Plánované modifikace budou k dispozici hned od prvního dne a první představenou novinkou budou ruční samopaly. Ty oproti útočným puškám mají méně nábojů a neposkytují stejnou palební sílu, ale voják je s nimi mobilnější a nepřátele jej spíše nespatří. Další modifikace pak přinášejí speciální velitelské perky (přičemž každá jednotka může mít jediného velitele) a novou nepřátelskou jednotku – Muton Centuriona (na obrázku níže).
Jak vidno, jedná se o menší modifikace, důležitější je však v tuto chvíli samotné pozadí jejich vzniku i to, čeho jsou příslibem do budoucna. Parta nezávislých vývojářů z Long War Studios spolupracuje s Firaxis Games již od září minulého roku. Celá idea této spolupráce pak vzešla z předešlé tvorby autorů – z rozsáhlé modifikace Long War, jež od základu měnila XCOM: Enemy Unknown.
Long War vyšla původně v roce 2013 v betaverzi a plné verze jsme se dočkali o dva roky později. Ve hře měnila rovnou celou řadu aspektů, což mělo za následek především delší a náročnější zážitek. Tato totální konverze oslovila přes půl milionu uživatelů a získala si pozornost i samotných vývojářů.
Výsledkem tohoto zájmu je tedy ochota Firaxisu nechat tvůrce předčasně nahlédnout do kódu hry i nechat je rovněž vytvářet právě tyto modifikace. Navíc, právě kvůli Long War byl XCOM 2 vyvíjen s důrazem na možnost modifikování (původní zpráva zde). Hra vychází již tento pátek, 5. února.