Blizzard, někdejší legenda a kvalitativní benchmark herního průmyslu, nemá v posledních letech úplně na růžích ustláno. World of Warcraft už zdaleka tolik netáhne (byť skoro dvacet let provozu patří mezi největší úspěchy herní historie), oznámení mobilního Diabla Immortal byl průšvih, vývoj Diabla IV se povážlivě táhne a Overwatchi 2 hrozí, že nebude nikoho zajímat ještě před vydáním.
Firma může doufat, že jí pomůže obří akvizice Microsoftem, jejím bývalým zaměstnancům se ale daří už nyní. Založili si zbrusu nové studio Frost Giant a povedlo se jim vybrat skoro 35 milionů dolarů na vývoj zbrusu nové real-time strategie stojící na Unreal Engine 5.
V aktuální vlně investic studio získalo 25 milionů dolarů od takových firem, jako jsou Riot Games, tvůrci extrémně populární League of Legends, nebo korejský publisher Kakao Games. Vývojáři slibují, že finance použijí k realizaci svého dlouholetého kreativního snu. Zároveň je podle nich finanční injekce důkazem, že o žánr RTS je pořád velký zájem.
V čele Frost Giant stojí jeho dva zakladatelé, hlavní producent StarCraftu II Tim Morten a hlavní designér kampaně pro Warcraft III: The Frozen Throne Tim Campbell. Tým se díky financování rozrostl ze 30 na 50 zaměstnanců, navíc může využít moderní technologické možnosti nabízené aktuální verzí Unreal Engine.
Co se týče plánované hry, drží si zatím studio karty pěkně u těla a žádné detaily neprozrazuje. Podotýká ale, že má v plánu jednak otevřít žánr RTS těm, kteří do něj zatím nenaskočili, jednak vytvořit takový produkt, který bude vhodný pro esportová klání. Větší odhalení nás prý čeká ještě letos.