Battlefield 2142 - preview
zdroj: tisková zpráva

Battlefield 2142 - preview

28. 3. 2006 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Od 2. světové, přes Vietnam a současnost až do vzdálené budoucnosti. Přesně tam kráčí série Battlefield, jejíž pokračování bude v roce 2142, kdy vypukla další Doba ledová. Detaily o jeho náplni pouze u nás!

Autor: Pavel Oreški
Publikováno: 28.března 2006


Obrázek zdroj: tisková zpráva Značka Battlefield se poslední roky stala jednou z nejcennějších v celém herním průmyslu. Od září 2002, kdy vyšel první díl multiplayerové střílečky Battlefield 1942, do dnešních dnů vývojáři z Digital Illusions vyplodili celkem sedm her, včetně datadisků. Tito Švédové jsou opravdu produktivní a jejich zboží se velice dobře prodává, což záhy pochopili i Electronic Arts, kterým se po několikerých pokusech a nabídkách akcionářům podařilo získat v Digital Illusions většinu. A jistě se jim to vyplatí, protože když už se plavovlasí tvůrci do něčeho vrhnou, zakousnou se do tématu s pitbulí vervou a nechtějí pustit - viz v minulosti série pinballů.

 Další Doba ledová
Z názvu Battlefield 2142 pro nadcházející pokračování je zřejmé, kdy se odehrává. Jde sice o vzdálenou budoucnost, nicméně ne zase tolik, aby se z BF2142 staly Quake Wars. Za 136 let má být Země v další době ledové. Nehostinná mrazivá pustina se rozšířila po téměř celé zeměkouli a pro život, z něhož mají radost i jiné národy než Eskymáci, nezbývá moc místa. Migrace lidí je už neúnosná a jednotlivé státy se proto spojují do aliancí, aby dokázali lépe bojovat o každý metr půdy pro své občany. Válečný konflikt se odehrává mezi americko-evropskou koalicí a asijskou skupinou, v níž mají hlavní slovo Rusko, Indie a státy Blízkého východu. Po všech těch válkách o ropu nebo náboženství jde o osvěžující příběhovou linii, které je pro Battlefield skoro škoda.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Ale co si budeme povídat, o příběh v Battlefieldu stejně nikdy moc nešlo. Jako obvykle se proti sobě postaví týmy s až dvaatřiceti vojáky, které se přetahují na jedné mapě o nadvládu. Na herním konceptu se nic nezmění, základním stavebním kamenem bude opět mód Conquest, který by měly doplnit další dva. Jedním z nich bude hra lidského týmu proti botům, na němž půjde dobře pilovat taktika před ostrými souboji s živými protihráči. Druhý mód je opředen tajemstvím - jedni hádají tak, jiní onak, já bych ale rád viděl nějakou kampaň, kde by vítězství v jedné mapě jakýmkoliv způsobem ovlivnilo mapu následující.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Bojovat by se mělo zejména na území Afriky a Blízkého východu v oblastech kolem rovníku. Mapy budou opět rozškálované pro 16, 32 a 64 hráčů a dle videí, obrázků a příběhové pozadí budou místy zasazeny do měst, případně jejich okolí. Zase by ale neměli být tak stísněné jako ve Special Forces, aby daly vyniknout novým jednotkám, jimž vládne ocelová válečná mašina – Mech.

 Inspirace MechWarriorem
Tento obří chodící stroj dominuje všem dosavadním prezentačním materiálům k BF2142. Kromě psychologického efektu bude mít i vysoce destrukční dopad. Je osazen jak protipěchotním kulometem, tak částečně (myší) naváděnými protitankovými raketami. Zároveň mu nechybí ani protiletecká obrana. A když je nejhůř, může monstrum dotěrné vojáky jednoduše rozšlápnout.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Mech v podstatě nemá konkurenci, přesto bude mít jasné nedostatky – je pomalý a těžko se někam schová. A přestože tedy vypadá nezničitelně, všechno jde, když se chce. Jak na něj? Nejvíce na ráně je zřejmě devastující dělostřelectvo, své zmůžou energetické výboje v kombinaci s protitankovými projektily nebo záškodnické akce speciálních jednotek. Každopádně jestli bude Mech jen z poloviny tak zpracovaný, jako v sérii Mechwarrior, tak už mám jasno, kdo se stane mou specializací.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ale nové jednotky, to není jenom Mech. Nacházíme se v nepříliš vzdálené budoucnosti a tak nelze čekat nějaké bláznivé kreace startrekovského typu (to až v pokračování Battlefield 3042). Buginy, obrněné transportéry, tanky nebo nebe brázdící letouny, připomínající stíhačky. To vše už jsme viděli, ale tentokrát jim přibude pěkný nový sci-fi kabátek. Novou zbraní proti vozidlům mají být zmíněné energetické výboje, které je na krátkou chvíli oslepí a pošramotí ovládání, v extrémních případech je úplně odstaví. Záleží na velikosti a složitosti elektroniky - tj. čím více polovodičů, tím horší dopad. Nejvýraznější proměnou projde zřejmě helikoptéra, kterou nahradí vznášedlo, jež místo točení vrtulí vyzařuje teplo a světlo, čímž se také částečně upraví ovládání.

