Psychonauts pro PC, Xbox a PS2 už brzy
zdroj: tisková zpráva

Psychonauts pro PC, Xbox a PS2 už brzy

7. 3. 2005 19:19 | Novinky | autor: Redakce Games.cz |

Už pět let pracuje Tim Schafer, kterého můžete znát coby tvůrce celé řady klasických adventur z produkce společnosti LucasArts (vč.

Grim Fandango), na svém novém akčním projektu s názvem Psychonauts. Respektive, právě jej dokončuje, protože se jeho vydání očekává příští měsíc. Konkrétně se nyní dopilovává PC verze, která prý bude narozdíl od svých konzolových příbuzných (PS2 a Xbox) poněkud otevřenější co se týče grafiky, množství postaviček, ale mj. také možnosti nastavení ovládání. Vydavatelem hry má být společnost Majesco. Jak Tim Schafer prozrazuje ve svém dnešním rozhovoru na stránkách magazínu CGOnline, tvorba Psychonauts prý je pro něj tou nejdelší a nejšílenější zkušeností v jeho životě. V průběhu vývoje došlo k mnoha změnám a zvratům, ale vypadá to, že vše nakonec dobře dopadlo a s výsledkem je spokojen. Konečně to se budeme moci sami brzy přesvědčit.

Hlavní postavou akční adventury Psychonauts je mladý Razputin (zkrátka Raz) obdařený určitými zvláštními schopnostmi. Celkem se jich bude moci v průběhu hraní naučit až osm, včetně levitace, telekineze, neviditelnosti, aj. Raz utekl z domova, aby se mohl přidat ke skupině mezinárodních tajných agentů s paranormálními silami. Když se však proplíží do jejich tréninkového tábora, zjistí, že se nachází v letním táboře pro "zvláštní" děti. Tento kemp se nachází na opuštěném a velmi divném místě za jezerem, odkud podle legendy vylézají v noci ohromná monstra a žerou dětské mozečky. Jenže není to příšera z jezera, co si přichází pro mozečky dětí, je to jakýsi šílenec, který má s nimi nějaké zvrácené záměry. Raz mu je bude muset překazit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Děj hry se má odehrávat převážně v lidských myslích. Jednou ze schopností malého Razputina je totiž schopnost astrálně se promítnout do hlavy jiných lidí, procházet jejich světem, vidět jejich sny a fantazie, střetnout se s jejich nočními můrami a bojovat s jejich osobními strašáky. Tyto imaginární světy mají být jednotlivými levely hry. Když je osoba, do jejíž mysli pronikáte, šílená, pak i svět, který najdete uvnitř, bude šílený. Asi v polovině hry se prý ocitnete v blázinci, takže většina mozků zde bude v nějakém směru vyšinutá. Potkáte například muže, co si o sobě myslí, že je Napoleon Bonaparte, takže bude v jeho hlavě stále probíhat válka u Waterloo, apod. Takovým středem těchto levelů bude onen tábor, velké nelineární místo dávající prostor libovolnému prozkoumávání. Některé věci, na které zde narazíte, nebudou mít přímou souvislost a spojitost s postupem ve hře, takže bude jejich řešení nepovinné. Nicméně si s nimi prý užijete dost zábavy.

Vašimi nepřáteli ve hře budou jistí "cenzoři", kteří podle teorie S. Freuda existují v každé mysli a snaží se o odstranění každé šílené myšlěnky, bludu i mánie. Čelit budete mnoha různým týpům takových cenzorů. Malým, velkým, skákajícím, střílejícím, prostě různým. V každé úrovni na vás ale budou číhat i nejrůznější démoni a monstra. Zpočátku vám prý Psychonauts bude připomínat obyčejnou platformovku. Později však zjistíte, že je zde spousta postaviček a spousta příběhů tak, jak to nění v tomto žánru příliš obvyklé. Jsou zde rovněž prvky RPG. Raz se totiž bude neustále zdokonalovat a učit novým věcem. Každý level prý bude jiný. Celkově prý půjde o velmi unikátní hru. Tak se nechme překvapit...

zdroj: cgonline

korgull
Smarty.cz

Nejnovější články