První vydavatelé pracují na zachování postupu hrami po pádu Stadie
zdroj: Foto: Google

První vydavatelé pracují na zachování postupu hrami po pádu Stadie

4. 10. 2022 12:10 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Jak už jste možná slyšeli, „revoluční“ služba Stadia od Googlu umožňující hraní velkých her v prohlížeči díky cloudu po pouhých třech letech pro velký nezájem zanikne příští rok v lednu. Revoluci v herním průmyslu nezpůsobila, a Google tak ztratil vůli platformu dále podporovat.

Společnost jistě potěšila mnoho uživatelů Stadie tím, že jim vrátí peníze nejen za zakoupený hardware, ale také za pořízené hry a jejich rozšíření. Oznámení přesto způsobilo starosti hráčům, kteří se obávají, že přijdou o postup v některých hrách.

Obzvlášť děsivý je případ YouTubera Colour, který v multiplayeru Red Dead Redemption II utopil nepředstavitelných 6 tisíc hodin, což je v přepočtu na ještě děsivější číslo 250 dní. Nejen on vyslal směrem k vydavatelům žádost o přenos uložených pozic na jinou platformu a někteří se ozývají.

Take-Two se zatím ohledně kovbojky nevyjádřilo, ale příslib, že vývojáři zjišťují, jak by mohli zachovat postup hrou, zazněl již od vydavatelství Ubisoft, Bungie a IO Interactive, tedy v souvislosti s Assassin's Creed Odyssey, která byla tváří služby, Destiny 2 a sérií Hitman.

Otázky vyplavaly i v souvislosti s pár hrami, které byly exkluzivní pro Stadii. Jedna z nich, horor Gylt od tvůrců Rime, se po ukončení Stadie dočká portu na další platformy, aby zcela nezmizel ze světa. Jsou to zatím jen první přísliby, které se snad podaří dotáhnout do konce a inspirují další ke stejnému kroku.

Nejnovější články