- Interface hry má na starost Russell Vaccaro, který již vyrobil design pro konzolovou Civilization Revolution, a proto bude spousta informací opět skrytá z hlavní mapy ve prospěch plného výhledu na trojrozměrnou mapu.
- Jednotlivá menu v sobě obsáhnou vývojový strom, diplomatické vztahy s ostatními zeměmi i budování v jednotlivých městech, přičemž hra vás o všech zásadních událostech bude sama varovat i s odkazem na příslušná menu.
- Z třetího dílu hry se vrátí oblíbení poradci, kteří vám pomohou s náročnějšími diplomatickými, ekonomickými nebo válečnými rozhodnutími.
- Oproti předchozím hrám už nebude možné jednotky kombinovat, jejich výroba také bude trvat déle a z boje si odnesou zkušenosti, které z nich později udělají veterány.
- Jednotky už nepůjde schovávat ve městech, nicméně města se mají automaticky bránit dle počtu svých obyvatel a počtu obranných staveb - defenzivu ostatně posilníte i tím, že vedle města postavíte vojenskou pevnost.
- Vítězství formou dobytí nepřítele po vás tentokrát bude vyžadovat obsazení všech nepřátelských hlavních měst, tzn. že o ta ostatní se nebudete muset starat.
- Kvůli nevoli hráčů a nedostatku nových nápadů Firaxis ze hry úplně vypustili některými kritizovaný systém náboženství.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Audience u Bismarcka v Civilization V [15.3.2010 19:19 - levis]
Budování Řecka v Civilization V [12.3.2010 14:14 - levis]
zdroj: Gamespot