| Autor: Daniel Podhorský Publikováno: 14.srpna 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
S hrdiny v čele Vraťme se ale zpět na zem, kde na nás rozhodně, minimálně v případě Blitzkriegu II, nečeká zklamání. Jednička byla velmi realistická, dvojka bude ještě víc a k tomu přibudou další dramatické prvky, jež jsou možná malinko okopírované z konkurenčních a povedených Panzers. Jedná se především o hrdiny, kteří však budou v Blitzkriegu vycházet ze skutečnosti, takže jak ve svých řadách, tak za nepřátelskou linií najdete řadu zvučných jmen historie. Zmiňme třeba sovětského odstřelovače Vasilije Zajceva, německé tankové eso Michaela Wittmanna či agenta britské SOE (Special Operations Executive) Petera Churchilla, který vám dokáže přinést nejednu zajímavou informaci z druhé strany. Kromě slavných jednotlivců dostanete pod své velení i famózní skupiny. Autoři zmiňují staré virtuální harcovníky ze stoprvní americké výsadkové divize či britské Commandos. Kdyby se ale ve hře objevili němečtí Zelení ďáblové a s nimi i dobytí pevnosti Eben Emael, byli bychom nadšeni. Tanky i psi
Nejdůležitější bude ale stále pěchota, protože bez lidí je každý stroj k ničemu. Kromě ženistů, schopných stavět mosty a bunkry, či jejich útočných variant, již dokáží pro změnu bořit, různých zvláštních jednotek a mnoha dalších podivuhodností tu najdete třeba i hlídací psy. Každý člověk (a možná i pes) bude opět získávat zkušenosti, které by měly s vyhranými bitvami rozevírat nůžky schopností mezi nováčkem a veteránem. Autoři mluví až o padesátce „skillů“. Například o možnosti zavelet zkušené obsluze protitankových pušek, aby útočila na pásy, protože by se vám mohly nepoškozené nepřátelské stroje hodit, což po bažantech nemůžete chtít.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Ještě krásnější válka Nejzásadnější změnu oproti prvnímu dílu vám však vývojáři připravili na poli technického zpracování. Jednička předvedla takřka dokonalou kombinaci 2D a 3D grafiky s animacemi těch nejposlednějších činností. Dvojka ji má překonat kompletně ve 3D a soudě dle pohyblivých obrázků, jež jsme měli možnost vidět, nejde o planá slova. Zcela nový engine nejen perfektně rozhýbává stroje a pěchotu, ale přidává hromadu dalších efektů. Tím nemáme namysli jen výbuchy či prach zvířený pásy, ale změny počasí, denní doby a těšit se máme na krásné mořské vlny. Chce se někdo vykoupat?
zdroj:
tisková zpráva
Avšak stejně jako u většiny jiných her i zde nejvíce grafické možnosti vyniknou při destrukci – ať už budov, techniky nebo životů. Jen animací smrti prostého vojáka mají autoři přichystanou slušnou řádku. I zcela zničitelný terén vyvedený ve třech rozměrech má přinést spoustu strategických výhod – ať už klasických ve stylu „my stojíme na kopci a vidíme vás“ či možností vytvářet si cestu vahou pancířů nebo prostě dělostřeleckými granáty. V návaznosti na možnosti enginu není doporučenou sestavou žádný zabijácký stroj – vývojáři hodlají hru bez problémů provozovat na dvougigahertzovém procesoru s 256 MB RAM a s letitou GeForce 3. Je co vymýšlet? Doufejme, že ušetřený výkon nepůjde na vrub umělé inteligence, která je bohužel vždycky až druhá za grafikou. Máme však slíbeno nejedno zlepšení. AI si má povolávat posily vhodné pro boj proti vašim jednotkám, ustupovat i útočit na správných místech, stejně jako inteligentně řídit přesuny vojsk modernizovaným pathfindingem. Kéž by to byla skutečně pravda a počítač nevítězil jen tím, že dokáže současně ovládat více jednotek než vy. Pokud se k tomu přesto uchýlí, přepracovaný ovládací interface by vám měl umožnit účinněji a rychleji opovědět.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Férový multiplayer Nedílnou součástí takřka všech moderní her je multiplayer. Nejinak tomu bude i u Blitzkriegu II. Nevětších změn oproti jedničce se dočká režim flag control, kdy budete bojovat o určitá místa na mapě, která vám po obsazení, podobně jako kdysi v Z, přidají určité druhy jednotek, nebo nějak jinak vypomohou. Aby bylo válčení v maximálním počtu tři na tři fér, připravili vývojáři zajímavou věc. Říkají tomu matchmaking a půjde o systém, který vám podle vašich dosavadních úspěchů v bojích se živými hráči vybere odpovídajícího soupeře. Takže nebudete muset čas na síti promrhávat s někým, kdo neví, jak se hra ovládá, ani s nikým, kdo vás rozmázne sadou dobře mířených kliků, během několika krušných minut.
zdroj:
tisková zpráva
Všechno to zní krásně, i když všichni víme, jak se vývojáři rádi před vydáním hry vytahují. Leč díky úspěchům Nival Interactive bychom informacím okolo Blitzkriegu II mohli věřit. V každém případě to s ním zatím vypadá dobře a doufejme, že posune žánr RTS z druhé světové války o stejný kus, jako to dokázal jeho předchůdce. Snad autoři dokáží přijít s dostatečným množstvím nových nápadů, abychom se již po několikáté za relativně krátkou dobu vrátili ke Stalingradu, Tobruku či na Iwodžimu a znovu vítězně vybojovali slavné operace. Vzhledem k množství slíbených misí si je snad užijeme všechny včetně těch světem virtuální zábavy hodně opomíjených. Podle posledních informací se má hra objevit na zahraničním trhu v polovině října a Cenega Czech ji chce lokalizovat do češtiny formou titulků.Tento článek původně vyšel v časopisu GameStar. Stáhněte si: Videa, Trailery, Intro... Související články: Rozhovor (4/2004), Novinky, Recenze prvního dílu Blitzkrieg a datadisků |
| Daniel Podhorský | |
| autor GameStaru |