Studio Paradox Interactive, které můžete znát díky hrám jako Crusader Kings III či Stellaris, v rámci své iniciativy Arc vydává hry menších studií. První hrou, kterou Paradox vzal pod svá křídla, byl karetní rouge-lite Across the Obelisk a jako druhá v pořadí se dočkala simulace vesmírné kolonie Stardeus.
Stardeus vyvíjí všehovšudy jediný vývojář Kodo Linija původem z Litvy a při prvním pohledu na hru se nelze ubránit dojmu, že v sobě Stardeus mísí prvky z FTL a Rimworld. Příběhově se ocitáme po konci Země, kdy poslední lidé hibernují v kójích a vy se ujímáte role umělé inteligence, která má za úkol vybudovat kolonizační loď a zajistit přežití lidstva.
Z Rimworldu tu máme obdobný styl budování celého vesmírného plavidla a jeho nejrůznějších místností, z FTL zase rozmanitá nebezpečenství, ať už jde o smršť meteoritů, či invaze mimozemských druhů.
Ve hře budete sbírat materiály, vyrábět z nich stroje, zajišťovat stabilní přísun energie a kyslíku, s čímž vám pomůže automatizace jednotlivých úkonů. Nechybí výzkum nových technologií i průzkum vesmíru, jehož četné planety jsou zdrojem nezbytných surovin.
Stardeus právě vstupuje do předběžného přístupu na Steamu, v němž setrvá odhadem dlouhé 2 až 3 roky, ale možná i déle. Již v tuto chvíli je ve hře tutoriálový scénář začínající u vraku vaší lodi a scénář vykopnutý opuštěním Země, který dává větší prostor kreativitě. Nechybí sandboxový režim a podpora modifikací. Do budoucna počítejte s tím, že všeho bude víc – scénářů, příběhů, obsahu obecně.