Česká hopsačka Ricky Runner vás zve k vyzkoušení dema
zdroj: Archiv

Česká hopsačka Ricky Runner vás zve k vyzkoušení dema

12. 7. 2018 14:41 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Že česká hra může pořádně uspět i tehdy, když nejde o obrovské RPG s propracovaným příběhem, dokázal například Chameleon Run. Název debutové novinky Ricky Runner od českého studia Contra Concept sice evokuje hratelnost mobilních autorunnerů, ale ve skutečnosti jde o normální počítačovou skákačku viděnou z pohledu třetí osoby. A nehraje se vůbec špatně.

Titulní Ricky musí běžet jako o závod pouze v případě, kdy chcete trumfnout své kamarády i neznámé soupeře v online žebříčcích. Jinak si ale s průchodem zamotaných úrovní můžete dát načas. Minimálně ze začátku, než se pořádně zorientujete v plošinkovém prostředí a než začnete hledat alternativní cesty.

Ricky není jen schopný sprinter. Dává si i skákání, šplh, skluzy a běhy po zdech. Většinou vše naskládané za sebe tak, aby to byla nelehká výzva. Dva tvůrci se zkušenostmi s vývojem her jako Mafia II a Zaklínač 3 plánují celkem pět různých biomů plných mnoha menších i větších úrovní s různými módy – od klasických levelů, přes pomalejší úrovně s logickým hádankami, až po překážkový běh.

zdroj: Archiv

Vše si můžete vyzkoušet v poměrně štědré demoverzi, která zároveň prozrazuje Unity jako hnací motor. Hra mi běží zcela plynule i na notebooku, ovládání je přesné a intuitivní. V podstatě jste okamžitě mistrem parkouru. Tedy tak se cítíte jen v tutoriálu, kde je spousta záchytných bodů. Jakmile spustíte první úroveň lesního světa, hned vám spadne hřebínek.

Ze tří nabízených disciplín jsem si za tu chvilku nejvíc oblíbil puzzly. Nejenže jsou svojí pomalostí krásně odpočinkové a jen lehce zapojují mozkovou aktivitu, ale právě v nich vyniká fyzika, kterou se hra chlubí. Různá táhla, pohyblivé plošiny, závěsné systémy a podobné prvky se chovají dle očekávání a vás jednoduše baví si s nimi hrát.

Z dema hopsačky Ricky Runner mám pozitivní pocit. Sice vás neuchvátí po vizuální stránce, ale intuitivnost ovládání spolu s fyzikou vytváří příjemnou hratelnost. Rozhodně jde o další český projekt, který budu po očku sledovat. Hra vyjde v listopadu na PC, ale časem by se měla podívat i na všechny tři konzole.

Nejnovější články