| Autor: Tomáš Jung Publikováno: 13.února 2006 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
zdroj:
tisková zpráva
Na bojišti nebudou chybět ani civilisté. Respektive se budou stále nalézat ve městech a vesnicích. Vybombardovat celé město není tedy až tak dobrý nápad, přestože povede k úspěšnému dobytí. „Zajímavostí jsou i obydlené budovy, které se v noci rozsvěcují a vy můžete vidět, že zde stále žijí lidé,“ říká Viktor, „jejich vliv na válečné dění je pochopitelně reálný. Tedy nevelký. Důležité jsou samozřejmě osoby spjaté s příběhem, stejně jako to bylo v datadisku Resistance.“ Pouze jeden, zato rozlehlejší ostrov Svým prostředím se Armed Assault vrací k původnímu ostrovnímu konceptu. Tentokrát však jde pouze o jeden, ale s rozlohou přes 400 kilometrů čtverečních. Najdete na něm zastoupení téměř všech druhů terénů a vegetace. Zatímco sever je spíše oblast jehličnatých lesů a hor, jih připomíná spíše subtropy, a tak tu potkáte i pouště, palmy, olivové hájky... a co takhle dojít si na pláž? Tím se nabízí velmi široké spektrum použitelné taktiky. Zde nám Viktor představil hlavní změnu oproti OFP. „Tím, že je použit pouze jeden ostrov, se nejedná o malý a rozdělený konflikt, ale o regulérní válku. Ta bude kolem vás neustále probíhat. Může se například stát, že se svou jednotkou povedete bitvu ve městě a náhle přiletí vrtulník, který vás odveze na jiné místo bojů o několik kilometrů dál, kde je potřeba váš zásah,“ říká. „Jen minimum událostí je ve hře naskriptováno. Většinou se jedná pouze o prvky, které posouvají děj kampaně, vše ostatní běží zcela volně a záleží jen na vás, jak se bude situace vyvíjet,“ dokončuje Viktor. Tento revoluční koncept bude největším plusem Armed Assault. Zajímala nás i otázka vyváženosti misí a vlivu samotného hráče na konečný výsledek války. „Celkově je hra vytvořena tak, že jsou obě soupeřící strany vyrovnané. Pokud hrajete vy dobře, překlápí se vítězství na vaši stranu,“ upřesňuje Viktor.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Hra bude koncepčně obsahovat tři části. První z nich bude hlavní kampaň o zhruba patnácti dlouhých misích, ve které budete jako americký voják na půdě přátelského demokratického státu bojovat proti nepříteli z totalitního režimu. Ostrov i národy jsou fiktivní a pozadí hry by se dalo brát jako paralela k situaci v Koreji. Technika a zbraně jsou podobné OFP, jen jde z větší části o modernější typy, více detailů najdete v rámečku. Kampaní se táhne příběhová linie, která propojuje jednotlivé mise.
Důraz je kladen především na pěchotní boj, ale samozřejmě si vyzkoušíte i techniku. „Během bitvy budete často improvizovat. Pokud váš tank zasáhnou, pořád budete mít šanci z něj vyskočit a pokračovat dál v postupu jako součást pěchoty, nebo si někde ulovit nějaký nový dopravní prostředek. Existovat budou i různé možnosti spojení s velením, kdy zažádáte o nový tank nebo vás jako raněného dopraví do týlu,“ říká Viktor.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
odsud dolů starší obrázky z prosince 2005, nereprezentující současný stav hry Přestože má ve většině her prioritu hlavní kampaň, u Armed Assault hrají velkou roli i jednotlivé mise. Poskytují totiž možnost volby, za kterou složku armády se války nebo bitvy zúčastníte. Chcete být pouze jednotkou odstřelovačů podporující hlavní útok? Nebo máte chuť osedlat nějakého pancéřáka, vrtulník? Proč ne? Když si k tomu přidáte téměř neomezenou volnost ve volbě taktiky, tak každou jednotlivou misi můžete hrát takřka donekonečna. Síťová hra
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
K takto realistické simulaci je nutné i přehledné ovládání. V předváděné živé ukázce bylo podobné původnímu konceptu z OFP. Armed Assault bude obsahovat mírná vylepšení směřující k více akčnímu ovládání. „Hru bychom chtěli přiblížit i těm, kteří mají raději akčnější pojetí simulace. Proto jsme také připravili několik druhů obtížnosti. Některé jsme již použili ve verzi OFP pro Xbox,“ říká Viktor. Na nejnižší obtížnost se kromě větší odolnosti jednotek dočkáte i zlepšení jejich identifikace. V praxi to vypadá tak, že například přátelský tank je zahalen do mírně zeleného oblaku a bojiště se tak stává přehlednější. Šikovný způsob jak přilákat širší hráčskou veřejnost. Pokud nebudete ovládat jednotky vy, má je v rukách umělá inteligence. Pro hru, kde existuje minimum skriptovaných událostí, je potřeba opravdu dobře vyvinuté a pečlivě testované AI. „Umělou inteligenci jsme značně vylepšili už v Xbox verzi OFP a nyní jí táhneme ještě výš, společně s vývojem celkového enginu,“ upřesňuje Viktor.
zdroj:
tisková zpráva
Když byl začátkem roku Armed Assault ohlášen, spekulovalo se na veřejnosti o jeho kompatibilitě s Operací Flashpoint a datadiskem Resistance. Jak se již na začátku Viktor zmínil, tato hra je samostatný projekt, a tudíž zde žádná možnost přímého propojení existovat nebude. Otázkou stále zůstávají uživatelské mise a různé addony, kterých komunita vyprodukovala tisíce a stále vznikají nové. „Rozhodně bereme ohled na ohromná množství mnohdy zajímavých addonů a uživatelských misí. Budeme dělat vše pro to, aby se tyto věci daly určitým způsobem přenést a hrát v Armed Assault,“ říká Viktor. „Naším cílem je plná kompatibilita, tedy aby staré addony fungovaly i v nové hře, ale nebude snadné toho dosáhnout,“ zakončuje. Editor, který byl prezentován na našem setkání, fungoval na podobných principech jako v OFP. Disponoval několika málo úpravami interface, ale dle vyjádření Viktora Bocana je šance, že bychom se mohli dočkat zcela nového konceptu. „Uvažujeme o značném vylepšení celkové funkčnosti editoru, ale ještě to není potvrzeno,“ říká Viktor. Hráčská komunita by rozhodně uvítala různé filtry objektů, vestavěný editor scriptů a několik dalších věcí, které usnadní práci. Necháme se překvapit.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Snad v létě Nyní se dostáváme k části, kdy se nejvíce ozvalo Viktorovo profesionální a politické „Bez komentáře“! Začali jsem vyzvídat termín vydání. Ve své podstatě však nátlak nikam nevedl. Armed Assault je z nezanedbatelné části hotov, což bylo jasné z živé prezentace. Ale přesto je oficiální termín stanoven až na druhý kvartál 2006. Důvodem je doposud nejasný vydavatel. Pokud by tedy obchodní jednání dopadla dobře, jsou určité šance, že se této pecky dočkáme skutečně brzy. Jedno je ale jasné. Operace Flashpoint bude mít důstojného pokračovatele, který znovu rozběsní válečné peklo a strhne s sebou tisíce nadšených hráčů. „Všechno co perfektně fungovalo v OFP bude vylepšeno, bude vypadat lépe, bude to větší, hráči poskytneme více volnosti a dostaneme ho do opravdové války z pohledu obyčejného vojáka,“ zakončuje Viktor. Zní to skvěle!
| ||||
| Tomáš Jung | |
| autor časopisu SCORE |