Jde o bitvu dvou hráčů, kteří dostanou do ruky 10 tisíc bodů a mohou si za ně pořídit libovolné jednotky. Mohou stvořit výhradně lidský tým (v počtu 6 borců), mohou dát dohromady jednotku elitních alienů, ale klidně to mohou zmixovat a udělat složený multikulturněintergalaktický tým bojující za rovnoprávnost mezi rasami. Za zmíněné bodíky se musí vojáčkům pořídit i vybavení, a pak už jen zbývá vyrazit do boje proti soupeři (na tah máte 90 sekund), který se bude řídit stejnými pravidly, jako bitky v singleplayeru a nebudou mu tedy chybět ani prvky typu fog of war – dokud na soupeře nenarazíte, tak nebudete vědět, kde na vás chystá nějakou vypečenou léčku.
Stanovený limit 10 tisíc bodů je dostatečně velký na to, abyste si vybrali vojáky a vybavení přesně padnoucí k vaší strategii, kterou může být guerillový boj, ale i heroická cesta přímo středem bojiště až k pozicím protivníka. Tak si to alespoň malují tvůrci dle informace v tiskové zprávě, jaká bude realita, se teprve uvidí. Za sebe si ji ale nebojím kreslit docela růžově, protože kombinace tahové strategie á la UFO může v multiplayer fungovat naprosto skvěle, jak ukázala třeba Laser Squad Nemesis. XCOM: Enemy Unknown vyjde v Evropě na PC, PS3 a X360 letos 12. října.