Pokaždé je něco poprvé         Arcanum je první hra z dílny Troika Games, společnosti založené v roce         1998 Timem Cainem, Leonardem Boyarskym a Jasonem Andersonem. A i když         je v součastné době k dispozici již celkem velké množství informací o         principu a zpracování této hry, velmi málo je známo o příběhu a světě.         Tvůrci chtějí udržet tyto detaily až do vypuštění hry tajemstvím, takže         hráč bude mít možnost vše objevovat až při hraní. To mě osobně na tuto         hru ještě více nažhavuje. 
          Arcanum je magický svět, Timem Cainem popsaný jako „Tolkienovský“, ale         s podstatným rozdílem. Tento svět zrovna podstupuje industriální revoluci         a technologie se velmi rozvíjí. Začíná výroba zbraní a parní stroje se         stávají prostředkem všedního dne. Někteří kouzelníci to přirozeně vidí         jako ohrožení jejich síly a jsou proti. Naopak obchodníci a vynálezci         vidí magii jako něco již překonaného a nadbytečného. A jako by toho nebylo         dost, magie a technologie má tendenci se navzájem rušit. Protože technologie         spoléhá na standartní funkčnost přírodních zákonů a magie právě na jejich         ovlivňování a pozměňování, nejsou příliž slučitelné. Jestliže magická         síla a technologie existují ve stejném místě, mají tendenci se vzájemně         ovlivňovat a rušit. To má velmi významný vliv ne jen na děj, ale i na         boj, protože charaktery z jedné strany jsou téměř imunní té druhé. 
          Magie a technologie je velkou součástí Arcanum. Je zde šestnáct různých         škol magie, každá s pěti levely kouzel a osm disciplín technologie se         sedmi levely. Magické školy zahrnují například elementy, necromancy, vyvolávání         atd. Technologické disciplíny obsahují chemii, elektriku, výbušniny, výrobu         zbraní, anatomii, mechaniku a další. Magie spoléhá na vytrvalost charakteru         a čím častěji a účinější kouzla jsou sesílána, tím dříve je vyčerpaný.         Na druhé straně, technologie leží v používání plánků ke stavení nebo zlepšování         věcí, od vysokoenergetických zbraní až k medicíně. Na každé straně jsou         výhody i nevýhody a celý systém vypadá velmi dobře vyvážený.
  Bojovník, zloděj nebo kouzelník?         Tvorba charakteru je stejná jako ta použitá ve Falloutu a Falloutu 2,         ale s několika specifiky. Místo výběru konkrétního povolání (kouzelník,         válečník atd.) má hráč na začátku hry několik bodů, které přiřadí vlastnostem         a dovednostem. Navíc je zde osm různých ras: člověk, trpaslík, elf, půl-elf,         půlčík, gnom, půl-orc, a půl-ogre. Jen za některé z nich si můžete zvolit         hrát jako žena, kvůli množství spritů. Tvůrčí tým šalamounsky vyřešil         nepřítomnost ženského charakteru za všechny rasy, prý v pokračování. Portrét         postavy může být vybrán nebo importován vlastní. A nakonec je zde na výběr         minulost postavy, která ji může také ovlivnit. 
          Jak postava postupuje po úrovních, jsou jí přiřazovány další body a vy         si tak vytváříte postavu podle vlastních představ, od čistého kouzelníka         k válečníkovi, zlodějovi, technokratovi nebo čemukoliv mezitím. Vaše hodnoty         skillů budou ovlivňovat volby, které dostanete v průběhu hraní, třeba         co můžete říct během rozhovorů, reakce NPC postav a způsob, jakým budete         řešit questy. Pro lidi, kteří nemají příliž v lásce piplání se s postavou         jsou zde přednastavené charaktery a automatizace se dá aplikovat i na         přidělování bodů. Pro každou vlastnost budete muset najít trenéra. Každý         skill, škola a disciplína má své specifické levely a trenéři pro základní         vlastnosti nebudou problém najít. Pro mistrovské levely to je samozřejmě         naopak a často bude potřeba pro finální úroveň splnit určitý quest.
  Barevná brnění a dlouhé výlety         Mnoho lidí jako první věc na hře hodnotí grafiku. Když je zajímavá a atraktivní,         může lidi přitáhnout a ti budou hru zkoušet, i když by jí jinak zcela         ignorovali. Ošklivá či zastaralá grafika naopak může davy odtáhnout bez         ohledu na to, jak je hra dobrá. Za součastného stavu věcí to vypadá, že         Arcanum bude hlavně v oblasti barev velmi povedené. Grafika vypadá detailně,         efekty kouzel jsou skvělé, ale ne překombinované, jako třeba ve FF8. Stejně         tak je zde mnoho animací pro postavy a nepřátele. Engine obsahuje cyklus         dne a noci, včetně různých intenzit osvětlení a hru stínů, které se mění         v závislosti na zdroji světla. Účinnost některých skillů bude také ovlivněna         světlem, to platí zvláště pro zloděje. Naopak boj ve tmě bude těžší. 
          Váš charakter se nebude měnit jen podle toho, jakou rasu reprezentuje,         ale i podle brnění a zbraně. NPC jsou na tom podobně, takže to co je vidíte         tahat, opravdu mají a mohou použít. Jestliže jeden z vašich společníků         vypadá, že má na sobě kroužkové brnění tak ho opravdu asi má. Aby se dalo         mezi členy vašeho týmu lépe rozlišovat, každé brnění má čtyři různé barvy.         Takže banda orků v plátovém brnění nebude vypadat totálně stejně, což         je příjemné zjednodušení. 
  pokračování  | 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
 
  |