Vývojové cykly se mohou někdy zatraceně protáhnout a neplatí to jen pro velké a očekávané tituly. Modifikace Field Intensity pro střílečku Half-Life vznikala dlouhých 13 let, tedy jen o dva roky méně než nechvalně proslulý Duke Nukem Forever.
Nyní je ale konečně venku a provází ji nadšení. Hráči nešetří chválou a superlativy, což je pro skupinu modderů jménem Hazard Team určitě velkým zadostiučiněním. Už jejich předchozí projekt Induction, který měl fungovat jako prequel pro příběh Half-Life, se po svém vydání v roce 2009 dočkal pozitivního přijetí, Field Intensity ale poskytne mnohem bohatší porci obsahu.
Nabízí celkem 34 map a vypráví příběh skupiny mariňáků, kteří se vydávají do základny Black Mesa, kde mají učinit přítrž mimozemské invazi a ideálně také umlčet vědce, kteří viděli příliš mnoho. Podobnou příběhovou linii už vyprávěl oficiální přídavek Opposing Force, tvůrci modifikace nicméně říkají, že jeho hrdina Adrian Shephard byl po počátečním pádu Ospreye dlouho v bezvědomí, a přišel tak o množství událostí, jimž se právě nyní věnuje Field Intensity.
Děj je rozdělen do dvou dnů. V tom prvním budete sledovat úvodní kontakt s mimozemšťany z Xenu, v tom druhém půjde o úprk z Black Mesy. Po celou dobu vás bude provázet hlas ve vysílačce, který vám poskytne širší příběhové pozadí. Autoři se v tomto ohledu dle svých slov inspirovali třeba v BioShocku nebo v hororu SOMA.
Za zmínku stojí, že Field Intensity má na svědomí ukrajinsko-ruský tým modderů. Pro vydání si tedy nemohli vybrat lepší čas, kolegové spolu údajně neustále zůstávají ve spojení a jsou rádi, že se jim jejich dílo povedlo dokončit a že se komunitě fanoušků líbí. Half-Life tak opět žije, neuvěřitelných 24 let po svém vydání. Mod si můžete stáhnout třeba tady.