Redaktoři GameSpotu si nedávno osahali alfaverzi hry. V jedné z prvních misí se museli dostat z člunu na vrchol kopce a samozřejmě cestou trochu vyčistit nepřátelský tábor. Vše v barvitém prostředí džungle pacifického ostrova za slunného dne. K dispozici byla zpočátku jen pistole Desert Eagle a nůž, po jedné přestřelce však do výzbroje přibyl i ukořistěný samopal P-90.
Rozmanitá flora prý poskytuje řadu možností pro schovávání i krytí, což ale vědí i vaši počítačem řízení oponenti. Dle chlapíků z GameSpotu není AI ve Far Cry vůbec špatná. Nepřátelé se vzájemně kryjí, reagují na sebe, sledují váš pohyb a dokáží vás i pronásledovat, ne jen neustále tupě střílet do posledního místa, kde vás "zahlédli". Podle vyjádření vývojářů ze studia Crytek je umělá inteligence ve hře plně dynamická a nevyužívá žádné předem vytvořené skripty.



nové obrázkykompletní galerie
Jak říká producent Christopher Natsuume, jejich hra nyní sklízí skutečně velkou pozornost, a to jak ze strany samotných hráčů, tak i ze strany médií. Uspět a vyniknout v žánru FPS je přitom skutečně náročné, vždyť všichni víme, kolik béčkových stříleček za rok vznikne. Pro prostředí pacifických ostrovů se v Cryteku rozhodli hned z několika důvodů - nádherná příroda, pláže, podvodní jeskyně, starodávné ruiny, japonské pozůstatky z druhé svetové války atd. Aby toho nebylo málo, narazíte ve světe Far Cry i na tajné laboratoře a výzkumná zařízení, kontrastující s divokou přírodou.
V singleplayerové kampani i na multiplayerových mapách najdete ovladatelná vozidla (jmenujme třeba humvee, buggyny), člun a dokonce si údajně zalítáte i na rogalu. Jak přesně bude multiplayer vypadat a jaké konkrétní mody a specialitky nabídne, zatím nevíme, protože vývojáři se v současnosti plně věnují singleplayer části hry. Far Cry se nyní nachází ve fázi alfa a jak všichni v Cryteku doufají, plná verze by měla být venku ještě před Vánoci.