Jednou ze sympatických vlastností nového Switche 2 je zpětná kompatibilita. Díky ní si majitelé konzole mohou zahrát drtivou většinu her z předchozí generace a nemusí k tomu vlastnit starší model. Kvůli většímu výkonu by se rovněž dalo předpokládat, že na něm obecně budou hry fungovat o něco lépe, přestože pro ně vývojáři nevydali oficiální patch. Není to však vždy samozřejmostí.
zdroj: Vlastní
Fanoušci se proto rozhodli, že sestaví už nyní vcelku obsáhlý seznam her, který jasně zaznamená změny výkonu, abyste věděli, jak vaše oblíbené tituly na novém stroji běží. V této chvíli čítá přes 350 položek, přičemž komunita dala dokonce dohromady přehlednou tabulku, kde najdete detailní informace o verzi hry či existenci oficiálního patche, který uzpůsobuje běh druhému Switchi. V ní zatím najdete 152 titulů.
Zjistíte třeba, že se ARMS, Fortnite, No Man's Sky, Pokémon Scarlet & Violet, Splatoon 3, Super Mario Odyssey či The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom dočkaly oficiální podpory ze strany vydavatelů, takže vesměs těží z vyšší snímkovací frekvence, rychlejších načítacích časů, lepšího rozlišení a obecně větší stability v handheldovém režimu i v doku.
Takové Diablo III: Eternal Edition, Borderlands 2 nebo Minecraft pak oficiální patch nemají, ale uživatelé uvádějí, že jim hry přesto běží lépe, především s ohledem na konzistentnost snímkovací frekvence. Naopak takový Ravenswatch sice nabízí 60 FPS, avšak výkon je nestabilní s většími propady a textury jsou rozmazané. Amnesia Collection, Portal 2 či Crypt of the NecroDancer na Switchi 2 pro změnu padají.
Původní tvůrce seznamu potom upozorňuje, že zaznamenané změny jsou čistě subjektivní záležitostí. Svědčí o tom i komentáře, kde někteří zmiňují rozdílné zážitky oproti sepsaným změnám v seznamu. Stále jde ale o sympatickou snahu, která na jednom místě nabízí informace, které se budou hodit mnoha čerstvým majitelům konzole.
Těch navíc není málo. Switch 2 trhá firemní rekordy, kdy jde o nejrychleji prodávané zařízení od Nintenda, které zvládlo během prvních čtyř dnů prodat 3,5 milionu kusů po celém světě. Společnost by do 31. března 2026 chtěla k zákazníkům dostat rovných 15 milionů konzolí.