Každá civilizace bude tentokrát mít své vlastní potřeby, přičemž čím více bude vaše země čítat lidí, tím bude její obyvatelstvo náročnější. Malé vesnice se uskrovní, ale jakmile se rozrostou v města, začnou si lidé říkat třeba o náboženské stánky - proto jim postavíte císařskou katedrálu nebo, budete-li hrát za některou z arabských zemí, nejlépe mešitu.


Stejně tak tomu bude se surovinami: za příklad poslouží potraviny. Dokud se budete starat jen o malou vesnici, celou ji uživíte dobře nastartovaným rybářským průmyslem. Jenže kdo bude chtít mít ve městě aristokracii a zvednout mu tak prestiž, musí počítat s tím, že šlechtic s vybraným vkusem se s rybami nespokojí. Čili bude třeba zařídit stálý přísun koření skrz obchodní cesty, čerstvý chléb, dostatek masa.. a v případě Orientu třeba zase fíky.
Poslední zmínka se týká herního světa: na začátku hry si vyberete jeho rozlohu (ze čtyř možných nabídek), přičemž ten nejmenší se bude hodit pro začátečníky a kratší hry, ten obrovský vám pak zabere několik dnů hraní. Oproti předchozím hrám se změnila také geografie ostrovů: některé budou mít dokonce tak zvláštní tvary, že stavět na nich celá města bude pořádný oříšek.
A vedle toho budete muset myslet také na to, že třeba v jižní části mapy bude vládnout sucho a nedostatek pitné vody, takže podobná místa se nebudou hodit pro zemědělství nebo větší obytné části. Mimochodem, také jste se někdy divili, proč autoři jednotlivé díly dle letopočtů pojmenovávají tak divně? Nejdřív Anno 1602, pak 1503, 1701 a nyní 1404? Ve skutečnosti je to jednoduché: zkuste si jednotlivá čísla sečíst dohromady a zjistíte, že vždycky to vychází devět.. :)
Anno 1404 bylo nedávno ohlášeno také pro Wii a DS (na americkém trhu s podtitulem Dawn of Discovery) a pro PC ho UbiSoft vydá letos v létě - více v našich článcích:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Daleký Orient z Anno 1404 [27.10.2008 20:20 - levis]
Za bezbřehými dálkami Anno 1404 [3.10.2008 14:14 - levis]
Oznámení ANNO 1404 [20.8.2008 15:15 - jd]
zdroj: 3dzone