Leccos už naznačoval na konci srpna designér Blizzard Kevin Martnes (a před ním už v březnu šéf vývoje Jay Wilson), když světu představil chystaný systém Loot 2.0. Na rovinu řekl, že aukce v Diablo III jsou nesmírně úspěšné a používané, ale právě v tom je základní problém – lidé tráví více času v aukcích a ne zabíjením monster v Diablo III, což tvůrcům bytostně vadí.
Původně vývojáři přemýšleli, že tento problém vyřeší právě systém Loot 2.0, který měl a stále má zajistit, že hráčům budou padat pořádné předměty přímo ve hře. Zřejmě však zjistili, že Loot 2.0 by sice s nadužíváním aukcí trošku pohnul, ale problém by to zcela nevyřešilo. Na řadě už bylo jen jedno řešení – poslat aukce k šípku. A tak se i stane.
Detaily o tom, jak vlastně uzavření aukční síně proběhne, jak budou fungovat náhrady pro její uživatel apod. – to všechno bude upřesněno a včas oznámeno. Tvůrci tento krok oznamují s dostatečným předstihem, abyste se na to stačili připravit. Abyste se stačili smířit s tím, že od poloviny března příštího roku už to nejlepší nezískáte v aukcích, ale přímo ve hře, tak jak je to správně.
Přinese to s sebou opětovná rizika cheatování a prodeje předmětů či postav na černém trhu, ale zřejmě to je pro vývojáře přijatelnější, než když hráči tráví čas někde v tabulkách a ne ve hře.
John Hight a Josh Mosqueira tento dojem podporují svým vyjádřením v krátkém videoblogu, kde na rovinu říkají, že v zájmu zachování podstaty hratelnosti Diablo III je nutné zajistit, aby ten nejlepší loot hráči získali masakrováním monster přímo ve hře.
Zrušení aukcí s sebou samozřejmě přineslo otázku, jestli Blizzard nepřemýšlí o zrušení nutnosti být při hraní Diablo III připojen k internetu. Redakce RPS se na to přímo zebrala Blizzardu a dostala jednoduchou odpověď: off-line mód Blizzard neplánuje.
Nejmenovaný zástupce Blizzardu pro RPS vysvětluje, že aukce byly možné jenom díky always online povaze hry, požadované připojení k internetu si tvůrci nezvolili kvůli aukcím. „Hra byla od základů vyvíjena s tím, aby naplno využívala možností Battle.net, což přináší řadu zásadních výhod včetně postav uložených na serveru, kdykoli spustitelného multiplayeru, ochrany před cheatováním nebo REAL ID a BattleTag sociálních prvků.“ Řečeno polopatě, hra by vyžadovala stálé připojení k internetu, i kdyby v ní aukce nikdy nebyla – tak to alespoň podává Blizzard.
Vůbec netuším, jestli už o plánovaném zrušení aukcí v Diablo III ví Karel Drda, ale mám pocit, že až se to dozví, bude mít nejdříve plnou pusu chytrých řečí, a hned poté bude rád a začne se bez dalších průpovídek těšit na březen příštího roku. Zřejmě pak bude v Diablo III trávit mnohem více času, než do teďka. Jak jste na tom vy?