Microsoft konečně dobojoval dlouhou bitvu o akvizici společnosti Activision Blizzard, proto se zase může v klidu zaměřit na další obchody a partnerství. Do této kategorie pak nově patří i spojenectví se společností Inworld AI. Obě firmy ho oznámily před několika dny.
Americký gigant chce díky tomuto propojení vytvořit multiplatformní nástroje pro vývojáře, které by s pomocí umělé inteligence umožnily vytvářet a dynamicky generovat postavy, příběhy, úkoly a další prvky digitálních her.
„V Xboxu věříme, že s lepšími nástroji mohou tvůrci vytvářet ještě výjimečnější hry. Toto partnerství spojí zkušenosti společnosti Inworld s prací na generativních modelech umělé inteligence pro vývoj postav, špičkové cloudové řešení společnosti Microsoft včetně služby Azure OpenAI Service, technické poznatky výzkumného týmu Microsoftu o budoucnosti her a silné stránky týmu Xboxu v oblasti tvorby přístupných a spolehlivých nástrojů pro všechny vývojáře,“ uvedla generální manažerka herní umělé inteligence Xboxu Chaj-jen Čang.
Mezi projekty firmy Inworld už nějakou dobu patří využití umělé inteligence pro tvorbu NPC (hráčem neovládané postavy), které přirozeným způsobem reagují na otázky, podobně jako to třeba v textové podobě dělá ChatGPT. To se může hodit pro vytvoření komplexních dialogových voleb, osobních příběhů či zkrátka v zájmu lepší atmosféry světa s přirozeně působícími postavami.
Vývoj těchto nástrojů ovšem ani zdaleka neznamená, že by jejich užití bylo pro Microsoftem vlastněná studia povinností. Stále zůstane na každém z nich, jestli novinku použije, či nikoliv. Využití generativní umělé inteligence ostatně stále nebývá přijímané příliš pozitivně – stačí se podívat na nedávnou kontroverzi kolem hry The Finals, jejíž tvůrci museli obhajovat komentátory poháněné AI.
I proto Microsoft prezentuje nové nástroje pouze jako pomyslnou pomocnou ruku, která tvůrcům pomůže s realizací jejich vize, případně povede k vyzkoušení nových přístupů a k experimentům.