O soubojovém systému v písečné rubanici Atlas Fallen od studia Deck13 (autoři The Surge) už jsem vám stihl povyprávět, když jsem před čtyřmi měsíci podával hlášení z hraní testovací verze. Ale je přeci jen něco jiného jen číst suchý popis a vidět boj v pohybu, což vám umožní čerstvě vydaná pětiminutová upoutávka. Můžete ji zhlédnout výše.
Nezdá se, že by se od doby, kdy jsem si mohl hru vyzkoušet, něco principálně změnilo: Hrdina obleče rukavici, která ho nechá ovládat písek, a za její pomoci se vrhne do bitev proti široké plejádě různých pouštních běsů. Klíčová mechanika, která je ve videu také k vidění, je přitom setrvačnost (momentum), kterou nabíjíte úspěšnými útoky.
Čím je měřák vyšší, tím víc vaše výpady nepřátele zabolí, a po dosažení určitých milníků se dokonce vyvine i samotná zbraň ve vašich rukách – z obyčejné rány bičem je najednou svištivý vír smrtících čepelí a podobně. Háček však spočívá ve faktu, že hrdina je s vyšší setrvačností nejen mocnější, ale i křehčí a zásahy od protivníků také pocítíte výrazně víc.
Boji to přidává zajímavou taktickou rovinu, v jejímž rámci je potřeba se bleskově rozhodovat, zda si například věříte natolik, abyste vybičovali setrvačnost až k úplnému maximu a mohli pak roztrhnout démona vejpůl, přičemž ale každá schytaná rána hrozí neslavným skonem, nebo upřednostníte bezpečí a utratíte nasbíranou surovinu za drtivý útok už někde v polovině měřáku.
Souboják se sice krom této jedné mechaniky nesnaží o žádnou další revoluci, ale už v testovací verzi fungoval dobře a působil dostatečně bytelně i řízně na to, aby dokázal zabavit. O kvalitu boje se tudíž osobně nebojím. A musím kvitovat s povděkem, že se novému videu podařilo alespoň částečně rozptýlit jednu další obavu, totiž tu ohledně optimalizace.
Technický stav testovací verze byl svého času poměrně tristní, také ostatně nezbylo než hru odložit a místo původně plánovaného května dorazí až za necelé dva měsíce. Vypadá to však, že vývojáři odklad jaksepatří využili a hra v čerstvě vydaném videu opravdu běží o poznání lépe, než jak se jí to dařilo na mé obrazovce před několika měsíci. Snad tvůrci s podobnou péčí přistoupili i k opravám různých bugů a nedodělků.
Uvidíme 10. srpna, kdy Atlas Fallen vychází na PC, PS5 i Xbox Series X/S.