Polské studio People Can Fly, které má na svědomí sérii Painkiller a hry Bulletstorm, Gears of War: Judgment či Outriders, se rozkmotřilo se svým současným vydavatelem, společností Take-Two. Oba subjekty společně pracovaly po dva roky na hře s pracovním označením Project Dagger, od níž společnost Take-Two nakonec dává ruce pryč. Podle tiskové zprávy však jde o vzájemné usnesení.
Project Dagger, který má být akční adventurou pod novou značkou, je po ukončení partnerství plně v rukách studia People Can Fly, jelikož vydavatel Take-Two neprojevil zájem o odkoupení značky. Studio tak může hru vydat svépomocí, případně pro ni najít jiného vydavatele, pokud bude nabídka výhodná.
„Předpokládám, že se rozejdeme v dobrém, a nevidím důvod, proč bychom nemohli v budoucnu spolupracovat s Take-Two na nějakém dalším projektu,“ komentuje situaci šéf studia Sebastian Wojciechowski a dodává: „Pevně věříme v potenciál Project Dagger a nyní jsme odhodláni pokračovat v jeho vývoji v rámci našeho vlastního vydavatelství.“
Hra je podle Wojciechowskiho po dvou letech vývoje stále v předprodukční fázi, kdy tvůrci dokončují soubojový systém, základní herní smyčky a celý projekt přesouvají z Unreal Enginu 4 na Unreal Engine 5.
„Jsem si vědom toho, že toto rozhodnutí znamená vyšší investice z naší strany, ale vydání svépomocí je součástí naší strategie,“ uzavírá Wojciechowski.
Studio, vlastně celá skupina People Can Fly zaměstnává 550 zaměstnanců, kteří vedle Project Dagger pracují ještě na dalších šesti hrách. Nový projekt označený jako Gemini vyjde pod Square Enixem, stejně jako poslední hra studia Outriders. Projekty Bifrost a Victoria si vydají sami. Další projekt Red je v tuto chvíli teprve ve fázi konceptu a portfolio uzavírá dvojice her pro virtuální realitu – Green Hell VR a nový projekt na základě existující značky studia.