Bloodborne zasazené do Francouzské revoluce – první novináři vyzkoušeli Steelrising
zdroj: Spiders

Bloodborne zasazené do Francouzské revoluce – první novináři vyzkoušeli Steelrising

20. 6. 2022 16:30 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Již 8. září dorazí další hra studia Spiders, tvůrců GreedFallu či Technomancera: Steelrising. Ta bude pro tvůrce v mnoha ohledech něčím úplně novým. Na rozdíl od GreedFallu, kde se inspirovali tvorbou studia BioWare, totiž půjde o nefalšovanou soulsovku a teprve první dojmy ze zahraničí potvrzují, jak moc se Pavouci zhlédli v tvorbě studia FromSoftware.

Dojmy najdete například na webech IGN, VG247 a The Gamer, kteří se do jednoho shodují na tom, že Steelrising je Bloodborne zasazené do zrobotizované Velké francouzské revoluce. Novináři měli možnost odehrát úvodní tři hodiny po první souboj s bossem a zde jsou jejich postřehy.

Soubojový systém je zaměřený na agresivní přístup plný uhýbání, jelikož jen pár zbraní nabízí možnost se krýt a odrážet útoky. Třímat budete proklamované naostřené vějíře, které lze složit ve štít, obouruční meče, s nimiž se roztočíte jak tornádo, najde se i něco jako jojo, s nímž boucháte o zem a rozséváte plameny. Dojde i na palné zbraně schopné svými ledovými projektily ochromit mechanické nepřátele.

Přestože jsou souboje svižné, převážně díky velmi hbité hlavní postavě Aegis, která je automatonkou sloužící Marii Antoinettě, jednotlivé útoky na sebe nenavazují tak ladně, jako u konkurence. Na Steelrising je tak prý poněkud znát nízký rozpočet studia.

Steelrising zdroj: Game Informer

The Gamer má v této souvislosti dokonce konkrétní čísla. Zakladatelka a šéfka studia Spiders Jehanne Rousseau webu prozradila, že na vývoj GreedFallu padlo 5 milionů eur, tedy zhruba 123 milionů korun, což je s 2 miliony prodaných kusů pro studio obrovský úspěch. Tak velký, že se chystá pokračování. Steelrising má přitom značně vyšší rozpočet, který ale nepřekračuje dvojnásobek předchozího projektu, tedy 246 milionů korun.

Ale vraťme se ještě na chvílí k soubojům - jsou ostatně jádrem celé nové hry. Novináři vyzdvihují různorodost nepřátel, možnost vrstvit na sebe komba při útocích ve vzduchu. Líbí se jim i systém, kdy kontinuálními útoky dojde k naplnění ukazatele a uštědření kritického zásahu.

zdroj: Nacon

Ve Steelrising se hodně pracuje s vaší výdrží, kterou potřebujete na každý úkon. Zároveň jde o oblast, v níž hra alespoň lehce inovuje zaběhnutou formuli od FromSoftware. Jakmile vám totiž stamina dojde, můžete ji rychlým stisknutím klávesy okamžitě doplnit, což činí souboje ještě akčnějšími.

Dále tu nechybí „duše“ zvané Anima Essence, o které po smrti přijdete. Jinak je utratíte na předem daných místech za vylepšení sebe a svých zbraní, kdy se vám doplní životy a respawnou se nepřátelé. Nic, co byste ze soulsovek neznali.

Co z nich ale rozhodně neznáte, je systém usnadnění. Ve Steelrising nejde o obecně lehčí obtížnost, ale několik voleb, díky nimž si nastavíte výzvu sobě na míru. Můžete si s pomocí procent nastavit sílu útoků nepřátel, rychlost doplňování výdrže a nechybí ani možnost nepřicházet o duše po smrti.

Na jednu stranu se vyzdvihuje větší příběhovost oproti ostatním soulsovkám, na druhou stranu prý dialogy umějí být úmorné a celé vyprávění tak nakonec může být trochu na škodu. A pak je tu ještě prostředí, které je sice atraktivní, ale pařížské uličky jsou spíš jakýmsi bludištěm, kde příběh jen tu a tam rozvine dopis u mrtvého měšťana. Dle IGN pak ze hry vůbec nečiší pocit země na pokraji politického převratu.

Takové jsou první dojmy vybraných novinářů z prvních tří hodin ve hře Steelrising. Jak dopadne celek, se dozvíme 8. září na počítačích, PlayStationu 5 a Xboxu Series X|S.

Nejnovější články