Stejně jako v případě nedávné pitvy screenů & traileru Mafie 2, nevyhnul se šťourání lačných fandů ani první teaser na Deus Ex 3. V pětiminutovém rozboru každého z 26 framů v původně bleskurychlém sledu například zjistili, že se hra asi bude odehrávat roku 2027 (viz urna pro biopolitické volby), tzn. velmi pravděpodobně prequel/flashback, když DX1 se odehrával ve 2054 a Invisible War ve 2074.
Video také vysvětluje (nebo možná jen planě drbe?) unikátní přístup hry k některým skutečným historickým osobnostem nebo malé zpřeházení faktů o skutečné lidské nátuře. Tyto elementy nakousli duchovní otcové série, Warren Spector a později Harvey Smith (nyní vyhozený z Midway), již v prvním dílu DX. Ve trojce opět sehrají roli zdokonalení lidé (někde nebudou vítáni), protézy rukou prodávané v krabici, rentgenové snímky žeber a hustě zalidněné ulice, zřejmě stávkujícími před budovou podobné laboratoři doktora Garyho Savageho (vedoucího X-51 - sdružení vědců, laborantů a ex-vojáků).
Uvidíte také HUD z velmi rané fáze hry (zakrývající zčásti i boční strany obrazovky), která zůstane dle záměru tvůrců věrna předchůdcům ve smyslu dialogů, rozhodování s následky a celkové hloubky. Trojka má respektovat historii série, ale zároveň jí vdechnout do žil novou krev po střízlivém pohledu neovlivněných lidí zvenčí, při využití nové technologie, zachování vysoké míry znovuhratelnosti a důrazu na postavy.
Deus Ex 3 fanouškovská pitva teaser videa
Jelikož pod vydavatelskými křídly Eidosu není jen pobočka Eidos Montreal, ale také pánové z Crystal Dynamics (pozdní díly série Tomb Raider), není divu, že Deus Ex 3 bude ke spokojenosti všech používat modifikovaný engine z Legend. Šéf studia potvrdil, že hra vyjde pro PC a next-gen platformy, ačkoli konkrétní jména konzole/í bude moci potvrdit až později (asi si teď ještě není jistý, zda si dovedou osvojit vývoj na PS3).
Na dálku jim pomáhá Ian Livingstone, produktový ředitel Eidosu, který napsal příběh prvního Deus Ex. Tím se chtějí lidé najatí pro práci na trojce (bohužel nikdo z Ion Stormu, ale několik se zkušenostmi s AAA tituly) inspirovat a výborně ho znají (včetně chyb, strávili měsíce studováním kritiky). Což prokázali tím, že koncept Deus Ex 3 prošel u britského vedení hned na první pokus a to prý mělo velmi vysoké nároky. S Warrenem Spectorem Eidos jednal, měl mít velký zájem se na pokračování podílet, ale haprovalo načasování DX3, neboť je příliš zaměstnán svými projekty a migrací vlastního studia pod Disney.
Budoucí novinky kolem comebacku této série, o níž se máme dozvědět více informací do příštího léta, můžete sledovat na znovuotevřené fansite Deusex.Nsfweb.eu.