System Shock Remake si bere pauzu, vývojáři se až příliš vzdálili původní vizi
zdroj: Archiv

System Shock Remake si bere pauzu, vývojáři se až příliš vzdálili původní vizi

19. 2. 2018 11:15 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Je mi to líto, ale kromě klasického teroru pondělního rána musím všem fanouškům starých herních legend přivodit ještě jeden šok. System Shock Remake, projekt, který si dal za cíl oživit původní System Shock pro nové systémy a na Kickstarteru za tím účelem vybral 1,3 milionu dolarů, je ve velkých problémech a jeho vývoj byl dočasně přerušen. V příspěvku to oznámil šéf studia Nightdive Stephen Kick.

„Možná jsme byli až příliš úspěšní. Možná jsme ztratili soustředění. Vize se začala měnit. Přesunuli jsme se z remasteru ke kompletně nové hře. Změnili jsme engine z Unity na Unreal, což je volba, které nelitujeme a která se nám vyplatila. S touto změnou jsme si začali představovat, že toho zvládneme víc, ale vzdálili jsme se základním konceptům původní hry,“ vysvětluje Kick.

Se spoustou peněz v kapse a moderními technologiemi na hraní se vývojáři rozhodli, že přijdou radši s něčím svým, než aby jen otrocky kopírovali předlohu, a za to by je nikdo neměl zatracovat. Ale inovací a nových nápadů může být jen omezené množství, než se něco zásadně změní a stará hra se v nich nenávratně utopí. Třeba loňská Prey toho se System Shockem také měla leccos společného, ale bylo by zvláštní na ni naplácnout onu konkrétní značku.

zdroj: tisková zpráva

Navíc je tu samozřejmě skutečnost, že přispěvatelé na Kickstarteru podpořili remake, nikoli úplně novou hru. Pro leckoho tak mohly být zvýšené ambice vývojářů něčím nevítaným, do čeho vlastně své peníze vložit ani nechtěl. Nakonec ani fondy z crowdfundingu nestačily na pokrytí zvyšujícího se rozpočtu, vydavatelé se ani po vícero diskuzích na háček nechytli, a Nightdive teď tím pádem čelí velkým problémům.

Kick pokračuje: „Zodpovědnost za tato rozhodnutí nakonec spadá na mě. Jakožto CEO a zakladatel Nightdive Studios, společnosti, která byla založena na obnovení značky System Shock, jsem dopustil, aby se věci vymkly kontrole.“ Je to tedy konec, nebo pauza? Na to má Kick jasnou odpověď: „Dáváme si přestávku, ale projekt neukončujeme. Prosím, přijměte mé osobní ujištění, že se vrátíme silnější než dřív. System Shock bude dokončen a všechny naše sliby budou splněny.“

Rázná slova, která by mohla aspoň trochu uklidnit zklamané a naštvané fanoušky. Ovšem i kdyby se plánovaný návrat nakonec neuskutečnil a remake zůstal ležet zapomenutý ve škarpě u cesty, budoucnost přece jen není tak temná. Stále běží vývoj regulérního pokračování System Shock 3, na němž pracuje sám Warren Spector s velezkušeným týmem za zády. Tak či onak, Shodan se nejspíš v dohledné době dočkáte.

Nejnovější články