K likvidaci hrdiny budou mít hráči-duchové spoustu prostředků. Kupříkladu mohou spouštět pasti v jednotlivých místnostech. Když nebudou stačit, duch se může přeměnit v různé potvory - od kostlivce přes démona až po draka. Duchové mohou své potvory vylepšovat, i když není úplně jasné zač.
Aby na tom nebyl hrdina jen bit, i on se může zlepšovat, protože za zabité potvory může nakupovat vybavení a za zkušenosti vylepšovat své vlastnosti. Cílem je, aby nashromáždil dost zlata a zkušeností, aby se utkal se závěrečným zeleným bossem, kterého ovládají všichni protivníkovi hráči naráz. Nicméně to ještě není vše. Každá hra má časový limit 30 minut a náhodně generované podzemí.
Pokud byste se ptali, nač je zde časový limit, je to kvůli další vlastnosti Crawl. Pokud totiž jeden z duchů hrdinu zabije, zaujme jeho místo a hrdina se naopak stane duchem. Kdo nasbírá po dobu hraní nejvíce bodů, vyhrál.
Koncepčně zní Crawl skvěle a zábavně. Má to jen jednu nevýhodu, podle mě velkou. S jistotou se momentálně počítá jen s hraním na jednom počítači ve split screenu. Tvůrci by rádi zprovoznili multiplayer přes internet, ale bojí se něco slibovat. I tak ale zní tenhle nápad dobře, a pokud máte dost kamarádů na pár herních seancí, možná budete chtít Crawl na Greenlightu podpořit.