Jednou ze sympatických vlastností nového Switche 2 je zpětná kompatibilita. Díky ní si majitelé konzole mohou zahrát drtivou většinu her z předchozí generace a nemusí k tomu vlastnit starší model. Kvůli většímu výkonu by se rovněž dalo předpokládat, že na něm obecně budou hry fungovat o něco lépe, přestože pro ně vývojáři nevydali oficiální patch. Není to však vždy samozřejmostí.
Fanoušci se proto rozhodli, že sestaví už nyní vcelku obsáhlý seznam her, který jasně zaznamená změny výkonu, abyste věděli, jak vaše oblíbené tituly na novém stroji běží. V této chvíli čítá přes 350 položek, přičemž komunita dala dokonce dohromady přehlednou tabulku, kde najdete detailní informace o verzi hry či existenci oficiálního patche, který uzpůsobuje běh druhému Switchi. V ní zatím najdete 152 titulů.
Zjistíte třeba, že se ARMS, Fortnite, No Man's Sky, Pokémon Scarlet & Violet, Splatoon 3, Super Mario Odyssey či The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom dočkaly oficiální podpory ze strany vydavatelů, takže vesměs těží z vyšší snímkovací frekvence, rychlejších načítacích časů, lepšího rozlišení a obecně větší stability v handheldovém režimu i v doku.
Takové Diablo III: Eternal Edition, Borderlands 2 nebo Minecraft pak oficiální patch nemají, ale uživatelé uvádějí, že jim hry přesto běží lépe, především s ohledem na konzistentnost snímkovací frekvence. Naopak takový Ravenswatch sice nabízí 60 FPS, avšak výkon je nestabilní s většími propady a textury jsou rozmazané. Amnesia Collection, Portal 2 či Crypt of the NecroDancer na Switchi 2 pro změnu padají.
Původní tvůrce seznamu potom upozorňuje, že zaznamenané změny jsou čistě subjektivní záležitostí. Svědčí o tom i komentáře, kde někteří zmiňují rozdílné zážitky oproti sepsaným změnám v seznamu. Stále jde ale o sympatickou snahu, která na jednom místě nabízí informace, které se budou hodit mnoha čerstvým majitelům konzole.
Těch navíc není málo. Switch 2 trhá firemní rekordy, kdy jde o nejrychleji prodávané zařízení od Nintenda, které zvládlo během prvních čtyř dnů prodat 3,5 milionu kusů po celém světě. Společnost by do 31. března 2026 chtěla k zákazníkům dostat rovných 15 milionů konzolí.