Proč je tato strategie neobvyklá můžete vědět už z našich dřívějších zpráv. Jde totiž o to, že staví na neustálé přeměně terénu. Kromě toho zde nejsou ani pro strategie běžné suroviny. Energii hráč získává jistými sbíráním z povrchu planety. K tomu mu slouží jisté sběrače umístěné na plochých místech terénu. Jenže najít taková plochá místa v jinak kopcovitém až spíše hornatém prostředí, je přímo nadlidský výkon a tak budete potřebovat jakési brigádnické jednotky, které pro vaše sběrače plošiny prostě vytvoří.
nové obrázkykompletní galerie
Co se týče základních jednotek, jsou zde jenom tři typy. Naleznete zde tedy pouze vojáky, důstojníky a techniky. Nicméně, i tak by tyto jednotky měly být schopné v různých kombinacích utvořit další možné a silnější útvary, které však budou narozdíl od těch biologických v Impossible Creatures technického rázu - př. tanky nebo jiná vozidla. A na rozdíl od Impossible Creatures může být tento proces navíc i obrácený. Všechny jednotky budou spotřebovávat energii. Mezi vašimi nepřáteli se ale vyskytnou tací, kteří jsou biologického původu. Jsou to tzv. Filth.
Redaktoři HomeLANu, kteří tento projekt viděli v akci na vlastní oči tvrdí, že engine, na jehož základě je hra vytvořena, je jeden z nejlepších, jež je možné u RTS vůbec spatřit. Velice se jim líbil také kupolovitý efekt štítů, viditelný rovněž na našich obrázkách v galerii. Vše, tedy jak jednotky, tak mapy, je v plné 3D kráse a velice detailní. Engine je vybaven podporou pro DirectX9. Společnost 1C navíc slibuje, že bude Perimeter vybaven také multiplayerem.