Far Cry - FPS nové generace?
zdroj: tisková zpráva

Far Cry - FPS nové generace?

14. 2. 2003 10:10 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

FPS Far Cry, která vznikla jako nástupce X-Isle, má prý ve své žánrové kategorii patřit k tomu absolutně nejlepšímu, a to nejen po grafické stránce.

Její tvůrci z Crytek Studios mají ambice vylepšit a obohatit celou kategorii first-person stříleček o nové prvky nebo taktičtější postupy a v zásadě tak určit dokonce nový směr, kterým by se žánr měl ubírat. Tato slova rozhodně nevoní přehnanou skromností, ale čerstvý vítr neuškodí jistě ničemu, natož pak našim oblíbeným střílečkám.

V příběhu se vžijete do role Jacka Carvera, se kterým se vypravíte po stopách záhad jižního Pacifiku. Jack toho coby kapitán soukromého plavidla zažil už docela dost, takže ho ani příliš nepřekvapí, když si jej jako svého průvodce a ochránce najme atraktivní mladá novinářka. Brzy se však dostanou do křížku s žoldáky šíleného vědce Dr. Kriegera a začíná to pravé nebezpečí. Asi tak by se dala ve zkratce popsat základní dějová linie hry, ve které se setkáte i s chodícími a hlavně krvelačnými výsledky doktorových experimentů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Pětačtyřicetičlenný tým z Coburgu si také dává záležet na AI, častém tom kameni úrazu akčních her. Vaši nepřátelé nemají jen prostě reagovat na vaše činy, ale mají také využívat výhod a možností prostředí, ve kterém se nacházejí. Nejlepší je potom údajná schopnost AI učit se přelstít daného hráče, jinými slovy se počítač přizpůsobí individuální taktice svého lidského protějšku. V praxi by to mělo vypadat asi tak, že pokud si ke hře sedne třeba váš kamarád nebo kamarádka, který hraje jinak, budou na něj jinak reagovat i nepřátelé.

Ke správné akci potřebujete samozřejmě také kopu zbraní, ve Far Cry to budou třeba pistole, kulomety, minomety nebo různé druhy granátů a co náročné hráče určitě potěší bude přítomnost ovládatelných vozidel jako plážové buggyny nebo hummera. Další vychytávkou bude možnost volného přecházení mezi vnitřními a venkovními lokacemi, je vidět, že vlastni engine CryENGINE asi nebude žádný propadák, což ostatně dobře dokazují i nové screenshoty. Co se týče multiplayeru, neměly by chybět klasické mody jako CTF, Deathmatch atd. Mapy mají být vymyšleny zcela speciální, nicméně s využitím nápadů a atmosféry ze singleplayeru. Ke hře se časem plánuje i vydání sady nástrojů pro tvůrce modů a pro všechny pak vydání hratelného dema. Far Cry by měla změnit podstatu žánru FPS již v letošním roce, ale jak to bude doopravdy uvidíme samozřejmě až poté, co si hru sami vyzkoušíme.
zdroj: C&VG

kate

Nejnovější články