Firma Epic uspořádala digitální konferenci State of Unreal 2022, propagační akci ke svému Unreal Enginu 5 sestávající z vývojářských přednášek, prezentací aktuálních projektů nejrůznějších studií a náboru nových. Pokud vás tak kupříkladu zajímá, jak vznikalo líbivé demo The Matrix Awakens nebo proč byste svou hru měli vyvíjet právě v UE5, zamiřte na oficiální kanál enginu na YouTube, kde najdete vše potřebné.
Jedno z dceřiných studií Microsoftu, The Coalition, pak na State of Unreal prezentovalo technologické demo nazvané The Cavern (Jeskyně) s detailními záběry na podzemní lokaci, skaliska v exteriéru i na mužskou postavu vygenerovanou s pomocí modulu Metahumans, který díky cloudovému řešení zvládá generovat fotorealistické modely lidí v řádu hodin. Tyhle detailní assety firma ukazovala už loni v červenci, teď je však ve scéně s démonem a svítící dýkou můžete vidět také v pohybu.
zdroj: The Coalition
The Coalition tvrdí, že jde o záběry vykreslované v reálném čase na Xboxu Series X, kde se na scéně v jedné chvíli nachází přes sto milionů polygonů. Demo nicméně nereprezentuje žádný z aktuálních projektů studia, tedy ani případné Gears 6, ale pouze grafickou úroveň, na kterou jeho vývojářky a vývojáři momentálně míří.
Studia CD Projekt RED a Crystal Dynamics v průběhu konference oznámila, že na páté iteraci Unreal Enginu budou vznikat nové díly sérií Zaklínač a Tomb Raider, o čemž jsme informovali v samostatných článcích.
Na obrázku níže se pak můžete podívat na loga studií, která momentálně něco kutí v Unreal Enginu 5. Českou reprezentaci obstarává brněnský Madfinger, který po sérii mobilních her pracuje na zatím nepojmenované, realistické online střílečce pro PC.