Battlefield 2042 zklamal na plné čáře. Je až překvapivé, že tak silná, letitá značka dostala tak rozbitý a nedodělaný díl, který se nelíbil ani recenzentům, ani hráčům a koneckonců ani firmě, která za ním stojí. Společnosti EA ale trvalo čtvrt roku, než přiznala, že nejnovější díl série je vyloženým zklamáním.
S informací přišel web Xfire, který zná podrobnosti z interní porady vedení se zaměstnanci. 20minutový hovor vedený šéfkou studií v EA Laurou Miele se točil okolo faktorů, které zapříčinily špatný stav hry Battlefield 2042 a s ním související bídné přijetí.
Jedním z nich je nová verze enginu Frostbite. Na té se prý dělalo 18 měsíců, přičemž hra původně vznikala na staré verzi, která ale ambicím tvůrců nestačila. Takže se v průběhu vývoje přecházelo na nový engine, což s sebou přineslo jisté nezanedbatelné výzvy.
Druhým důvodem má být podle Miele pandemické situace, která tvůrčí tým zasáhla v polovině vývoje. Práce z domova vnesla do už tak komplikovaného vývojového procesu nové neznámé a proměnné, na což nebyl nikdo připravený a tvůrci se s nimi museli popasovat za pochodu.
Dále je tu technická stránka hry, kdy Miele přiznává, že jsou ve firmě zvyklí na to, že hry od DICE vycházejí se spoustou chyb a bugů a že Battlefield 2042 byl z tohoto hlediska v očekávatelných mezích. Provozní ředitelka EA si nicméně myslí, že se změnil přístup publika, které v případě „her jako služeb“ už netoleruje postupné záplatování po vydání. A jen ať si to myslí, protože vydávání polotovarů a jejich následné dodělávání je nehezký trend posledních let.
No a pak je tu ještě jeden viník, proč je Battlefield 2042 propadák – Halo Infinite. Miele naráží zejména na dvě věci: „Překvapivé“ vydání multiplayeru Halo Infinite a jeho okamžitá odladěnost, o čemž si v EA asi mohou nechat jenom zdát. Na druhou stranu se ani tomuhle slaměnému panákovi nepodařilo vybudovat příliš věrnou hráčskou základnu a v současné době se potýká hlavně s nezájmem.
Studio DICE v tuto chvíli pracuje na nejpalčivějších problémech Battlefieldu 2042, kdy formou updatů opravuje bugy, ale dodává i ty nejzákladnější funkce jako výsledkové tabulky nebo hráčské profily, které z nějakého nepochopitelného důvodu ve hře nebyly od začátku. Celou sérii rovněž čeká revoluce, o čemž se dočtete víc v samostatném článku.