Na této hře pracuje už několikátým rokem asi dvacetičlenný tým vývojářů z brněnských Illusion Softworks, které před časem opustil designér Tomáš Pluhařík kvůli neshodám o konceptu a směřování H&D2. Od té doby se řada věcí v náplni celý hry změnila, neboť se její současní tvůrci snaží, aby se namísto megalomanského záběru spíš přiblížila slavnému prvnímu dílu. Jelikož půjde opět o týmovou hru a nikdo nemá čtyři ruce, bude nezbytné stejně jako třeba v sérii Rainbow Six naplánovat svým vojákům, kam mají v každé misi jít a co tam přesně udělat.
nové obrázkykompletní galerie
Na nových obrázcích, které mi osobně dost připomínají Medal of Honor: Allied Assault, uvidíte rozmbombardované německé město a nádraží, přestřelku ve sněhem zaváté vesničce a nakonec posádku tanku v Africe. Jak už to v podobných případech bývá, neskutečně vyhlížející screenshoty jsou sice típnuté přímo v enginu hry (pokud nevěříte, mrkněte na trailer), ale připadá nám, že nepocházejí z nějaké opravdové herní situace v H&D2. Působí spíš tak, jako když někdo jen rozestavil vojáky do mapy, aby scéna na propagačních materiálech hezky vypadala, a vyfotil to. Tento postup k nalákání potenciálních zákazníků však dělá do propagačních materiálů většina vývojářů, včetně například DOOM III, takže nelze Illusionům nic vyčítat.
Termín dokončení plné verze Hidden & Dangerous 2 je asi ještě daleko a žádné oficiální datum není momentálně vyřčeno (snad budeme chytřejší po E3), ale Petr Vochozka dnes na náš smskový dotaz reagoval, že by k vydání mělo dojít ještě letos.