Animované nicky ve Wolfensteinovi
zdroj: tisková zpráva

Animované nicky ve Wolfensteinovi

2. 1. 2002 19:34 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Nedávno jsme v recenzi multiplayeru hry Return to Castle Wolfenstein psali o možnosti vytvářet si barevné nicky pomocí řídících znaků, kterými herní engine dovoluje nastavovat jednotlivým znakům hráčského jména různé barvy.

Dnes se dostáváme ještě dál - rozšíříme efekty o animaci. RtCW dovoluje spouštět jednoduché scripty, díky čemuž si lze vytvořit sekvenci nicků, kterou stisknutím zvolené klávesy spustíte. Tím dojde k jejich přehrátí, následkem čehož se provede daná animace. Funguje to tedy v podstatě jako animovaný GIF, kdy se rychle přehrávají jednotlivé statické framy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Dokonce už existuje utilita (1,3 MB), která vám vytvoření animovaného barevného nicku usnadní a vygeneruje nakonec i výsledný script do souboru name.cfg. Ten pak stačí nakopírovat do adresáře Main ve složce s hrou. V ní pak tento konfigurační soubor spustíte z konzole (anebo si jeho automatické spuštění můžete zapsat do autoexecu hry) příkazem „exec name.cfg“ (bez uvozovek). Pokud jste použili script vygenerovaný utilitou, bylo spuštění animace nabindováno na stisk klávesy „P“. Samozřejmě si můžete zvolit klávesu libovolnou přepsáním posledního řádku v souboru name.cfg. Každý stisk příslušné klávesy tedy způsobí, že se přehraje animace vašeho nicku (nejedná se o přehrávání nekonečné smyčky, i když ani to není problém jedním příkazem vytvořit, ale raději to sem psát nebudu, ať nezpůsobím kolaps).

Na závěr upozorňuji, že přehrávání animací je vhodné používat na konci bitvy, nikoli v jejím průběhu. Některé servery za to dokonce vykopávají. Důvod je jasný - vznikají tak zbytečné datové toky a velký nepořádek v konzoli, kam se každá výměna framu zapisuje. Čili tato frajeřinka není bez postranních nechtěných účinků :) Obrázek zdroj: tisková zpráva

mickey

Nejnovější články