Proč bude příští Zaklínač využívat Unreal Engine? CD Projekt má jasnou odpověď
zdroj: Foto: CD Projekt

Proč bude příští Zaklínač využívat Unreal Engine? CD Projekt má jasnou odpověď

6. 4. 2022 13:00 | Novinky | autor: Pavel Makal |

Nedávné oznámení příprav nového Zaklínače sice přišlo jako blesk z čistého nebe, skutečně ale překvapilo asi jen málokoho. Přeci jen se nedalo očekávat, že by CD Projekt své korunní klenoty nechal odpočívat navěky a zejména po PR katastrofě, kterou znamenalo vydání (a následné dlouhodobé opravování a odklady slíbených rozšíření) Cyberpunku 2077, je vytažení milované značky zcela logické.

O něco překvapivější než samotné odhalení je ale fakt, že se tentokrát vývojáři nebudou spoléhat na svůj interní RED Engine, nýbrž si licencují technologii od Epicu. Čtvrtého Zaklínače má pohánět Unreal Engine 5 a na akci State of Unreal se autoři hry podělili o důvody, proč se rozhodli právě pro něj.

Důvodem je demo, které v loňském roce Epic připravil jako ukázku schopností nové generace enginu. Bylo zasazeno do středověkého prostředí a v jeden moment se v něm objevila cedule s nápisem, že se hledá lovec příšer. Tento detail vývojáře z CD Projektu zaujal a přiměl je k uvažování, zda se je tímto nápadným způsobem Epic snaží nalákat ke spolupráci.

Hlavními důvody k volbě Unreal Enginu jsou ale především jeho bohaté a již připravené nástroje. Vývoj samotné technologie probíhá na straně Epicu, což dává CD Projektu i dalším studiím více času na přípravu vlastní hry. Mimo to je pátá generace Unreal Enginu velmi vhodná pro budování otevřených světů a díky jejím vlastnostem se týmy vývojářů mohou lépe popasovat s množstvím problémů, které masivní prostředí přinášejí.

Množství her, které využijí nový Unreal Engine, utěšeně narůstá. Včera jsme se dozvěděli, že stejné plány mají i autoři příštího Tomb Raideru, mezi ty další patří Senua's Saga: Hellblade II, Stalker 2, příští Gears of War nebo třeba Black Myth: Wukong.

zdroj: vlastní video redakce

Nejnovější články