 Herní třídy a role
Vlastností typickou pro Battlefield jsou kategorie rozdílných vojáků, jejichž roli na sebe berete. Autoři se rozhodli snížit počet tříd oproti dřívějšku, ale díky zakomponování mini-RPG systému se budete v rámci třídy soustředit na určité oblasti. Například kategorie Support se může věnovat buď opravám strojů nebo léčení soukmenovců. Budete přitom mít k dispozici jakéhosi robotického pomocníka, který vám krouží nad hlavou a střílí po nepřátelích třeba v momentě, kdy se věnujete opravě vozidel. Dle obrázku je vidět, že robot je dost velký a tak se musíte smířit s tím, že o vás bude nepřítel vědět na míle daleko.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Druhou třídou je obligátní Assault, tedy težkooděnec. Zajímavá je jeho zbraň, lépe řečeno její druhý mód. Jedná se v podstatě o granátomet, ale granáty vybuchnou buď v případě, že narazí do něčeho živého nebo se z nich stanou na pohyb citlivé miny.

ZBRANĚ
PAN-ASIJSKÁ KOALICE:
NK-96 - Lehká pěchotní automatická puška, která je vcelku přesná při jednorázové střelbě, ale při automatice to s ní díky její váze pěkně hází. Návdavkem je osazena přibližovací optikou.

NK-42 - Použité stejné lehké materiály jako v případě NK-96 umožňují mít ve zbrani více nábojů. Na svou velikost má úctyhodnou kadenci a je speciálně upravena proti přehřívání.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva NK-1000 T2 - Odstřelovací puška s laserovým zážehem vystřelující projektily z nových krystalických slitin. Díky této technologii má mnohem menší zpětný ráz a je tím pádem stejně přesná jako těžší kalibry. Nedostatkem je menší počet nábojů v zásobníku.

EVROPSKÁ UNIE:
GAGE 2100 - Lehký kulomet z nových slitin plný inteligentní elekroniky, který eliminuje zastaralé měnění zásobníků. Přitom se ale více zahřívá a jeho ovládací prvky jsou nastaveny tak, aby byla zbraň při extrémních teplotách vypnuta.

FL-PSG - Odstřelovací puška s poloautomatickým módem. Ačkoliv velmi přesná a smrtící, má velký zpětný ráz a tím pádem potřebuje zkušenější obsluhu.

Další skupinu představuje Recon, kam spadají odstřelovač a speciální jednotky. Kromě min, které dokáží pokládat, vyniknou zejména schopností imobilizovat vozidla a připevňovat na ně nástražné zařízení, které vhodně vybaveným kolegům pomůže k automatickému navádění raket na cíl. A zapomenout nelze na maskování, které vojáka při pohybu zneviditelní podobně jako predátora, viz video.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Čtvrtým statečným jest anti-tank, ale protože si Digital Illusions chtějí nechat nějaké překvapení, zatím toho o něm moc známo není. Je zjevné, k čemu bude sloužit, ale jeho speciální schopnosti jsou prozatím tajné. Inspirací z předposledního datadisku k BF2 jsou háky, které poslouží pro pohyb vertikálním směrem, ač se zatím nachází pouze ve fázi experimentování. Náhražky by se jinak měly dočkat padáky, ale co zaujme jejich místo, to je ve hvězdách. Každého asi napadne jet-pack, ale myslím, že na ten nedojde, protože by příliš ovlivnil celkovou hratelnost.

Na bojišti samozřejmě nemůže chybět ani velitel. Trochu se změní úlohy všech vrstev armádní hierarchie, ale asi nejvýraznější novinkou je, že velitel menší skupinky spolupracujících vojáků bude moci položit přenosný teleport, v jehož blízkosti se budou objevovat zemřelí členové týmu. Tedy už ne jen přímo u velitele, ale i na takto označeném místě. Jistě mi dáte za pravdu, že to skýtá nesčetné taktické možnosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Datadisk, plná hra nebo druhý Vietnam?
Nasnadě je otázka, zda tak relativně krátce od vypuštění druhého dílu může být Battlefield 2142 opravdu plnohodnotnou hrou. Z pohledu EA je to celkem jasné, jde o samostatný projekt, ale počítačový hráč se ptá, zda by nestačil datadisk nebo dokonce nějaký mód, který by předělal BF2 do sci-fi kabátu. Nejblíže má novinka k BF: Vietnam, který byl také samostatnou hrou, ale běžel na stejném jádře jako jednička a moc novinek do hratelnosti nepřinesl. Na druhou stranu má Digital Illusions dobře rozdělenou práci, protože mateřské studio ve Stockholmu pracuje na hlavních titulech, kdežto kanadská pobočka se věnuje patchům a datadiskům. Tím pádem nám vychází, že DICE má na vývoj této hry asi rok a půl, budeme-li věřit, že vyjde cirka za šest – sedm měsíců, což je s ohledem na už hotový engine dost dlouhá doba pro vytvoření zajímavého obsahu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Těžko odhadovat, jak bude finální produkt vypadat. Na jedné straně to bude mít v konkurenci Enemy Territory: Quake Wars velmi těžké, na straně druhé má Battlefield širokou základnu fanoušků. Ti se nebudou muset učit cokoliv nového a v podstatě hupsnou do známé hry, která si ze všech předchozích má vzít jen to NEJ. Datum vydání je avizováno zhruba na podzim-Vánoce 2006, ale s tím, že hra bude vydána, až bude skutečně hotová, takže se může klidně stát, že se jí dočkáme až příští jaro. Ať už to dopadne jakkoliv, měl by Battlefield 2142 být stejně zábavnou týmovou střílečkou, jako všichni jeho předchůdci.

Zdroj: PC Gamer, tisková zpráva

Stáhněte si: Videa...

Související články: Novinky, Battlefield 2 recenze, BF2: Special Forces recenze, Battlefield: Vietnam recenze, Battlefield 1942 recenze, BF1942: Secret Weapons recenze, BF1942: Road to Rome recenze

 
Pavel Oreški
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem

 
 
Pavel Oreški

Nejnovější články