Autor: Pavel Oreški Publikováno: 28.března 2006 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Ale co si budeme povídat, o příběh v Battlefieldu stejně nikdy moc nešlo. Jako obvykle se proti sobě postaví týmy s až dvaatřiceti vojáky, které se přetahují na jedné mapě o nadvládu. Na herním konceptu se nic nezmění, základním stavebním kamenem bude opět mód Conquest, který by měly doplnit další dva. Jedním z nich bude hra lidského týmu proti botům, na němž půjde dobře pilovat taktika před ostrými souboji s živými protihráči. Druhý mód je opředen tajemstvím - jedni hádají tak, jiní onak, já bych ale rád viděl nějakou kampaň, kde by vítězství v jedné mapě jakýmkoliv způsobem ovlivnilo mapu následující. Bojovat by se mělo zejména na území Afriky a Blízkého východu v oblastech kolem rovníku. Mapy budou opět rozškálované pro 16, 32 a 64 hráčů a dle videí, obrázků a příběhové pozadí budou místy zasazeny do měst, případně jejich okolí. Zase by ale neměli být tak stísněné jako ve Special Forces, aby daly vyniknout novým jednotkám, jimž vládne ocelová válečná mašina – Mech. Tento obří chodící stroj dominuje všem dosavadním prezentačním materiálům k BF2142. Kromě psychologického efektu bude mít i vysoce destrukční dopad. Je osazen jak protipěchotním kulometem, tak částečně (myší) naváděnými protitankovými raketami. Zároveň mu nechybí ani protiletecká obrana. A když je nejhůř, může monstrum dotěrné vojáky jednoduše rozšlápnout. Ale nové jednotky, to není jenom Mech. Nacházíme se v nepříliš vzdálené budoucnosti a tak nelze čekat nějaké bláznivé kreace startrekovského typu (to až v pokračování Battlefield 3042). Buginy, obrněné transportéry, tanky nebo nebe brázdící letouny, připomínající stíhačky. To vše už jsme viděli, ale tentokrát jim přibude pěkný nový sci-fi kabátek. Novou zbraní proti vozidlům mají být zmíněné energetické výboje, které je na krátkou chvíli oslepí a pošramotí ovládání, v extrémních případech je úplně odstaví. Záleží na velikosti a složitosti elektroniky - tj. čím více polovodičů, tím horší dopad. Nejvýraznější proměnou projde zřejmě helikoptéra, kterou nahradí vznášedlo, jež místo točení vrtulí vyzařuje teplo a světlo, čímž se také částečně upraví ovládání. Vlastností typickou pro Battlefield jsou kategorie rozdílných vojáků, jejichž roli na sebe berete. Autoři se rozhodli snížit počet tříd oproti dřívějšku, ale díky zakomponování mini-RPG systému se budete v rámci třídy soustředit na určité oblasti. Například kategorie Support se může věnovat buď opravám strojů nebo léčení soukmenovců. Budete přitom mít k dispozici jakéhosi robotického pomocníka, který vám krouží nad hlavou a střílí po nepřátelích třeba v momentě, kdy se věnujete opravě vozidel. Dle obrázku je vidět, že robot je dost velký a tak se musíte smířit s tím, že o vás bude nepřítel vědět na míle daleko. Druhou třídou je obligátní Assault, tedy težkooděnec. Zajímavá je jeho zbraň, lépe řečeno její druhý mód. Jedná se v podstatě o granátomet, ale granáty vybuchnou buď v případě, že narazí do něčeho živého nebo se z nich stanou na pohyb citlivé miny. Další skupinu představuje Recon, kam spadají odstřelovač a speciální jednotky. Kromě min, které dokáží pokládat, vyniknou zejména schopností imobilizovat vozidla a připevňovat na ně nástražné zařízení, které vhodně vybaveným kolegům pomůže k automatickému navádění raket na cíl. A zapomenout nelze na maskování, které vojáka při pohybu zneviditelní podobně jako predátora, viz video. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Datadisk, plná hra nebo druhý Vietnam? Nasnadě je otázka, zda tak relativně krátce od vypuštění druhého dílu může být Battlefield 2142 opravdu plnohodnotnou hrou. Z pohledu EA je to celkem jasné, jde o samostatný projekt, ale počítačový hráč se ptá, zda by nestačil datadisk nebo dokonce nějaký mód, který by předělal BF2 do sci-fi kabátu. Nejblíže má novinka k BF: Vietnam, který byl také samostatnou hrou, ale běžel na stejném jádře jako jednička a moc novinek do hratelnosti nepřinesl. Na druhou stranu má Digital Illusions dobře rozdělenou práci, protože mateřské studio ve Stockholmu pracuje na hlavních titulech, kdežto kanadská pobočka se věnuje patchům a datadiskům. Tím pádem nám vychází, že DICE má na vývoj této hry asi rok a půl, budeme-li věřit, že vyjde cirka za šest – sedm měsíců, což je s ohledem na už hotový engine dost dlouhá doba pro vytvoření zajímavého obsahu. Těžko odhadovat, jak bude finální produkt vypadat. Na jedné straně to bude mít v konkurenci Enemy Territory: Quake Wars velmi těžké, na straně druhé má Battlefield širokou základnu fanoušků. Ti se nebudou muset učit cokoliv nového a v podstatě hupsnou do známé hry, která si ze všech předchozích má vzít jen to NEJ. Datum vydání je avizováno zhruba na podzim-Vánoce 2006, ale s tím, že hra bude vydána, až bude skutečně hotová, takže se může klidně stát, že se jí dočkáme až příští jaro. Ať už to dopadne jakkoliv, měl by Battlefield 2142 být stejně zábavnou týmovou střílečkou, jako všichni jeho předchůdci. Zdroj: PC Gamer, tisková zpráva Stáhněte si: Videa... Související články: Novinky, Battlefield 2 recenze, BF2: Special Forces recenze, Battlefield: Vietnam recenze, Battlefield 1942 recenze, BF1942: Secret Weapons recenze, BF1942: Road to Rome recenze |
Pavel Oreški | |
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem |