnosti je ohled na hmotnost. Budete-li vyzbrojeni od hlavy až k patě výzbrojí, nesmíte se pak divit, že se i při běhu plazíte jak důchodce městskou tramvají. Stejný efekt bude mít váha výzbroje i ve vodě či při skákání. Popravdě řečeno, moc dobře nevím, jak byste plavali s raketometem na zádech.

 Dohady kolem enginu
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Původní Deus Ex běžel na Unreal enginu a s příchodem druhého dílu se vyskytl problém, který z enginů použít. Který je ten pravý, který je ten nejlepší? Tento stav trval velmi dlouho a rozhodovalo se prý mezi enginy Quake III, LithTech a mezi novým/vylepšeným enginem Unreal Warfare. Nakonec to vyhrál herní motor od firmy Epic Games - engine Unreal Warfare. Zdůvodněno to bylo tím, že většina programátorů, grafiků a level designérů prvního dílu se podílí i na tvorbě dílu druhého, takže ubude spousta času testování, zkoušení a jakéhosi učení se nového, ne tak dobře známého enginu, což zní celkem logicky.

 Nejdříve na konzole?
Pozornost si zaslouží i jedna menší aféra, která se před časem kolem hry Deus Ex 2 odehrála. Většina herních magazínů, ať už papírových či elektronických vydání, se zabývaly informací „z důvěryhodných zdrojů“, že hra Deus Ex, která je tvořena pro mnoho platforem, vyjde pro konzole o poznání dříve. Tato informace doslova otřásla PCčkářskou populací - netrvalo to dlouho a na stolech ION Storm se nahromadily stížnosti a dokonce i petice podepsané od několika tisíců hráčů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů

Tyto údajně „důvěryhodné“ informace byly však vyvráceny na E3 samotným Warrenem Spectorem. Ten řekl, že se žádné vydání konzolové verze před vydáním PC verze neplánuje, což se týkalo jak Deus Ex 2, tak Thief 3. Majitelé konzolí X-Box a Playstation 2 si naopak budou muset počkat déle, ale jejich čekání nebude o moc delší než PCčkářů. I když je hra ve vývoji poměrně dlouho, s jejím vydáním se počítá nejdříve v polovině roku 2003.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Příznivce Deus Ex také určitě potěší zpráva, že filmová producentka Laura Siskin, která má na svědomí filmový hit Spider-Man, si jako svůj další film vybrala právě Deus Ex. Vypadá to tedy, že se máme opravdu na co těšit. Jen kdyby šlo všechno o něco rychleji..

Stáhněte si: E3 video (3,5 MB), GameStar video
Související články: Deus Ex recenze (7/2000), Novinky

 
des
připravil: jd


 
 

Nejnovější články