Ara: History Untold se na podzim chystá posunout žánr velkolepých strategií o kus dál
zdroj: Microsoft

Ara: History Untold se na podzim chystá posunout žánr velkolepých strategií o kus dál

19. 1. 2024 11:30 | Novinky | autor: Adam Homola |

Studio Oxide Games na včerejším Xbox Developer Direct připomnělo blížící se vydání inovativní velkolepé strategie Ara: History Untold, které plánuje na podzim 2024. Hra bude k dispozici na Steamu a hned od prvního dne bude k mání i na službě PC Game Pass.

Vývojáři z Oxide Games v čele s šéfkou designu Michelle Menard zdůraznili své ambice rozvíjet žánr historických strategií. Menard na webu Xboxu vyzdvihla snahu hry zpochybnit konvenční strategie tohoto žánru zavedením prvků nepředvídatelnosti a mnohem větší flexibility.

Jednou z velkých novinek Ara: History Untold je tak systém dynamických technologií, který do rozhodování zapojuje náhodu a okolnosti, na základě kterých se hráč může rozhodnout. Systém by vás tak v praxi neměl nechat jít cestou nejmenšího odporu rovnou k cíli, ale měl by vám postup technologickým stromem trochu zpestřit právě skrze náhodu a kontext dané situace.

Odlišný přístup hry k technologickému pokroku totiž umožňuje hráčům volit mezi postupem do nové éry, nebo upevněním stávající technologické základny. Tento systém hraje spolu s craftingem klíčovou roli při správě zdrojů a plánování strategie.

Crafting je tak pro výrobu nových jednotek zásadní, stejně jako je důležitou složkou pro získání přízně ostatních národů vytvářením darů nebo navazováním obchodních cest. Tvůrci uvádějí příklad, kdy výrobou jednoho předmětu urychlíte tvorbu jednotky, která takový předmět využívá, čímž ve výsledku zkrátíte počet kol nutných k její výrobě. V praxi se tak můžete soustředit na něco jiného a na jednotku si počkat, nebo se pustit do craftingu a mít ji hotovou rychleji. A jak dobře víme, čekání na výrobu jednotky či postavení budovy je v žánru velkolepých strategií nežádoucí, respektive vždycky je všechno potřeba co nejdřív.

zdroj: Oxide Games

Ara: History Untold také představila systém aktů, jehož cílem je vylepšit prekérní situace, kdy se můžete zaseknout na nepříliš perspektivní cestě. Akty rozdělují hru do tří fází, obsahují přitom mechanismus pro včasné odhalení neúspěchu, který umožňuje hráčům přehodnotit svůj postup a de facto „restartovat“ hru.

Systém aktů nemá být užitečný jen v singleplayeru, ale tvůrci očekávají, že pomůže i v multiplayeru, kde může sloužit jako přirozená příležitost pro pauzu, neboť jedna hra vám může zabrat klidně desítky hodin a tudíž několik dnů reálného času.

Menard pak do budoucna předpokládá další rozšiřování hry, přičemž plánuje další rozšíření a stahovatelný obsah, který hráčům nabídne rozmanité zážitky. A tak zatímco Civilizace momentální spí a v tichosti pomalu chystá sedmý díl, díky hrám jako Humankind nebo teď nově i Ara budou mít stratégové v nastolené pauze snad pořád co hrát.

Nejnovější články