Její autoři jí neustále doplňují o poslední vymoženosti a to se také odráží na její vizuální stránce. O jejím enginu sice jeden z předních programátorů Epicu (Unreal engine) kdysi řekl, že „jde o neskutečnou prasárnu“, ale v současné době je to asi jediná populární hra, kde si můžeme v akci prohlédnout třeba technologii HDR. A co je HDR (OpenEXR HDR)? High Dynamic Range Lights nebo také High Dynamic Range Rendering je metoda, jak dosáhnout toho, aby objekty ve scéně, které mají být jasné, byly skutečně jasné. A naopak ty, které mají být temné, byly skutečně temné. Ale přitom je cílem, aby byly všechny zřetelně rozeznatelné, scéna nebyla přesvícená a nebo naopak příliš temná, jako třeba v DOOM III (což s dosavadním RGB modelem nebylo možné).
V této technologii zkrátka spočívá budoucnost her. No a protože jeden obrázek vydá za tisíc slov, doporučil bych všem zájemcům článek na Firing Squad, kde se můžete podívat, jak vypadá hra s HDR a bez. Srovnávací obrázky jsou hned na první stránce a také na té poslední - na jedné straně se zapnutým HDR (HDR on) a na druhé s vypnutým HDR (HDR off). Proměna je to velice zajímavá a myslím, že jde o skutečnou lahůdku. Kdo by si to chtěl vyzkoušet v pohybu, měl by do Far Cry aplikovat poslední patch 1.3 a dodatečně zapnout HDR příkazem “r_hdrrendering 1” (parametr je intenzita 1-11, thx MAR).

Ovšem je tu jedno varování. Nic není zadarmo a platí to i v tomto případě. HDR je skutečný likvidátor výkonu a v současné době mají i ty nejvýkonnější grafické karty s tímto nastavením co dělat (na ATI kartách však prozatím nefunguje; thx Steven) Jak je vidět například z přiloženého grafu, kde je výkon GeForce 6800 Ultra doslova deklasován. Více informací o HDR naleznete na serveru X-BitLabs. Autoři tam k problematice mimo jiné napsali: „Je ale důležité říci, že NVIDIA HPDR a ATI HDR jsou v současné době rozdílné a není jisté, jestli vývojáři her budou podporovat obě řešení nebo budou čekat, dokud se ATI s NVIDIÍ nedohodnou na jednom standardu“. Což je z pohledu hráče docela nepříjemnost, která dává tušit, že HDR zase až tak blízkou budoucností nebude...
P.S. pro Far Cry je k dispozici neoficiální benchmarkovací program (2 MB) v aktualizované verzi 1.4, která podporuje patch 1.3 a právě technologii HDR, přidává River demo, má upravený instalátor a další vylepšení popsaná zde.
P.S.2 jen zákazníci našeho Tiscali GameShopu, kteří si dříve koupili anglickou verzi Far Cry, mají možnost nechat si zaslat právě vydanou kompletní českou verzi hry za manipulační poplatek Playmana (199 Kč).