Herní průmysl v číslech: Velké úspěchy Ghost of Tsushima a Pokémon GO
zdroj: Vlastní foto autora

Herní průmysl v číslech: Velké úspěchy Ghost of Tsushima a Pokémon GO

25. 8. 2020 10:40 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Ghost of Tsushima si z hlediska prodejů připisuje další pěkný milník. Už dříve vyšlo najevo, že se za pouhé první tři dny prodalo na 2,4 milionu kopií této samurajské hry. V Japonsku šla neskutečným způsobem na dračku, když se po krabičkách jen zaprášilo a tamější hráči se museli spokojit s digitální verzí. To ostatně mohlo vést k onomu novému milníku.

Tsushima si totiž za měsíc červenec připisuje 1,9 milionu prodaných kopií čistě skrze digitální distribuci, a jde tak podle analytické společnosti SuperData o nejrychleji prodávanou novou značku PlayStationu. Pro srovnání: Horizon Zero Dawn se dostal na stejné číslo až o měsíc později a Days Gone se za první dva měsíce dostalo „jen“ na 1,3 milionu digitálních kopií.

Zároveň jde o největší digitální konzolový launch napříč všemi červenci v historii a Ghost of Tsushima byla v témže měsíci nejprodávanější konzolovou hrou, čímž předběhla Call of Duty: Modern Warfare, FIFA 20 a NBA 2K20.

SuperData si posvítila i na další hry, jmenovitě třeba mobilní Pokémon GO. Čtyři roky stará augmentovaná realita už dávno není fenoménem, přesto se červenec stal druhým nejvýdělečnějším měsícem za celou dobu její existence. Mohl za to i festival pořádaný o posledním červencovém víkendu a ukazuje se, jak bohatá je ta nejvěrnější základna fanoušků.

Výdělek byl totiž o pouhá 0,4 % nižší než v nejsilnějším měsíci srpnu v roce 2016. Jenže dnes má hra jen zlomek hráčů, co tehdy – o 85 % méně. Takže ti hráči, kteří u hry setrvali dodnes, jsou ochotní mnohem víc utrácet.

SuperData ještě poukazují na prodeje switchové exkluzivity Paper Mario: The Origami King, která se v červenci dostala k 555 tisícům hráčů. Zatímco ani náhodou nesahá na paty prvním měsícům Animal Crossing: New Horizons (5 milionů) a Pokémon Sword and Shield (2,7 milionu), je na tom lépe než Fire Emblem: Three Houses (bez konkrétního čísla).

A pokud si myslíte, že mobilním hrám kralují profláknuté tituly jako PUBG a Fortnite (bavíme se o měsíci červenci, kdy hra ještě byla na mobilech běžně dostupná), pak si radši zjistěte něco o singapurské battle royale Free Fire, která se z celosvětového hlediska výdělku vyškrábala na druhé místo poté, co pravidelně obsazuje první místo v regionech Indie, Jihovýchodní Asie a Latinská Amerika.

Nejnovější články